ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ارزشمند ترین برند دنیاست؛ گوگل دوم و مایکروسافت و سامسونگ جزو ده برند اول

در گزارشی که Interbrand سالانه منتشر می کند لیستی از ۱۰۰ شرکت ارزشمند دنیا ارائه می شود. در گزارش امسال برند اپل با ۱۱۸٫۸ میلیارد دلار ارزش در صدر است. این رقم ۲۱ درصد نسبت ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

در گزارشی که Interbrand سالانه منتشر می کند لیستی از ۱۰۰ شرکت ارزشمند دنیا ارائه می شود. در گزارش امسال برند اپل با ۱۱۸٫۸ میلیارد دلار ارزش در صدر است. این رقم ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. پس از آن گوگل با ارزش ۱۰۷٫۴ میلیارد دلار و ۱۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته در جایگاه دوم قرار گرفته.

نام های بزرگ دیگری در سایر صنایع دیجیتال و فروش محصولات تکنولوژیک نیز در این لیست دیده می شوند. مایکروسافت در جایگاه پنجم است که با رشد ۳ درصدی نسبت به پارسال ارزش برندش را به ۶۱٫۲ میلیارد دلار رسانده و در جایگاه هفتم شرکت کره ای سامسونگ است که ارزشش با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته ۴۵٫۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. در این لیست همچنین آمازون با رشد ۲۵ درصدی و ارزش ۲۹٫۵ میلیارد دلاری در ردیف ۱۵ لیست قرار گرفته.

اینتربرند می گوید برای بررسی و ارزش گذاری برندهای مختلف، فاکتورهای متفاوتی از جمله بازدهی اقتصادی، خدمات رسانی، قدرت جذب مشتریان، میزان فروش و قدرت شرکت در قیمت گذاری روی محصولات در نظر گرفته شده اند. به هر حال ۲۰۱۴ اولین سالی است که دو شرکت از این لیست با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دیده می شوند.

در ادامه این لیست شرکت سونی در رده ۵۲ قرار گرفته که با افت ۳ درصدی نسبت به پارسال ارزش برندش به ۸٫۱ میلیارد دلار رسیده است. همچنین هواوی برای اولین بار در این لیست دیده می شود. این شرکت با ارزش ۴٫۳ میلیارد دلاری در رده ۹۴ این لیست است. در انتهای لیست نیز آخری شرکت تکنولوژیکی که به چشم می آید نوکیاست که با ارزش ۴٫۱ میلیارد دلار جایگاه ۹۸ ام را از آن خود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۷ مهر ۱۳۹۳

    واقعا متاسفم که سومین برند دنیا کوکاکولا هست...
    به علت زیر
    http://www.sonycard20.com/news/images/1050.jpg
    (لامحمد-لا مکه)
    خدا لعنتشون کنه...

  • bahram
    bahram | ۱۷ مهر ۱۳۹۳

    جایگاه اپل واقعا اینجاست.اما نوکیا نه :(
    دلم خیلی واسه نوآوری های نوکیا تنگ شده :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی