ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتوب از پخش ویدئو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند

امروز شرکت گوگل، پشتیبانی یوتوب از پخش ویدئو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را رسما اعلام کرد. هر چند که قبلا پیشنمایش برخی فیلم ها و نیز تعدادی از کلیپ های ویژه با نرخ ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۹ آبان ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

امروز شرکت گوگل، پشتیبانی یوتوب از پخش ویدئو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را رسما اعلام کرد. هر چند که قبلا پیشنمایش برخی فیلم ها و نیز تعدادی از کلیپ های ویژه با نرخ فریم بالاتر از حد معمول (30) در یوتوب وجود داشتند، اما از هم اکنون امکان آپلود ویدئو با کیفیت پخش ۶۰ فریم بر ثانیه برای همه ی کاربران فعال شده است.

اگر می خواهید ویدئوها را نرم تر و روان تر مشاهده نمایید بهتر است آن ها را به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۷۲۰پی یا ۱۰۸۰پی ببینید. مرورگرهای سافاری ۸ و گوگل کروم در تست انجام شده به خوبی از پس پخش چنین ویدئوهایی بر آمدند. در هنگام تماشای ویدئو با چنین کیفیتی، بلافاصله متوجه تفاوت آن با کیفیت های پایین تر خواهید شد، بخصوص اگر بخواهید تریلر یک بازی ویدئویی را ببینید.

در ادامه مطلب جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک می گذاریم.

البته ویدئو ها و کلیپ های بسیاری وجود دارند که پخش آن ها با نرخ فریم بالاتر، باعث ایجاد تفاوت چشم گیری نسبت به پخش آن ها با نرخ فریم کمتر می گردد، اما این موضوع در فیلم ها و محتواهای مربوط به گیمینگ بیشتر قابل درک است. بخش آپلود ویدئو در یوتوب از نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه شروع می شود که البته برای مشاهده ی بسیاری از کلیپ ها مناسب بنظر می رسد، اما در مورد بازی های ویدئویی وضعیت اینگونه نیست.

در حال حاضر اگر شما با کنسول هایی نظیر پلی استیشن 4، اکس باکس وان و یا Wii U یک بازی را در تلوزیون اجرا می کنید، نرخ فریمی که مشاهده می نمایید بسیار بیشتر از آنچه که یوتوب می تواند نشان دهد، است. اغلب بازی های شوتر معمولا در هر ثانیه 60 فریم را نمایش می دهند.

اما در نهایت اکنون، یوتیوب می تواند این کلیپ ها را با نرخ فریم اصلی شان نمایش دهد. Kotaku به موضوع بالا اشاره می نماید و برای نمونه مشاهده ی فیلمی از بازی Mario Kart 8 را بررسی کرده و اعلام داشته که واقعا وضعیت اینچنین است و کیفیت بسیار خوب به نظر می رسد. به طوری که شما پس از مشاهده این کلیپ از خود می پرسید: چرا یک گیم پد برای انجام این بازی ندارم!

بر اساس توئیتی که چند وقت پیش از حساب کاربری @YTCreators منتشر شده بود نیز به موضوع پشتیبانی یوتوب از نرخ فریم بالاتر اشاره شد:

۶۰ فریم بر ثانیه: هنگامی که ما نرخ ۴۸ و حتی ۶۰ فریم در ثانیه را فعال کنیم، ویدئوها در یوتوب بسیار بهتر به نظر خواهند رسند.

در ماه ژوئن، یوتوب اعلام کرده بود به زودی از این فرمت های آپلود هم پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۹ آبان ۱۳۹۳

    میشه بگید از کجا باید نرخ پخش ویدیو رو عوض کنیم؟ من اصلا 40 فریم یا 60 فریم بر ثانیه ای نمیبینم! تو کدوم قسمته؟

  • bahram
    bahram | ۹ آبان ۱۳۹۳

    خبر خوبی بود.تشکر

  • jimli
    jimli | ۹ آبان ۱۳۹۳

    دیجیاتو ی عزیز از گذاشتن پست هایی که باعث تپش قلب و پرش پلک چشم ما میشود خودداری کنید

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۹ آبان ۱۳۹۳

    چه خوب هست که ویدیو ها رو لطیف تر می بینیم با کیفیت 1080 یا 720 نمیدون نه حجم داریم نه سرعت نه قدرت شکن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی