ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

8 میانبر در سازمان سرمایه گذاری گوگل برای تحقیقات طراحی بهتر و سریع تر

مایکل ماگولیس یکی از همکاران سازمان سرمایه گذاری گوگل بسیار پرکارتر از همیشه ظاهر شده، رازش چیست؟ میانبر ها. بقیه را از زبان خودش بشنوید: تقریبا 24 سال است که من تحقیقات طراحی و تجربه ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۸

مایکل ماگولیس یکی از همکاران سازمان سرمایه گذاری گوگل بسیار پرکارتر از همیشه ظاهر شده، رازش چیست؟ میانبر ها.

بقیه را از زبان خودش بشنوید:

تقریبا 24 سال است که من تحقیقات طراحی و تجربه کاربری انجام می دهم، از آن زمان تا به حال چیزهای زیادی یاد گرفتم و امیدوارم که در سالهای آینده چیزهای بیشتری هم یاد بگیرم.

چیزی که مبرهن است: من الان خیلی پرکارتر از زمانی هستم که کارم را شروع کردم. من باهوش تر نشدم، (می توانید از همکارانم بپرسید)، ساعات بیشتری هم کار نمی کنم. پس راز من چیست؟ میانبرها. حالا دوست دارم به شما هم کمک کنم تا بتوانید کارتان را سریعتر و بهتر انجام بدهید (و علاوه بر آن شما را هم مجبور کنم که ترفند های خودتان را به اشتراک بگذارید)، در ادامه راه های مورد علاقه ام برای استفاده از میانبرها که منجر به صرفه جویی در وقت و همچنین کارایی بیشتر می شود را توضیح داده ام. [بقیه را در ادامه مطلب در دیجیاتو بخوانید]

1 . از انتها شروع کنید: چه سوالاتی را می خواهید پاسخ بدهید؟

قبل از انجام هر کاری در قسمت مطالعات تحقیقتان، مشخص کنید از انجام این تحقیق قرار است چه چیزی عاید شود. به عنوان مثال پیدا کردن جواب این سوالات می تواند مفید باشد:

  • مشتریان جدید می توانند طریقه استفاده از این محصول را بفهمند؟
  • روند کار و نقاط ضعف موجود مشتریان کدام ها هستند؟
  • جوانب مثبت/منفی محصولات رقابتی کدام ها هستند؟
  • نگرش مشتریان چیست؟
  • مشتریان از محصولات موجود تا چه حد راضی هستند؟
  • میزان استفاده ی مشتریان جدید [از محصول] در طول زمان چقدر تغییر می کند؟
  • کدام طراحی بهتر جواب می دهد؟

قبل از انجام هر کاری مشخص کنید از انجام این تحقیق قرار است چه چیزی عاید شود.

بعد از اینکه  که فهمیدید باید به دنبال چه پاسخ هایی باشید، انتخاب کارآمد ترین راه برای پیدا کردن این پاسخ ها کارتان را سریعتر پیش می برد. با انتخاب یک روش تحقیق مناسب ( مطالعه، تست A/B، مرور مقالات، مصاحبه های کاربردی، تحقیقات میدانی و غیره.) و همچنین انتخاب بخش های مناسب در مورد مشتری که باید مطالعه کنید.

 

2 . از مشتریان به شکل مرتب و در فاصله های زمانی کوتاه  بازخورد بگیرید.

اگر سیر محصولات شما حتی مقدار کمی نزولی باشد، امکانش هست که خیلی زیاد از هدف دورتان کند. همیشه راحت تر است قبل از آنکه خیلی [از اهدافتان] دور شده باشید، مسبب [این سیر نزولی] را اصلاح کنید. طراحی سریع (design sprint) را امتحان کنید یا سعی کنید از طریق گفتگو با کاربرانتان چیزهای بیشتری یاد بگیرید. (مثل استفاده از تکنیک 5WH و غیره)

 

3 . چک کنید ببینید آیا در حال حاضر شخص دیگری تحقیقاتی [در زمینه ای که شما میخواهید تحقیق کنید] انجام داده است

آیا شما در مورد چگونگی استفاده ویدیو های موبایل در میان نوجوانان کنجکاو هستید یا میخواهید بدانید آیا از میانبر های صفحه کلید استفاده می کنند؟ از منابعی مثل گوگل یا مراکز تحقیقاتی برای انجام تحقیقات بازار استفاده کنید تا از تخصص و سخت کوشی یک شخص دیگر نتیجه بگیرید.

 

4 . کل یک کتاب را نخوانید

در مورد خیلی از کتابها با موضوع کسب و کار میتوانید نکته های اصلی را بدون خواندن کل کتاب دریافت کنید. در وب سایت ها برای یک جمع بندی، مرور یا صحبتی از نویسنده (در یوتیوب و یا TED) جستجو کنید. مثلا همچین چیزی را سرچ کنید: "خلاصه [عنوان کتاب]". سایت های زیادی هستند که به صورت رایگان یا با پرداخت وجه خلاصه ای از این کتاب ها را در اختیار شما می گذارند، از جمله getabstract.com یا summaries.com و squeezedbooks.com.

 

5 . قالب هایی بسازید که قابل استفاده مجدد باشند

برای کاهش مدت زمان لازم در جذب شرکت کنندگان تحقیقات، از قالب ها ی آماده جهت سوالات استخدامی و ایمیل های تائیدی مختلف استفاده کنید. (برگه های کاری و قالب هایی را که من همراه با ویدیویی از کارگاه تحقیقاتی که در شرکت های GV تدریس کردم نگاهی بیندازید.)

 

6 . چک لیست های خوب خلق کنید (و استفاده کنید!)

چک لیست های کارامد باید وظایف مشخص به همراه زمان تخمینی برای انجامشان داشته باشند. این هم چک لیست من برای برنامه ریزی دوره ای از مصاحبه های قابلیت استفاده است. (فایل PDF با حجم 11 مگابایت). این خلاصه ای از مانیفست چک لیست را ببینید یا این 5 دقیقه خلاصه ویدیو از کتاب Gawande را مشاهده کنید.

 

7 . کیف خودتان را ببندید و همیشه آماده باشید

هر آنچه که برای انجام گفتگو با مشتری لازم دارید یک جا جمع  کنید، بنابراین وقتتان را هنگام دنبال کردن هر گفتگو هدر نمی کنید. من همیشه یک کیف سفری کوچک و یک کیف دوربین آماده دارم و با این وسایل آماده رفتنم:

  • ضبط صوت (و/یا قلم Livescribe)
  • باطری اضافی
  • خودکار و دفترچه یادداشت
  • وب کم
  • هاب USB
  • موس
  • کی بورد
  • Ziggi دوربین اسناد USB
  • آداپتور برای اتصال لپ تاپ به یک مانیتور بزرگتر
  • دوربین فیلمبرداری
  • ساعت مچی یا ساعت دیجیتالی کوچک
  • قرص نعنا

البته از همه ی این موارد در هر گفتگو استفاده نمی شود (به غیر از قرص های نعنا!)، ولی مرتب و آماده کردن آنها از قبل باعث صرفه جویی زیادی در وقت و جلوگیری از نا کامی های بعدی می شود.

 

8 . گفتگو ها را در یک روز فشرده کنید

سعی کنید گفتگو ها و دیدار هایتان را تا حد ممکن نزدیک به هم برنامه ریز کنید. (به عنوان مثال، من معمولا 5 مصاحبه 60 دقیقه ای را در یک روز اجام می دهم.) ممکن است این مورد هشتم خیلی شبیه میانبر نباشد ولی در حقیقت از صرف ساعت ها وقت که برای مرور یادداشت ها و ویدیو ها می گذارید تا یافته های تحقیقات را پیدا کنید و بین آن ها ارتباط برقرار کنید، جلو گیری می کند. بعد از چند گفتگو پشت سر هم الگو ها و یافته ها معمولا کاملا مشخص خواهند بود. همچنین از آنجایی  که معمولا تیم ها دوست دارند کفتگو ها را به صورت گروهی در یک روز ببینند، دیگر نیازی نیست که برای توضیح نتایج یا بحث کردن در مورد آنها وقت بگذارید. به جای آن اگر نیاز بود، می توانید همیشه یک جمع بندی نوشته  شده یا تحلیل جزئیات را در اختیار آن ها بگذارید.

امیدوارم که این میانبر ها برای به دست آوردن نتایج تحقیقات بهتر با تلاش کمتر به شما کمک کنند.  شما چه میانبر هایی استفاده می کنید؟ برای ما بنویسید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • siavasha24
    siavasha24 | ۸ تیر ۱۳۹۳

    gv.com چجور سایتیه مگه؟!

    آقا چرا از اکانت گوگلم وارد سایت میشم سری بعد دوباره باید وارد بشم. یکاری کنین نشه اینطوری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی