ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
مالی و سرمایه گذاری

گزارش مالی سه‌ماهه سوم 2023 مایکروسافت؛ افزایش درآمدهای ابری در کنار افت درآمدهای ویندوز

واحد خدمات ابری، آژور و آفیس تا حدی این افت درآمدها را جبران کرده‌اند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

با وجود اینکه مایکروسافت در گزارش مالی سه‌ماهه سوم 2023 بهتر از پیش‌بینی تحلیلگران عمل کرده است، بخش ویندوز، ایکس‌باکس و درآمد سایر دستگاه‌ها فصل درخشانی را سپری نکرده‌اند. البته واحد ابری، آفیس و سرور این شرکت تا حد زیادی این کمبودها را جبران کرده است.

طبق اعلام CNBC، مایکروسافت امروز گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال مالی 2023 خود را منتشر کرد. این شرکت می‌گوید در این بازه زمانی با رشد 7 درصدی، 52.9 میلیارد دلار درآمد داشته و سود خالص آن‌ها هم با افزایش 9 درصدی، به 18.3 میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت در سه‌ماهه دوم 2022 در بخش درآمد ویندوز و دستگاه‌های خود شرایط خوبی نداشت و این شرایط در سه‌ماهه سوم هم چندان تغییری نکرده است. درآمد حاصل از فروش ویندوز به تولیدکنندگان سخت‌افزارها در سه‌ماهه اخیر 28 درصد کاهش پیدا کرده.

واحد ایکس‌باکس هم با افت 30 درصدی اوضاع خوبی نداشته؛ هرچند که کسب‌وکار محتواها و خدمات ایکس‌باکس به‌لطف سرویس گیم‌پس رشد 3 درصدی را تجربه کرده است. مایکروسافت می‌گوید بخش عمده افت درآمدهای ایکس‌باکس متأثر از افزایش عرضه کنسول‌هاست. این گزاره احتمالاً بدین معناست که میزان تقاضا کمتر از عرضه بوده.

درآمد بخش خدمات ابری نجات‌بخش مایکروسافت بوده است

مایکروسافت

بااین‌حال درآمد بخش آفیس، کسب‌وکار ابری و سرورهای مایکروسافت تا حدی این ریزش‌ها را جبران کرده. درآمد محصولات سرورها و خدمات ابری 17 درصد و بخش آژور 27 درصد بیشتر شده است. این شرکت ادعا می‌کند که این رشد درآمدها متأثر از افزایش تقاضا برای خدماتی مصرفی بوده است.

تعداد مشتریان سرویس مایکروسافت 365 حدود 12 درصد بیشتر شده و به 65.4 میلیون نفر رسیده است. درآمد محصولات تجاری آفیس و خدمات ابری هم در این سه‌ماهه 13 درصد افزایش یافته و حتی درآمد کسب‌وکار لینکدین نیز با رشد 8 درصدی مواجه شده است. علاوه‌براین، تعداد کاربران فعال ماهانه سرویس مایکروسافت تیمز هم از 280 به 300 میلیون رسیده.

مایکروسافت در بخش دیگری از این گزارش می‌گوید بیش از 10 هزار مشتری برای استفاده از سرویس Copilot for Business ثبت‌نام کرده‌اند. به‌زودی در رویداد بعدی بیلد قرار است اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی