ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با چیپست اگزینوس 7420 «دیگر منتظر لود شدن برنامه ها نخواهید ماند»

کمپانی سامسونگ با معرفی چیپستی که قرار است در تلفن پرچمدار Galaxy S6 و شاید آیفون مورد استفاده قرار گیرد، رقیبی تازه به نام Exynos 7420 را برای محصولات کوآلکام به میدان آورد. حالا، شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

کمپانی سامسونگ با معرفی چیپستی که قرار است در تلفن پرچمدار Galaxy S6 و شاید آیفون مورد استفاده قرار گیرد، رقیبی تازه به نام Exynos 7420 را برای محصولات کوآلکام به میدان آورد.

حالا، شرکت سازنده، پوستر و ویدیوی تبلیغاتی تازه ای برای این قطعه منتشر کرده و در آن وعده داده که «دوران انتظار برای لود شدن اپلیکیشن ها به لطف چیپست های اگزینوس به سر آمده».

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته احتمال آنکه این مسأله صحت داشته باشد هم کم نیست چراکه تست های علمی اخیر نشان داد که اینترفیس TouchWiz روی آبنبات چوبی، عملکرد به مراتب سریع تری را از خود به نمایش می گذارد. اما برای آنکه بدانیم اگزینوس چگونه است باید تا سوم ماه مارس یعنی 12 اسفند منتظر بمانیم.

بنچمارک های اولیه انجام گرفته روی این محصول نشان داد که باید منتظر ارائه چیپستی کاملا پیشرفته باشیم که از نظر عملکردی شباهت زیادی به رقیب کوآلکامی اش دارد و براساس تکنولوژی جدید 14 نانومتری ساخته شده.

براساس این بنچکارک ها، اگزینوس 7420، هشت هسته و یک واحد گرافیکی TouchWiz را در خود جای داده و مصرف برق آن هم در حدود 30 الی 35 درصد کمتر از چیپست های 20 نانومتری نسل قبل است.

این چیپست بر پایه تکنولوژی 3D FinFET ساخته شده که برای رفع محدودیت های انواع 2D ارائه گردیده.

ناگفته نماند که زمانی اینتل هم از این روش برای ساخت چیپست های دسکتاپی خود بهره می گرفت اما سامسونگ مفتخر است که نام خود را به عنوان نخستین شرکتی ثبت نماید که از این روش، در تولید چیپست های 14 نانومتری موبایل خود بهره گرفته.

این کمپانی همچنان از روش یاد شده برای تولید دیگر ماژول های نیمه رسانایش نظیر چیپ های حافظه ناند که در نهایت به ساخت تراشه های کوچک تر با ظرفیت بالاتر می انجامد، بهره خواهد گرفت.

توجه: ویدئو فاقد صدا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • saeed_mousavi_1
    saeed_mousavi_1 | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    سامسونگ استاد تبلیغاته،
    یادمه مانیتورهای چند سال پیش با شعار Catch me if u can و سرعت ریسپانس 2 میلی ثانیه رو تبلیغ کرد و عین هلو همه رو فروخت ، بعد فهمیدن ریسپانسش خیلی ضعیف تر از این حرفا بوده (بالای 20 میلی ثانیه)، ولی کسی که خریده دیگه خریده

  • masoud.1992
    masoud.1992 | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    اینا همش جنبه تبلیغاتی داره و تو عمل باید ثابت شه نه فقط حرف زدن!

    سامسونگ میگفت اسنپ 810 داغ میکنه و قدرتش هم از اگزینوس کمتره ولی بعد مشخص شد که از این حرفارو از خودش در اورده و هدف نهاییش فروش S6 هست!
    اخه این گوشی یه جورایی واس سامسونگ سرنوشت سازه و سامسونگ تا جایی که بتونه به هر دری میزنه تا رقیبانش رو در کنارش ضعیف تر جلوه بده…

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    سامسونگ بهترین چیپ رو زده ولی من باز عاشق تگراx1 هستم و دلیلی نمیشه که توی فناوری جدید هم کوچیکتر بشه هم مصرف بیاد پایین هم گرما تولید نکنه هم سریعتر باشه هم عمر بیشتری داشته باشه!!! اگر همه اینارو داشته باشه باید اینتل و کوالکام و مدیاتک و کرین و ... بقیه برن کنار که!!!!!

  • آییییییی خم
    آییییییی خم | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    آتیش نگیره صلوات :D

    جدا از شوخی سامی خیلی داره پیشرفت میکنه

    امسالم که اس6 با بدنه فلزی بده دیگه هیچی کم نداره به جز یه چیز

    با اون اسم سامسونگ روی گوشی چیکار کنم که یاد یخچال میفتم ؟

    :(

  • احمدM2
    احمدM2 | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    اگه تو اس6 به همراه 7420 از حافظه های جدید UFS2 خودش که تازه معرفی کرده هم استفاده کرده باشه قطع به یقین راست گفته چون اینجا هم پردازنده خیلی قویه و هم حافظه فوق العاده سریع شده
    دقیقا مثل موقعی که یه هارد SSD به کامپیوتر اضافه میکنید هم سرعت اجرای خود ویندوز وحشتناک بالامیره هم نرم افزارها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی