ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نینتندو شبیه ساز گیم بوی را برای تلفن های همراه پتنت کرده است

پتنت جدیدی که اخیرا توسط USPTO منتشر شد نشان می دهد که نینتندو به اجرای بازی های کنسول های قدیمی اش روی دستگاه های موبایل و نمایشگرهای بزرگ هواپیماها و قطارها علاقه مند شده است. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

پتنت جدیدی که اخیرا توسط USPTO منتشر شد نشان می دهد که نینتندو به اجرای بازی های کنسول های قدیمی اش روی دستگاه های موبایل و نمایشگرهای بزرگ هواپیماها و قطارها علاقه مند شده است.

کنسول بازی گیم بوی با فروش تقریبی 120 میلیون واحد در سراسر جهان، یکی از پرطرفدارترین کنسول های بازی تاریخ به حساب می آید که بازی های معروفی چون Tetris و Pokemon برای اولین بار کار خود را روی این پلتفرم آغاز کردند.

ایده درآمدزایی از عناوین قدیمی اما خاطره ساز می تواند برای نینتندو بدون هزینه باشد، مخصوصا حالا که این شرکت در وضعیت مالی مساعدی قرار ندارد و دو کنسول Wii U و 3DS به تنهایی نمی توانند هزینه ها را بازگردانند.

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری آمده است.

این پتنت به طور کل در رابطه با شبیه ساز کنسول های نینتندو صحبت می کند. شبیه ساز، نرم افزاری است که کنسول را به طور مجازی روی دستگاهی دیگر پیاده سازی می کند تا توان اجرای بازی های کدنویسی شده برای سخت افزاری متفاوت را به پی سی یا هر پلتفرم دیگری که شبیه ساز روی آن اجرا شده بدهد.

شبیه ساز معمولا توسط طرفداران و گیمرها مورد استفاده قرار می گیرد تا از طریق آن عناوین قدیمی کنسول هایی که دیگر در دسترس نیستند را اجرا کنند.

همین حالا هم نینتندو روی کنسول های Wii U و 3DS عناوین کنسول های قدیمی اش را از طریق شبیه ساز اجرا می کند اما اگر این طرح به نتیجه برسد، احتمالا به زودی قادر باشیم Super Mario Bros و بسیاری عناوین دیگر نینتندو را به شکل رسمی روی دستگاه های موبایل خود با ویژگی های منحصر به فرد اجرا کنیم.

نینتندو پس از معرفی کنسول Wii U و عرضه آن به بازار، موفقیت های بزرگی به دست نیاورده و سهام داران و هیئت مدیره این شرکت نگران وضعیت مالی خود هستند. بنابراین پیشنهاد ساخت بازی برای اندروید و iOS با چند میلیارد دستگاه موجود در بازار می تواند گزینه خوبی باشد اما ایواتا، مدیرعامل کمپانی به این پیشنهاد "نه" می گوید.

شرکت هایی مانند Square Enix اخیرا بازی های قدیمی خود مانند شماره های ابتدایی Final Fantasy را با قیمت های بالا در گوگل پلی و آیتونز به فروش می رسانند و شاید به زودی نینتندو پای به این شبکه ها بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • آقا حسین
    آقا حسین | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    خیلی ناراحت کننده است که این تولید کننده ها از صحنه رقابت حذف می شوند . هرچی رقابت کمتر ، کلاه بر سر مشتری بیشتر.

  • اپن کارت
    اپن کارت | ۱۰ آذر ۱۳۹۳

    جالبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی