ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سود شیائومی در سال ۲۰۱۳ تنها ۵۶ میلیون دلار بوده است

در ماه نوامبر وال استریت ژورنال بر مبنای اسنادی که از طریق یکی از منابع خودش به دست آورده بود در گزارشی نوشت، شیائومی موفق ترین تولید کننده تلفن های هوشمند در کشور چین طی سال ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

در ماه نوامبر وال استریت ژورنال بر مبنای اسنادی که از طریق یکی از منابع خودش به دست آورده بود در گزارشی نوشت، شیائومی موفق ترین تولید کننده تلفن های هوشمند در کشور چین طی سال ۲۰۱۳ سودی ۵۵۶ میلیون دلاری داشته است.

اما خبرگزاری رویترز امروز می گوید کمپانی مورد بحث در سال گذشته سودی بسیار کمتر از آنچه در گزارش ژورنال آمده بود داشته و بر اساس اسنادی که از طریق رگولاتوری به دست آنها رسیده این برند چینی از درآمد قابل توجه ۴.۳ میلیارد دلاری سودی معادل ۵۶.۱۵ میلیون دلاری کسب کرده و سود ناخالص این شرکت نیز ۷۸.۵ میلیون دلار بوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شیائومی تلفن های هوشمند خود را با قیمتی بسیار پایین و نزدیک قیمت تمام شده ی تولید آنها به بازار عرضه می کند و همین مسئله می تواند به خوبی سود ۲ درصدی حاصل از درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۳ را توجیه نماید. اما در سوی دیگر اگر به سراغ سایر رقبای این کمپانی چینی مانند اپل برویم خواهیم دید در بازه ی زمانی مورد بحث، برند ساکن کوپرتینو سود ناخالص ۲۸.۷ درصدی را تجربه کرده و همتای کره ای آن یعنی سامسونگ به رقم ۱۸.۷ درصد دست یافته است.

همه ی این موارد در حالیست که شیائومی با تصاحب ۵.۶ درصد از بازار جهانی فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه ی سوم سال جاری توانسته است با جای گذاشتن ال جی عنوان سومین تولید کننده ی موبایل در جهان را به خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهند با توجه به پایین بودن قیمت تلفن های هوشمند شیائومی، سایر کمپانی های حاضر در این عرصه برای فروش محصولات مشابه خود در بازارهایی که این شرکت فعالیت دارد با مشکل مواجه شده اند و بخشی از سهام خود در این رابطه را از دست داده اند. برایان وانگ یکی از تحلیل گران موسسه آماری Forrester نیز توضیح داده که حاشیه سود پایین شیائومی ابداً دور از انتظار نبوده و با توجه به قیمت محصولات این شرکت این مسئله کاملاً قابل پیش بینی بوده است.

در اطلاعات ارائه شده از جانب رگولاتوری آمده که Lei Jun مدیر عامل کنونی کمپانی چینی مورد بحث مالکیت ۷۷.۸ درصد از آن را در اختیار دارد. وی در سال جاری توسط فوربس آسیا به عنوان تاجر برگزیده سال ۲۰۱۴ انتخاب شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • عشق شیائومی
    عشق شیائومی | ۱ دی ۱۳۹۳

    واقعاً عالیه. فقط به فکر مصرف کننده هست که سود بیشتری ببره

  • mreza19
    mreza19 | ۲۵ آذر ۱۳۹۳

    این چینیا آدمای زرنگی ان...اول با قیمت کم و مشخصات خوب میان...بعد کم کم قیمت میره بالا و کیفیت میاد پایین

  • شهریار
    شهریار | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    باید مخ این یارو گوینده دیجیکالا رو بزنید بیاد اینجاد بررسی اجرا کنه
    :D

    • mohammadmj
      mohammadmj | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

      تو آخرین ویدئو دیجی کالا برسی سرفیس 3 همون گوینده که می گی حضور نداره .اسمشو یادم نمیاد تو رادیو 7 برنامه اجرا می کنه .....

  • iUser
    iUser | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    shoma keifiate component haye smartphone hasham dar nazar begirid, aslan ghabele moghayese ba apple nist.
    har chizi bi dalil geroon nist.
    hala amara ham ke jaye khod darad.

  • مهردادششم
    مهردادششم | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    یکی از روش های چینی ها برای به دست گرفتن بازار ، دامپینگ هست ، یعنی یک جنس رو بدون سود یا حتی باضرر و زیان می فروشن و وقتی رقبا رو از میدان به در کردن و بازار رو به دست گرفتن ، قیمت رو فضایی بالا می برن
    و چند برابر حالت عادی سود می کنن، البته فکرنکنم بتونن این روش رو به طور کامل تو بازار موبایل اجرا کنند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی