ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
نرم افزار و اپلیکیشن

توییتر تیک آبی افراد مشهور فوت‌شده را حذف نکرده است

توییتر شروع به حذف تیک آبی قدیمی حساب‌های خود کرده و ظاهراً برای برخی افراد فوت‌شده مشهور آن را حذف نکرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

ظاهراً «ایلان ماسک» تصمیم گرفته به حساب برخی افراد مشهور متوفی در توییتر تیک آبی دهد. در روز جمعه، توییتر سرانجام حذف تیک‌های آبی قدیمی پلتفرم خود را آغاز کرد و تقریباً هرج‌ومرج بزرگی را به‌راه انداخت که اکنون داستان آن یک بار دیگر آغاز شده است.

براساس گزارش اینسایدر، «کوبی برایانت»، بسکتبالیست مشهور که سال 2020 در سانحه سقوط هلیکوپتر خصوصی‌اش درگذشت، «چادویک بوزمن»، بازیگر آمریکایی و «مایکل جکسون»، خواننده پاپ مشهور ازجمله افراد درگذشته مشهور هستند که حسابشان همچنان تیک آبی حساب خود را حفظ کرده است. همچنان هنگامی که روی تیک آبی آن‌ها کلیک می‌کنید، گفته می‌شود که به‌دلیل پرداخت حق اشتراک سرویس آبی آن را دریافت کرده‌اند.

بازاریابی برای تیک آبی توییتر

سرویس توییتر بلو که با قیمت 8 دلار در ماه در دسترس است، از زمان راه‌اندازی مجدد، تعداد کمی مشترک جدید را به خود جذب کرده. طبق برآورد یک برنامه‌نویس به نام «تراویس براون»، کمتر از 600 هزار حساب هزینه سرویس توییتر را پرداخت کرده‌اند. از طرفی دیگر، در چند وقت گذشته کمپین‌هایی برای بلاک‌کردن افرادی که با پرداخت هزینه نشان آبی توییتر را دریافت کرده‌اند، وجود داشته است و با وجود این دلایل، به‌نظر می‌رسد تصمیم این شبکه اجتماعی برای حفظ تیک آبی حسابِ افراد درگذشته می‌تواند نوعی بازاریابی برای آن باشد.

«الخاندرا کارابالو»، مربی بالینی کلینیک قانون فناوری اطلاعات، «مدرسه حقوق هاروارد»، در توییت خود توضیح می‌دهد:

«با توجه به اینکه تیک آبی نشان می‌دهد که شخصی مشترک سرویس Twitter Blue بوده و برای یک محصول پول پرداخت کرده است، افزودن به‌دروغ آن به حساب افراد بزرگ ممکن است یک عمل تجاری فریبنده محسوب شود.»

توییتر همچنین در یک اقدام حاشیه‌برانگیز دیگر، پس از حذف تیک‌های آبی قدیمی شبکه اجتماعی خود، به تبلیغ‌کنندگان اعلام کرد که برای تبلیغات باید تیک آبی داشته باشید! هم‌زمان با این خبر، برچسب‌های «با بودجه دولت» و «وابسته به دولت» که باعث نارضایتی برخی نشریات ازجمله NPR شده بود، از این شبکه اجتماعی نیز حذف شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی