ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدها هزار دلار سرمایه گذاری توسط اینتل بر روی ایده این پسر ۱۳ ساله

Shubham Banerjee پسر ۱۳ ساله ی سازنده ی چاپگرهای خط بریل Braigo Laps تا سال گذشته هیچ چیز در مورد بریل می دانست. ایده او زمانی شکل گرفت که وی از روش خواندن افرادی که ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۲۳:۴۵

Shubham Banerjee پسر ۱۳ ساله ی سازنده ی چاپگرهای خط بریل Braigo Laps تا سال گذشته هیچ چیز در مورد بریل می دانست. ایده او زمانی شکل گرفت که وی از روش خواندن افرادی که مشکل بینایی داشتند متعجب بود. مانند هر فرد دیگری وی این سوال را از والدین خود پرسید و پاسخ پدرش این بود: برو و آن را در گوگل جستجو کن.

هنگامی که Banerjee در مورد سوال خود در گوگل جستجو نمود پی برد که هزینه ی چاپگرهایی که متون را با خط بریل برای افراد نابینا و کم بینا ایجاد می کنند بسیار بالاست و معمولا قیمت این چاپگر ها بالای ۲۰۰۰ دلار بود. او همچنین اطلاعات بیشتری در مورد خط بریل کسب کرد. افرادی که در بینایی مشکل داشتند از سیستم نوشتن لمسی استفاده می کردند.

او به بیزینس اینسایدر گفته: «هنگامی که قیمت چاپگرهای خط بریل را دیدم واقعا شوکه شدم. من فقط دوست داشتم به افراد کم بینا و نابینا کمک کنم. من یک کیت روباتیک لگو داشتم، و از خودم پرسیدم چرا آن را امتحان نکنم؟»

در ادامه داستان این پسر و پرینتر خط بریلش را بخوانید تا بدانید چه شد که اینتل روی ایده اش صدها هزار دلار سرمایه گذاری کرد.

او با استفاده از تکه های لگو و قطعات دیگری که در انبار خانگی داشتند اولین پرینتر خود را ساخت و واقعا کار هم می کرد و همین باعث شد توجهات زیادی را به خود جلب نماید از جمله Tech Award 2014. وی همچنین به رویداد Maker Faire کاخ سفید دعوت شد که در آن به دانش آموزان کارآفرین و مخترعین جوایزی اهدا می شود.

در واقع اما نکته مهم برای Banerjee این بود که افراد کم بینا و نابینا دچار مشکلی هستند که حدود یک دهه است بخاطر آن نمی توانند پیشرفت داشته باشند. این مشکل چیزی نبود جز قیمت بالای چاپگرهای مخصوص خط بریل.

او چاپگری که ساخته، می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش قیمت چاپگرهای کنونی خط بریل به کمتر از ۵۰۰ دلار شود. در وب سایت او اشاره شده که حدود ۲۸۵ میلیون نفر در سراسر دنیا مشکلات بینایی دارند که در این بین ۹۰ درصد آنان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند. حتی در کشورهای توسعه یافته نیز استفاده از پرینترهای کنونی برای افراد سالمند آسان نیست.

Banerjee می گوید: «من می خواهم [به شرکت های تولیدی بزرگ] بگویم باید جلوی عدم استفاده از قابلیت های افراد نابینا گرفته شود.»

در ماه سپتامبر گذشته اختراع وی بالاخره مورد توجه شرکت اینتل قرار گرفت و این شرکت به Banerjee اعلام کرد که می تواند در شرکت او سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری، هفته ی گذشته به طور رسمی توسط اینتل اعلام شد و احتمالا شما هم خبر آن را در دیجیاتو خوانده اید. Braigo Labs (نام شرکت Banerjee) یکی از ۱۶ استارت آپ مرتبط با تکنولوژی ای بوده که طی امسال و توسط شرکت اینتل بر روی آن سرمایه گذاری شده است. هنوز در مورد مبلغ این سرمایه گذاری سخنی به میان نیامده ولی گزارش شده که باید چند صدهزار دلار باشد که این باعث شده Banerjee جوان ترین موسس شرکت تکنولوژی ای باشد که تا کنون توسط VC ثبت شده است.

وی می گوید:‌ «هیچ گاه فکرش را هم نمی کردم چنین شرکت بزرگی در شرکت من سرمایه گذاری کند. این بسیار شگفت انگیز بود.»

برنامه ی بعدی Braigo Labs بعد از حمایت اینتل، تولید یک نمونه ی اولیه ی بهتر است که بهتر از چاپگرهای معمولی ساخته شده و در سال آینده به بازار خواهد آمد. Banerjee اعلام کرده که در حال حاضر قصد گسترش فعالیتش را به سایر محصولات در دیگر زمینه ها ندارد، اما به نظر می رسد چاپگرهای خط بریل به زودی وارد مرحله ای جدید خواهند شد که حتی از آنچه وی در ذهن داشت بسیار بزرگ تر است.

او همچنین گفته : «هنگامی که بزرگتر شدم، می خواهم مهندسی را در فضای عملی انجام دهم و نیز تصمیم دارم تا کالج را تمام کنم.»

کیت لگو ای که Banerjee اولین پرینترش را با کمک آن ساخته.
کیت لگو ای که Banerjee اولین پرینترش را با کمک آن ساخته.
قطعات دیگری که در ساخت پرینتر از آن ها استفاده نمود وسایلی در انبار خانگی آن ها بود.
قطعات دیگری که در ساخت پرینتر از آن ها استفاده نمود وسایلی در انبار خانگی آن ها بود.
این بخش مرکزی و در واقع مغز متفکر این دستگاه بوده که در واقع قسمتی از کیت Lego Mindstorm است.
این بخش مرکزی و در واقع مغز متفکر این دستگاه بوده که در واقع قسمتی از کیت Lego Mindstorm است.
این نمونه ی اولیه ی دستگاه ساخته شده توسط Banerjee  است.
این نمونه ی اولیه ی دستگاه ساخته شده توسط Banerjee  است.
و این هم تصویری دیگر از این محصول.
و این هم تصویری دیگر از این محصول.
این نمونه ی دومی است که از این محصول ساخته شده و شبیه به پرینترهای معمولی است. احتمالا محصول نهایی نیز بی شباهیت به این نمونه نخواهد بود.
این نمونه ی دومی است که از این محصول ساخته شده و شبیه به پرینترهای معمولی است. احتمالا محصول نهایی نیز بی شباهیت به این نمونه نخواهد بود.
مراسم Intel Capital Summit 2014 که در هفته ی گذشته برگزار شد.
مراسم Intel Capital Summit 2014 که در هفته ی گذشته برگزار شد.

همچنین می توانید ویدئوی کامل این مراسم را در زیر ببینید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Braigo+Labs+Inc.+Shubham+Banerjee+Intel+Capital+Summit+2014.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • یاسر
    یاسر | ۳ دی ۱۳۹۴

    کشور ما خیلی عقب تر از کشوای دیگه توو زمینه تبدیل ایده به محصول هست، الان اگه کسی ایده داره و جرات داره بره و به یه موسسه یا نهاد ایدشو مطرح کنه، مطمین باش اول دلسردش میکنن، بعدش دکش میکنن، بعدشم خودشون طرحشو میدزدن و میسازن، شک نکنید، اگه کسی طرحی داره بره و مطرحش کنه بعدش ببینید اگه طرحتون حمایت شد بیایید بمن فحش بدید، فقط اگه ایدتون خیلی جالب و پولساز باشه شاید ....

  • رضا
    رضا | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    ایده بسیار دارم ولی سرمایه گذار کجاست .

  • ترانه
    ترانه | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    36سالمه وتا حالا کلی ایده به ذهنم رسیده
    به مرور و با سختی به خیلیاش رسیدم
    و بقیشم میرسم
    14سال پیش همه ارزوهامو نوشتم به چیزهای باورنکردنی رسیدم
    مطمئنم به بقیشم میرسم
    نه پدر پولداری داشتم نه...
    اما میدونم که میتونم فقط همین

  • danyal
    danyal | ۲۴ آبان ۱۳۹۳

    جالب بود واقعا

  • محمد
    محمد | ۲۲ آبان ۱۳۹۳

    واقعا دمش گرم .
    همینطور که دوستان اشاره کردن ، مشکل اصلیه ما اینه که پشتیبان نداریم. اگه هرکدوم از ما بهترین و کارآمدترین ایده هام داشته باشیم بخاطر وضعیتمون و کم امیدی در فکر موفقیت و اجرا باعث میشه بیخیال شیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی