ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر سطح پایه API خود را با هزینه ماهانه 100 دلار ارائه می‌کند

توییتر همچنین قصد دارد یک API فقط با قابلیت نوشتن برای توسعه‌دهندگان بات‌ها ارائه کند که محدودیت ارسال 1500 توییت در ماه را دارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

توییتر یک هفته قبل با تغییر قوانین خود، رسماً به دسترسی رایگان به APIهای خود پایان داد و اکنون اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند با پرداخت 100 دلار در ماه به سطح پایه API دسترسی داشته باشند. گزینه ارائه شده «پایین‌ترین سطح استفاده از API» که منظور از آن دقیقاً مشخص نیست و همچنین Ads API را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

براساس گزارش‌های قبلی، توییتر قصد داشت تا دسترسی رایگان به API خود را امروز (9 فوریه) قطع کند، اما اکنون مهلت آن را تا 13 فوریه (24 بهمن) تمدید کرده است. حساب رسمی Twitter Dev در این رابطه توضیح می‌دهد:

«در چند وقت گذشته مشغول ارائه برزورسانی‌هایی برای API توییتر بوده‌ایم تا بتوانید همراه با ما به ساخت و نوآوری ادامه دهید. مشتاقانه قصد داریم تا دسترسی رایگان فعلی API توییتر را تا 13 فوریه تمدید کنیم.»

برنامه‌های آینده توییتر

API

اعلامیه هفته گذشته انتقادات زیادی را از سوی توسعه‌دهندگان تو‌ییتر به همراه داشت. پس از آن، ایلان ماسک مدیرعامل جدید این شرکت گفت که بات‌های خوب توییتر می‌توانند به یک API رایگان دسترسی داشته باشند. توییتر در رشته توییت جدید خود اعلام کرد که یک API فقط با قابلیت نوشتن برای توسعه‌دهندگان بات‌ها ارائه خواهد کرد که البته محدودیت ارسال 1500 توییت در ماه یا دو توییت در ساعت را دارد.

علاوه بر این، توییتر اعلام کرد که در 13 فوریه قصد دارد ارزش API پریمیوم خود را که بخشی از نسخه 1.1 بود کاهش دهد.

در حالی که توییتر دسترسی‌های جدیدی را فراهم کرده، تردید زیادی در مورد تحقیقات آکادمیک وجود دارد. تحت مدیریت قبلی، این شرکت با API v2 دسترسی ویژه‌ای را برای محققان فراهم کرده بود که برای نشان دادن روندهای مربوط به اطلاعات نادرست این پلتفرم به این داده‌ها تکیه دارند. با این حال، مشخص نیست که اکنون دسترسی محققان به API تو‌ییتر چگونه خواهد بود.

علاوه بر این، برخی کاربران همچنین خاطرنشان کرده‌اند که مهندسان برای ارائه راه‌حل‌هایی در زمینه بلایای طبیعی مانند زلزله به API توییتر نیز متکی هستند. بنابراین قطع دسترسی آزاد بر کار آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی