ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جرمی کلارکسون
خودرو

جرمی کلارکسون و اظهارات حاشیه‌ساز؛ احتمال پایان برنامه گرند تور در سال 2024

جرمی کلارکسون پس از اظهارات خود علیه مگان مارکل در ماه دسامبر مورد انتقاد قرار گرفته است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

ظاهراً آمازون پرایم ویدیو قصد دارد پخش برنامه خودرویی گرند تور با حضور جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند، مجریان سابق تختِ‌گاز را کنسل کند. این موضوع پس از اظهارات جنجالی کلارکسون در مورد مگان مارکل در ماه دسامبر مطرح شد، درحالی‌که او پیش از این به‌خاطر آن اظهارات عذرخواهی عمومی کرده بود.

در گزارشی اختصاصی توسط ورایتی، منابع آگاه اعلام کردند که پس از پخش قسمت‌های تولیدشده گرند تور و مزرعه کلارکسون، آمازون پرایم ویدیو دیگر با جرمی کلارکسون همکاری نخواهد کرد. انتظار می‌رود گرند تور در اواخر سال ۲۰۲۴ پس از چهار قسمت ویژه به پایان برسد، درحالی‌که مزرعه کلارکسون با فصل سوم که آن هم در سال ۲۰۲۴ پخش خواهد شد، به پایان می‌رسد.

یک کنفرانس مطبوعاتی که قرار بود روز دوشنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ به‌منظور تبلیغ فصل دوم مزرعه کلارکسون برگزار شود، لغو شد. آمازون پرایم ویدیو از اظهارنظر در مورد این موضوع خودداری کرد، هرچند کلارکسون بعداً اعلام کرد که این سرویس استریم در مورد آن «ابراز عصبانیت» کرده است.

در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ جرمی کلارکسون در ستونی در روزنامه‌سان درباره مگان مارکل نوشت:

«من از او متنفرم؛ نه مثل تنفرم از نیکولا استورجن یا رز وست. من در سطح سلولی از او متنفرم. ‌شب‌ها، وقتی دراز می‌کشم، نمی‌توانم بخوابم، دندان‌هایم را به هم فشار می‌دهم و رؤیای روزی را می‌بینم که او را مجبور کنند برهنه در خیابان‌های تمام شهرهای بریتانیا رژه برود، در‌حالی‌که جمعیت فریاد می‌زنند «شرم بر تو!» و تکه‌های مدفوع را به‌سمت او پرتاب می‌کنند.»

شاهزاده هری در واکنش به صحبت‌های کلارکسون گفت:

«این حرف‌ها علیه همسرم وحشتناک، آسیب‌زا و بی‌رحمانه بود. این باعث می‌شود افراد دیگری در سراسر بریتانیا و سراسر جهان، به‌ویژه مردان، فکر کنند که رفتار با زنان به این شکل قابل‌قبول است.»

جرمی کلارکسون یک عذرخواهی عمومی در اینستاگرام منتشر کرده که در آن تلاش زیادی کرده است تا اوضاع را سرو‌سامان دهد و واکنش‌های شدید علیه خودش پس از آن اظهارات را آشکار کند.

«من خجالت‌زده شدم و بقیه هم همین‌طور. افراد زیادی با من تماس گرفتند و پیام دادند. دوستان نزدیکم عصبانی بودند. حتی دخترم هم در اینستاگرام من را محکوم کرد.»

جرمی کلارکسون جیمز می و ریچارد هموند

جرمی کلارکسون همچنین اعلام کرد که از طریق ایمیل از شاهزاده هری و مگان مارکل عذرخواهی کرده است. سخنگوی دوک و دوشس ساسکس نیز بیانیه‌ای درباره این عذرخواهی صادر کرده: «در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲، آقای کلارکسون تنها به شاهزاده هری، دوک ساسکس ایمیل داد. محتوای مکاتبات او خصوصی و محرمانه بود. درحالی‌که امروز یک عذرخواهی عمومی جدید توسط آقای کلارکسون منتشر شده است، آنچه که باید مورد‌توجه قرار گیرد، سابقه طولانی‌مدت او در نوشتن مقالاتی است که نفرت‌پراکنی، تئوری‌های توطئه خطرناک و زن‌ستیزی را گسترش می‌دهند.»

جرمی کلارکسون پیش از این در سال ۲۰‍۱۵ به‌دلیل درگیر‌شدن با یکی از تهیه‌کنندگان برنامه تخت‌گاز به‌همراه دو همکار همیشگی خود از شبکه بی بی سی اخراج شده بود.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی