ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

افشای بخش‌هایی از کد منبع توییتر در اینترنت؛ ایلان ماسک به دنبال مقصر است

مطابق درخواستی که توییتر برای دادگاه فرستاده است، ظاهراً بخش‌هایی از کد منبع این شبکه اجتماعی در گیت‌هاب لو رفته بود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۴

اطلاعاتی که در دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا به‌ثبت رسیده، نشان می‌دهد که بخش‌هایی از کد منبع توییتر افشا شده است و حالا این شبکه اجتماعی سعی دارد مسئول این اقدام را پیدا کند. به‌نظر می‌رسد که این کد چندین ماه پیش روی گیت‌هاب لو رفته بوده است.

به‌گزارش نیویورک تایمز، توییتر با ارسال این درخواست به دادگاه، مطابق قانون کپی‌رایت خواستار حذف این کد از گیت‌هاب شد. گیت‌هاب هم به این درخواست عمل کرده و حالا دیگر دسترسی به این کد ممکن نیست، اما نمی‌دانیم کد مربوطه از چند وقت پیش در دسترس بوده و چه مقدار از معماری این شبکه اجتماعی را فاش کرده است. توییتر همچنین از گیت‌هاب خواسته است تا هویت عامل انتشار این کد را اعلام کند.

نشریه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه به ماجرا می‌گوید مدیران توییتر به‌شدت به کارمندانی که در یک سال اخیر تعدیل‌شده‌اند، مشکوک‌ هستند. این شرکت از زمان ورود ایلان ماسک هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است.

کد منبع توییتر احتمالاً از ماه‌ها پیش در دسترس بوده است

مدیر ناشناسی که از توییتر با نیویورک تایمز حرف زده است، می‌گوید این نگرانی در شرکت وجود دارد که از کد منبع افشایی برای انجام حملاتی در آینده استفاده شود. این خبرگزاری حدس می‌زند که این کد ممکن است از ماه‌ها پیش افشا شده باشد.

کد منبع پلتفرم‌ها ارزش و اهمیت زیادی برای هکرها دارد و در ماه‌های اخیر شاهد حملات متعددی به شرکت‌های مختلف از جمله مایکروسافت، سامسونگ و لست‌پس در این زمینه بودیم. ولی درخصوص توییتر این کد به‌صورت عمومی در گیت‌هاب منتشر شده بود و هر کسی می‌توانست به آن دسترسی داشته باشد.

توییتر با بیش از 230 میلیون کاربر فعال روزانه در جهان حالا باید گوش به‌زنگ باشد تا بتواند در برابر حملات احتمالی هکرها از پلتفرم و اطلاعات کاربران خود محافظت کند. این شرکت به ادعای ایلان ماسک با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو بوده و ظاهراً نیمی از ارزش خود را از دست داده است. درنتیجه، این خبر برای آن‌ها خبر خوبی محسوب نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی