ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی توییتر
تکنولوژی

ایلان ماسک برای پروژه هوش مصنوعی توییتر 10 هزار کارت گرافیک خریده است

در گزارش جدیدی اعلام شده که ایلان ماسک برای پیشبرد پروژه هوش مصنوعی توییتر، ظاهراً 10 هزار کارت گرافیک خریده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۱

چند ماه پس از استخدام محققین سابق DeepMind، ظاهراً توییتر مشغول یک پروژه هوش مصنوعی داخلی است. براساس گزارش‌های منتشر شده، ایلان ماسک به‌تازگی 10 هزار کارت گرافیک خریداری کرده که قرار است در یکی از دو مرکز داده باقیمانده این شرکت استفاده شود.

نشریه اینسایدر در گزارش خود توضیح می‌دهد که ماسک با انجام این کار «تعهد» خود نسبت به برنامه‌های هو‌ش مصنوعی توییتر را نشان داده است، به‌ویژه با توجه به این واقعیت که دلیل کمی برای این شرکت وجود دارد که برای مرکز داده خود این تعداد کارت گرافیک را خریداری کند.

پروژه هوش مصنوعی توییتر

در ادامه گزارش توضیح داده شده که این پروژه احتمالاً شامل یک هوش مصنوعی مولد خواهد شد که براساس داده‌های توییتر آموزش داده می‌شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که توییتر قصد دارد چگونه از آن استفاده کند. اینساید حدس می‌زند که هوش مصنوعی مولد توییتر احتمالاً قادر خواهد بود تا عملکرد جستجوی آن را تقویت کند یا حتی به بازسازی کسب‌و‌کار تبلیغات آن کمک کند.

ماسک که یکی از منتقدان سرسخت OpenAI، استارتاپ سازنده ChatGPT بوده و اخیراً همراه با سایر رهبران حوزه فناوری در یک نامه سرگشاده خواستار توسعه هوش مصنوعی به مدت 6 ماه بوده، اخیراً در یک توییت درباره OpenAI گفته بود:

«هنوز گیج هستم که چگونه یک سازمان غیرانتفاعی که 100 میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ام، به یک شرکت 30 میلیارد دلاری تبدیل شده است. اگر چنین چیزی قانونی است، چرا همه آن را انجام نمی‌دهند؟»

با این حال، گزارش اخیر Semafor نشان می‌دهد که دشمنی او با OpenAI ظاهراً شخصی‌تر است. طبق این گزارش، در سال 2018، ماسک به «سم آلتمن»، یکی از هم‌بنیانگذاران OpenAI اعلام کرده که گوگل وضعیت بسیار بهتری نسبت به آن‌ها ندارد و پیشنهاد داده که او باید این شرکت را مدیریت کند، پیشنهادی که آلتمن و دیگر بنیانگذاران OpenAI رد کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی