ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران اپل به خاطر کمبود فضای محصولات ۱۶ گیگابایتی این شرکت به دادگاه شکایت کردند

در سال ۲۰۱۴ و از همان زمانی که اپل تصمیم گرفت مدل پایه نسل جدید آیفون و آیپد خودش را تنها با ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی روانه ی بازار کند و البته مدل ۳۲ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

در سال ۲۰۱۴ و از همان زمانی که اپل تصمیم گرفت مدل پایه نسل جدید آیفون و آیپد خودش را تنها با ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی روانه ی بازار کند و البته مدل ۳۲ گیگابایتی نیز حذف شد بسیاری این اقدام را ناخوشایند دانسته و شروع به انتقاد نسبت به آن کردند، دامنه ی این انتقادات با بالا رفتن فضای خالی مورد نیاز جهت ارتقا به iOS ۸ گسترده تر نیز گشت و حالا دو تن از مشتریان محصولات این شرکت که اهل فلوریدا هستند به خاطر سیاست مذکور به دادگاه شکایت کرده اند.

پاول اورشان (Paul Orshan) و کریستوفر اندارا (Christopher Endara) هر دو ساکن میامی چند روز پیش دادخواستی را تقدیم دادگاه ایالت کالیفرنیا کرده اند که در آن آمده آیفونها و آیپدهایی ۱۶ گیگابایتی که اپل به آنها و سایر کاربران فروخته دارای حافظه ی داخلی قابل استفاده ای کمتر از آنچه این کمپانی وعده اش را داده، هستند. اورشان تاکید دارد این فضا پس از ارتقا آیفون 5S او به iOS ۷ و سپس ۸ باز هم کمتر شده و استفاده از این تلفن هوشمند را دشوارتر نموده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دادخواست مورد بحث به صورت واضح به مقدار فضای حافظه ی داخلی محصولات پلتفرم موبایل اپل بر حسب گیگابایت و پس از فرمت شدنشان به صورت نرم افزاری اشاره می کند و سپس به شکایت از اشغال شدن حجم بالایی از این فضا توسط سیستم عامل iOS می پردازد و تاکید دارد که این مشکل در iOS 8 به حالت بحرانی و آزار دهنده در می آید.

همچنین در دادخوست آمده: "توضیحات اپل در مورد محصولاتش ناکافی است و سبب می شود مصرف کنندگان عادی گمراه گردند. این کمپانی تاکید دارد iOS 8‌ یکی از بزرگترین به روز رسانی های نرم افزاریش محسوب می شود ولی هرگز در مورد فضای مورد نیاز برای این به روز رسانی سخنی به میان نمی آورد، که این شیوه بازاریابی نادرست و فریبنده است."

بر اساس شکایت صورت پذیرفته آخرین نسخه از سیستم عامل پلتفرم موبایل اپل بین ۱۸.۱ تا ۲۳.۱ درصد از فضای حافظه برخی از محصولات این شرکت را اشغال می نماید که این عدد رقم قابل توجه و بزرگی به حساب آمده و نادیده گرفتن آن در سیاست های بازاریابی چندان معقول نیست.

Screen_Shot_2014-12-31_at_10.23.12_AM.0

در شکایت پیش تر اشاره شده که قصد دادخواهی از جانب همه ی صاحبان محصولات این شرکت با حافظه ی ۱۶ گیگابایتی را دارد، کمپانی مذکور متهم گشته تا با اعمال سیاست های بسته در رابطه با مقدار حافظه ی ذخیره سازی تولیداتش تلاش می کند تا کاربران را به اجبار به سمت سرویس ابری خود موسوم به iCloud هدایت نماید. در این دادخواست همچنین از عدم ارائه قابلیت استفاده از حافظه های جانبی و البته عدم پشتیبانی از نرم افزارهای مدیریت فایل توسط اپل و ابزارهای تحت سیستم عامل iOS هم گلایه هایی صورت پذیرفته است.

پیش از این نیز از اپل شکایت های مشابهی صورت گرفته بود که مهم ترین آنها مرتبط می شد به فضای ذخیره سازی ارائه گشته بر روی آیپادهای تولیدی در سال ۲۰۰۷، که البته دادگاه، این طرح دعوا را بلافاصله مردود خواند. تفاوت شکایت کنونی صورت پذیرفته با شکایتی که در مورد آیپادهای نانو ۸ گیگابایتی رخ داده بود در این است که آیپادهای نانو تنها ۷.۵ درصد از فضای ذخیره سازی را در دسترس کاربران قرار نمی دادند و آنها می توانستند از ۷.۴۵ گیگابایت فضای خالی استفاده ببرند، ولی این رقم اکنون به نزدیک ۱۸.۵ درصد رسیده است.

قبلاً از مایکروسافت هم شکایت مشابهی به خاطر در دسترس نبودن تمام فضای حافظه داخلی تبلت های سرفسش صورت پذیرفته بود، در آن دادخواست که مرتبط به مدل های اولیه تبلت های یاد شده می گشت آمده بود که تنها نیمی از فضای ذخیره سازی ذکر شده در تبلیغات در اختیار کاربران قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • F-14
    F-14 | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    تیم کوک در 2015 : قیمت یک ایفون 6 پلاس از قیمت یک ادامس کمتر هست ...

    • Mahdi_Mozafarpour
      Mahdi_Mozafarpour | ۱۵ دی ۱۳۹۳

      دمت گرم با تیکه ت :)))))))))))))))))))))

  • peyman
    peyman | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    الان ک همه تقریبا همه برندهای بزرگ اندروید در کنار ۱۶ گیگ قابلیت استفاده از کارت حافظه هم میزارن ولی متاسفانه اپل این کارو نمیکنه امسال هم از قصد ۳۲ حذف کرد و جاش ۶۴ گذاشت ک مردم بیشتر ترغیب شن پول بدن برای حافظه بالاتر این کار دزدیه از نظر من اپل میتونه اون ۱۶ رو بکنه ۳۲ و با همین قیمت بفروشه مطمئن باشین ضرر هم نمیکنه چون سود زیادی از هر گوشی میکنه قول میدم فروشش هم بیشتر میشه خود من پول ۱۶ رو میتونم جور کنم با هرار زحمت ولی پول ۶۴ رو نه ولی وقتی میبینم ۱۶ به جایی نمیرسه و الان یکی از رفیقام خریده یه ماهه پر شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی