ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا ام‌جی 6 چوب چینی بودنش را خورد؟

ام‌جی را بسیاری از مردم خودرویی چینی می‌دانند. اما در حقیقت ام‌جی اصالتی انگلیسی دارد. یك کمپانی قدیمی که از سال 1923 میلادی در انگلستان تأسیس شده و تاکنون بارها به دست شرکت‌های خودروسازی دیگر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ام‌جی را بسیاری از مردم خودرویی چینی می‌دانند. اما در حقیقت ام‌جی اصالتی انگلیسی دارد. یک کمپانی قدیمی که از سال 1923 میلادی در انگلستان تأسیس شده و تاکنون بارها به دست شرکت‌های خودروسازی دیگر افتاده است. این هم نکته جالبی است در مورد خودروسازان کشور انگلیس که در طول حیات‌شان به خودروسازان دیگری واگذار می‌شوند

کمپانی ‌ام‌جی بعد از واگذاری‌های پیاپی به بریتیش موتور، لیلاند، بریتیش ایرواسپیس، بی‌ام‌دبلیو و بعد از مدتی تعطیلی، سرانجام سر از کشور چین و کمپانی SAIC چین درآورد. از سال 2006 میلادی کمپانی چینی در حالی تولید محصولات ام‌جی را بر عهده دارد که دفتر طراحی این شرکت کماکان در کشور انگلستان فعالیت دارد. ام‌جی 6 سدانی است که شباهت بسیاری به ام‌جی 550 دارد و در 2 نسخه مگنت و GT تولید شده است. مگنت بیشتر سدان است تا GT که در واقع در گروه خودروهای فست‌بک طبقه‌بندی می‌شود. تفاوت این 2 هم در همان نمای عقب آنها و صندوق عقب‌شان خود را نشان می‌دهد.

اوضاع ام‌جی 6 در بازار اتومبیل

تصور عامه مردم از بی‌کیفیت بودن خودروهای چینی در اوایل ورود این خودروها، یکی از عواملی بود که‌ ام‌جی 6 را با شکست روبه‌رو کرد. اما حقیقت چه بود؟ آیا واقعا این خودرو ارزش هزینه کردن نداشت؟ ام‌جی 6 از نظر طراحی مشکل خاصی ندارد. می‌توان این خودرو را در زمره خودروهایی قرار داد که رخ خوبی داشته و با وجود سادگی، زبان طراحی قابل قبولی دارند.

از طرف دیگر وجود آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، سانروف دو حالته برقی، برف‌پاک کن‌های هماهنگ با سرعت خودرو، آینه‌های الکتروکرومیک و دوربین و سنسورهای پارک می‌تواند برای خریدار جذابیت داشته باشد. اما وقتی نگاهی منطقی‌تر به این خودرو می‌کنیم، متوجه نقاط ضعف و قدرت و همچنین دلیل افت قیمتش می‌شویم.

طبق عادت بسیاری از خودروسازان چینی، متریالی که در داخل کابین ماشین ام جی 6 استفاده شده، اصلا قابل قبول و در شأن یک خودرو که نام برندی انگلیسی را به دوش دارد، نیست. پلاستیک به کار رفته در کنسول و داشبورد خشک و کم کیفیت است. اما در کنار آن، صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی در 6 جهت و تنظیم گودی کمر و جنس چرم نسبتا مرغوبش می‌تواند نقطه قوت کابین محسوب شود. به مرور زمان هم این چرم ترک خوردگی و افت کیفیت خاصی نشان نداده و در حد خودروهای کره‌ای ظاهر می‌شود. از نظر امکانات ایمنی هم ام‌جی 6 با 4 کیسه هوا و سیستم ترمز و پایداری متنوع خود ضریب ایمنی سرنشینان را بالا برده است.

موتور 1.8 لیتری‌ ام‌جی با قدرت 160 اسب بخار و شتاب 8.4 ثانیه‌ای آن می‌تواند نوید یک خودروی اسپرت و پرهیجان را بدهد. در چالش مربوط به دست‌اندازها و جاده‌های ناهموار هم سیستم تعلیق نرم ام‌جی 6 نسبتا سرافراز بیرون آمده است. تمام این امکانات برای خودروی ساخت سال 2012 تقریبا ایده‌آل به نظر می‌رسد. پس چرا ام‌جی 6 نفروخت؟

جدال موافقان و مخالفان!

جدال میان موافقان و مخالفان ام‌جی 6 همانند بحث و جدل‌های همیشگی طرفداران اپل و سامسونگ است که هیچگاه نه ته دارد و نه بازنده و برنده‌ای! موافقان ام‌جی از اصالت انگلیسی این خودرو دم می‌زنند و معتقدند شما با خودرویی روبه‌رو هستید که پیشینه‌ای اروپایی دارد و قطعا شرکت انگلیسی نمی‌گذارد که نامش با تولید ضعیف خراب شود. مخالفان اما به کشوری اشاره می‌کنند که‌ ام‌جی 6 از آن می‌آید؛ چین! نامی که برای طرفداران خودرو خیلی خوشنام و قابل اعتماد نیست. با اینکه خودروسازان چینی در سالهای اخیر کیفیت ساخت خودروهایشان را ارتقا داده‌اند، اما هنوز هم بسیاری به آنها اعتماد نمی‌کنند و با دیده شک به آن می‌نگرند.

در مورد ام‌جی 6 این تصور باعث فروش ضعیف این خودرو در زمان خودش شد. در واقع بلای افت قیمت‌ها در بازار دست دوم خودروهای چینی گریبان این خودرو را هم گرفت. همین امر باعث تردید واردکنندگان برای وارد کردن نمونه‌های جدید این خودرو شد. ضعف خدمات پس از فروش این خودرو هم مزید بر علت شد تا مخالفان آن بتوانند نظرشان را اثبات کنند. تمام این‌ها باعث شده که هنوز هم در بازار خودرو نتوان نظر مشخص و قاطعی در مورد کیفیت ام‌جی 6 پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی