ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رخش آمریکایی و رویای جوانان دهه ۵۰ ایرانی

بیوک برای نسل جوان دهه ۵۰ شمسی یادآور روزهایی مهیج است. روزهایی که خیابان‌های تهران پر از ماشین‌های آمریکایی شده بود و برای اولین بار برخی از این ماشین‌ها در کارخانه‌های داخلی مونتاژ می‌شدند. ماشین‌های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بیوک برای نسل جوان دهه ۵۰ شمسی یادآور روزهایی مهیج است. روزهایی که خیابان‌های تهران پر از ماشین‌های آمریکایی شده بود و برای اولین بار برخی از این ماشین‌ها در کارخانه‌های داخلی مونتاژ می‌شدند. ماشین‌های آمریکایی آن زمان، مانند ماشین‌های لوکس امروزی رویای همه جوانان بودند و همین می‌شود که هنوز هم که نام این ماشین‌ها به گوششان می‌خورد لبخندی بر لب‌هایشان می‌نشیند که انگار سرعت و قدرت آن هیولاهای دوست‌داشتنی را بار دیگر برایشان تداعی می‌کند.

پیش از ورود بیوک به ایران، شورلت و رامبلر خودروهای آمریکایی بودند که پایشان به بازار ایران باز شد و در نتیجه فروش کم‌سابقه آنها بود که جنرال موتورز هم تصمیم گرفت با بیوک اسکای لارک در ایران از این بازار پرسود عقب نماند.

نسل چهارم بیوک اسکای لارک که در ایران با نام بیوک ایران شناخته می‌شد در سال ۱۳۵۶ برای اولین بار در ایران مونتاژ شد. این مدل از بیوک در پنج تیپ مختلف تولید می‌شد اما در ایران تنها مدل‌های B3 و B2 بیوک مونتاژ داخل بود و بقیه مدل‌ها وارداتی بودند. این مدل‌ها تا سال ۱۳۵۹ در کارخانه جنرال موتورز ایران مونتاژ می‌شدند و پس از آن با یک تعویق چهار ساله بار دیگر مونتاژ آنها در سال ۱۳۶۴ از سر گرفته شد و تا سال ۱۳۶۸ هم ادامه داشت و توسط پارس خودرو به بازار خودرو کشور عرضه می‌شد.

بیوک

حجم موتور این خودرو ۵۷۰۰ سی سی، هشت سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. ظرفیت باک بنزین این خودرو ۸۰ لیتر است و حداکثر سرعتش ۱۸۶ کیلومتر بر ساعت. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل از بیوک زیر ۱۱ ثانیه است و  همین عدد نشان می‌دهد که این خودرو هنوز هم می‌تواند یکی از برترین‌های روز بازار خودرو جهان باشد و با اصالت و قدرتی که دارد به جنگ با بسیاری از خودروهای لوکس امروزی برود.

جنس بدنه مدل B2 بیوک از ورق فولاد نرم است تا در تصادفات ضربه‌پذیری بهتر و در نتیجه ایمنی بالاتری داشته باشد و جعبه فرمان آن هم دارای سیستم گرد ساچمه‌ای است که در تصادفات جمع می‌شود. ترمزهای جلوی این خودرو دیسکی و ترمزهای عقب آن کاسه‌ای است و جعبه دنده دستی چهار سرعته‌ای دارد که از عملکرد خوبی برخوردار است.

تجربه رانندگی مدل B2 بیوک نشان می‌دهد که جعبه دنده این خودرو در دنده‌های یک و دو عملکرد شتابی خیره‌کننده‌ای دارد و به خدی است که می‌توان این خودرو را در رقابت با خودروهای لوکس امروزی قرار داد. سقف این خودرو چرمی است و نمایی کاملا کلاسیک دارد و شیشه‌بالابر‌های این مدل هم برقی است. فرمانش هیدورلیک است و زه روی بدنه از جنس استیل است.

بیوک

اما اگر به دنبال ماشین‌های دنده اتومات لوکس قدیمی هستید بهتر است سراغ مدل B3 بیوک بروید. هرچند که هر راننده زبردستی می‌داند که تفاوت لذت رانندگی با دنده دستی و اتومات به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. به همین دلیل هم توصیه ما به عاشقان خودروهای کلاسیک مدل B2 بیوک است.

آنچه کمیاب و کیمیاست همیشه سخت به دست می‌آید اما سایت دیوار این سختی را برای شما آسان کرده است. در این سایت می‌توانید مدل‌های مختلف بیوک را ببینید و بهترین‌ها را انتخاب کنید و بدون گشت‌وگذار اضافی یکراست به سر منزل مقصود برسید. پس اگر شما هم با خواندن این مطلب به فکر خرید یکی از این خودروهای مثال‌زدنی افتادید همین حالا سری به دیوار بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammadreza Salari
    Mohammadreza Salari | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    عالیه

  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    همین الانشم عالیه

مطالب پیشنهادی