ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آلفا رومئو جولیتا از گذشته تا به امروز

با وجود اینکه ساخت خودرو آلفارومئو جولیتا به سال ۱۹۵۴ برمی‌گردد، اما برای ما ایرانی‌ها سال ۲۰۱۰ از اهمیت بیشتری برخوردار است. نسل اولیه این خودروها با یک موتور 1.3 لیتری راه‌اندازی شد که در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با وجود اینکه ساخت خودرو آلفارومئو جولیتا به سال ۱۹۵۴ برمی‌گردد، اما برای ما ایرانی‌ها سال ۲۰۱۰ از اهمیت بیشتری برخوردار است. نسل اولیه این خودروها با یک موتور 1.3 لیتری راه‌اندازی شد که در سال‌های ۱۹۷۷ و در سال ۱۹۸۵ به روز رسانی شد. در سال ۲۰۱۰ نسل جدید آلفارومئو جولیتا وارد بازار شد و شرکت ایرانی آلفاموتور هم اقدام به واردات و تولید این خودرو در ایران کرد.

با توجه به آمار  خرید و فروش آلفارومئو جولیتا در بازار ایران و همچنین افزایش قیمت آن در چند سال اخیر، در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که این خودرو چه تغییراتی به خود دیده و در حال حاضر با چه ویژگی‌هایی در بازار عرضه می‌شود.

مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا

با وجود اینکه بیش از صد سال از تولید این خودرو می‌گذرد، هنوز هم شرکت تولید کننده آن برای خودروهای نسل جدید خود تغییرات چشمگیری به وجود نیاورده است. از جمله نسل اول معرفی این خودرو با یک پیشرانه 1.4 لیتری بود که تنها یک دهم لیتر تغییر در حجم آن به وجود آمده بود. با وجود اینکه این خودرو در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شده بود، اما نمی‌توانست یک خودروی جدید و پیشرفته برای مخاطبان شرکت آلفارومئو باشد.

در سالهای بعد و در سال ۲۰۱۷، یک نسل جدید از خودروی آلفارومئو جولیتا تحت عنوان نسخه ولوچه وارد بازار شد که با یک موتور 1.75 لیتری بود. این موتور می‌توانست قدرت ۲۳۷ اسب بخار را برای ماشین فراهم کند و نهایت گشتاور آن را به ۳۴۰ نیوتن متر برساند. این می‌توانست بهترین خبر برای کسانی باشد که بدنبال یک خودروی هاچ بک و با سرعت فوق العاده هستند. این موضوع نشان می‌داد که اگرچه خودروهای هاچ‌بک به عنوان خودروی خانوادگی شناخته می‌شوند، اما می‌توان به کمک آن نظر نسل جوان را هم جلب کرد.

یکی دیگر از تغییراتی که در نسل جدید خودروهای آلفارومئو جولیتا به وجود آمد، استفاده از یک موتور دیزلی بود که حجم موتور همان 1.4 لیتر باقی ماند و توان موتور به ۱۷۰ اسب‌بخار رسید. بنابراین عملاً نمی‌توانست یک خودروی بسیار قدرتمند و کاربردی باشد که از آن برای بخش‌های مختلف و برای اهداف مختلف استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که در نسخه سوپر این خودرو به چشم می‌آمد، شتاب بالای خودرو بود که سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را 7.7 ثانیه طی می‌کرد. این رقم برای یک موتور خودرو هاچ بک ایده آال بود. از طرف دیگر هم این خودرو می‌توانست حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر را به ما تحویل دهد. اما در نسخه پیشرفته‌تر خودرو تحت عنوان ولوچه، شتاب خودرو از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر در ۶ ثانیه انجام می‌گرفت و حداکثر سرعت آن را به ۲۴۴ کیلومتر افزایش داده بود. این یعنی مصرف کننده یک خودرو با انعطاف پذیری بالا در اختیار دارد که می‌تواند از آن به عنوان یک خودروی خانوادگی یا حتی خودروی اسپرت استفاده کند.

تغییرات ظاهری آلفارومئو جولیتا

وقتی که به نمای نشان داده شده از نسل‌های قبلی این خودرو نگاه می‌کنید، تا حدود زیادی متوجه می‌شوید که طراحان آن بیشتر به دنبال ثبات در طراحی خود هستند. شما به هیچ وجه نمی‌توانید تغییر خیلی چشمگیر در طراحی این خودرو ببینید و به نوع قالب اصلی آن حفظ شده است. این به معنی زیبا و منحصر به فرد بودن خودرو نیست، بلکه دارندگان آلفارومئو جولیتا سعی کرده‌اند که قالب اولیه خودرو را حفظ کنند.

کسانی که تمایل به خرید آلفارومئو جولیتا دارند، بهتر است بررسی خودرو را از نمای پشتی آن شروع کنند. طراحی قسمت عقب و شیشه آن و همچنین چراغ‌های آن چیزی است که شما در نگاه اول جذب آن خواهید شد. برخلاف هاچ بک‌های معمولی موجود در بازار، طراحی این خودرو بسیار جذاب‌تر و دلنشین تر است و انعطاف پذیری بالایی در طراحی آن به کار رفته است. این یکی از بزرگترین و مهمترین نقاط قوت طراحی خودرو است.

برای کسانی که قیمت آلفارومئو جولیتا را دارند و می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند، توصیه می‌کنیم که حتماً از نمای جلوی آن هم یک نگاه کلی داشته باشند. از نگاه بسیاری از منتقدان نمای جلوی این خودرو چندان زیبا نیست. وقتی که به این خودرو نگاه می‌کنید احساس کشیدگی خاصی به سمت پایین دارد که به نوعی توی ذوق می زند.

در بازار خرید و فروش آلفارومئو جولیتا نمونه‌های مختلفی از نو و کارکرده آن وجود دارد قیمت مدل صفر آن بین ۵۰۰ تا ۵۲۰ میلیون تومان و قیمت کارکرده آن از ۲۲۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان متغیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی