با شروع رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ امیدهای توییتر هم برای داغ شدن تعاملات توییتری کاربرانش بیشتر شد. دور قبلی این رقابت ها در سال ۲۰۱۴ و درست قبل از ارائه امکانات و قابلیت های ویدیویی توسط توییتر برگزار شد اما اینبار پلتفرم اجتماعی یاد شده توافقی را با فاکس اسپورتز و دیگر شبکه های مطرح جهانی به امضا رسانده بود تا محتوای انحصاری مربوط به این بازی ها شامل کلیپ ها و مصاحبه ها را بازنشر دهد و حالا که این رقابت ها پایان یافته و تیم فرانسه جام قهرمانی را به خود به خانه برده است توییتر گزارشی را در مورد عملکرد خود در این جام منتشر کرده که در ادامه با یکدیگر خواهیم خواند.

طبق این گزارش توییتر در جریان رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ایمپرشن داشته (یعنی توییت های آن ۱۱۵ میلیارد بار دیده شده اند). البته این رقم بسیار بالاست با این حال مشخص نشده که آیا توییت های مربوط به برخی بازی ها ایمپرشن بیشتری نسبت به بقیه موارد داشته اند یا خیر. اگر خاطرتان باشد این پلتفرم اجتماعی در جریان جام جهانی ۲۰۱۴ اعلام کرد که بازی فینال میان تیم های آلمان و برزیل بالغ بر ۳۵ میلیون توییت را برایش به ارمغان آورده است.

توییتر در توضیحاتش همچنین خاطرنشان کرده که صرفا شمار بالای مشاهده شدن توییت ها نمی تواند به معنای «موفقیت» یک رویداد باشد و فقط ملاکی برای برآورد بازخورد کاربران است.

نیمار بیشتر از هر بازیکن دیگری در توییتر منشن شد

اما شبکه فاکس اسپورتز که برنامه فیفا ورلد کاپ را به صورت انحصاری برای توییتر تولید کرده به موفقیتی عظیم در جریان این رویداد دست یافت. ویدیوهای این برنامه بالغ بر ۷.۱ میلیون بار در جریان بازی ها دیده شدند. اما اعداد و ارقام ذکر شده در این گزارش حتی از این هم جالب تر بودند. بازی فینال بیشترین تعداد توییت ها را داشت و بعد از آن دو بازی آخر برزیل مقابل بلژیک و مکزیک قرار دارند که از نظر تعداد توییت ها در جایگاه های دوم و سوم قرار می گیرند.

طبیعتا حجم بیشتری از این توییت ها از کشور برزیل منتشر شده اند (و بعد از آن ژاپن و انگلستان). گل چهارم کیلین ام باپه از تیم فرانسه مقابل کرواسی بیشترین تعداد توییت ها را در تمام طول جام جهانی به خود اختصاص داد و نیمار بازیکنی بود که بیشتر از سایرین در توییت ها منشن شده بود.