ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
مالی و سرمایه گذاری

اپل قصد دارد تا سال 2030 انتشار کربن تمام محصولات خود را به صفر برساند

اپل ادعا کرده که برنامه انرژی پاک تNمین‌کنندگان، فقط در سال گذشته به جلوگیری از انتشار 17.4 میلیون تن دی‌اکسید‌کربن کمک کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

در سال 2017، اپل مقر خود را به Apple Park منتقل کرد که با وجود 17 مگاوات پنل‌ خورشیدی خود، 100 درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند. با توجه به اینکه دفتر مرکزی اپل درحال‌حاضر هیچ کربنی منتشر نمی‌کند، غول فناوری اکنون قصد دارد همین کار را با شرکای تولیدی خود نیز انجام دهد. درحال‌حاضر بخش‌های تولیدی اپل از 13.8 گیگاوات برق تجدیدپذیر استفاده می‌کنند که نسبت به سال قبل، 30 درصد افزایش یافته است.

اپل در گزارش خود توضیح می‌دهد که تنها در سال گذشته، برنامه انرژی پاک تأمین‌کنندگان این شرکت به جلوگیری از انتشار 17.4 میلیون تن دی‌اکسید‌کربن کمک کرده که معادل حذف 3.8 میلیون خودرو از جاده‌هاست.

اهداف اپل درزمینه کاهش انتشار کربن

هدف کوپرتینویی‌ها این است که تا سال 2030 تمام محصولات اپل از نظر کربن خنثی باشند یا میزان انتشار دی‌اکسید‌کربن آن‌ها به صفر برسد. برای دستیابی به این هدف، این شرکت قصد دارد با 250 تأمین‌کننده در 28 کشور جهان همکاری کند تا به منابع انرژی سبز روی بیاورد.

اپل در سال 2016 برنامه Green Bond خود را با یک سرمایه‌گذاری 4.6 میلیارد دلاری آغاز کرد. هدف این برنامه تسریع پذیرش فناوری‌های تولید و بازیافت کم-کربن و کربن-خنثی است. به عنوان مثال، یکی از دستاوردهای آن تولید آلومینیوم بدون کربن است.

تا به امروز بیش از 3.2 میلیارد دلار برای این برنامه هزینه شده. Green Bonds پروژه‌های دیگری مانند IP Radian Solar در شهرستان براون، تگزاس را نیز تأسیس کرده که اخیراً تولید 320 مگاوات را آغاز کرده است. به همین ترتیب، این برنامه بودجه ساخت یک باتری در پروژه California Flats Solar را نیز تأمین کرده که می‌تواند تا 240 مگاوات-ساعت برق تجدید‌پذیر را ذخیره کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی