ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اندرویدی همراه با اپلیکیشن های مایکروسافت عرضه خواهند شد

بسیاری از شنیدن نام اپلیکیشن هایی که قرار است برای تلفن های هوشمند Galaxy S6 edge و Galaxy S6 در نظر گرفته شود متعجب شدند و این سوال در ذهنشان شکل گرفت که چرا سامسونگ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

بسیاری از شنیدن نام اپلیکیشن هایی که قرار است برای تلفن های هوشمند Galaxy S6 edge و Galaxy S6 در نظر گرفته شود متعجب شدند و این سوال در ذهنشان شکل گرفت که چرا سامسونگ باید One Drive، OneNote و Skype را روی پرچمداران خود نصب نماید.

یک ماه بعد آن شایعات تایید شدند و حالا با اطمینان می دانیم که سامسونگ قصد دارد نرم افزارهای Word، Excel، Powerpoint، OneNote، OneDrive و Skype را روی تبلت های سال 2015 خود نصب کند و متعجب نخواهیم شد اگر این موارد را روی برخی از مدل های امسال سری نوت ببینیم.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر دعواهای حقوقی سامسونگ و مایکروسافت را بر سر پرداخت حق امتیاز پتنت به خاطر داشته باشید در خواهید یافت که توافق یکباره این دو شرکت در پرونده های یاد شده احتمالا به این موضوع ارتباط دارد و سامسونگ هم بی دلیل نمی خواهد این برنامه ها را روی محصولات خود نصب کند.

شرکت های تامین کننده سخت افزار گزارش داده اند که خالق ویندوز به هر شرکت تولید کننده محصولات اندرویدی که اپلیکیشن های آن را روی دستگاه هایش نصب کند تخفیفی را برای استفاده از پتنت آنها می دهد.

اما احتمالا از خود سوال می کنید که مگر اندورید به گوگل مربوط نمی شود؟ بله این سیستم عامل به گوگل تعلق دارد با این همه، برخی از کارکردهای آن (نظیر بارگذاری سریع صفحات وب یا فایل سیستم FAT که امکان برقراری ارتباط سیستم عامل با کارت حافظه دستگاه را فراهم می کند) نخستین بار توسط مایکروسافت اختراع شد و پتنتش به ثبت رسید، از این رو هرکسی که بخواهد وارد بازی اندروید شود و از آن استفاده کند باید خود را تا حدودی مدیون مایکروسافت بداند.

و البته اگر ردموندی ها تخفیف قابل توجهی را برای شرکت هایی که قصد استفاده از اپلیکیشن هایشان روی محصولات اندرویدی خود را دارند، در نظر بگیرند، بسیاری از این پیشنهاد استقبال خواهند کرد.

براساس گزارشات، مایکروسافت چنین توافقی را با 11 شرکت سازنده دستگاه های الکترونیکی به عمل آورده که در این میان می توان به سامسونگ و دل اشاره نمود.

نمی توان با اطمینان گفت که 9 شرکت دیگر کدامند اما تردیدی نخواهد بود که به تدریج شاهد ورود دستگاه های اندرویدی با اپلیکیشن های مایکروسافت به بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • mostafa
    mostafa | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    این که هر کسی از سرویسهای چه شرکتی استفاده میکنه یه چیز شخصیه و سلیقه طرف بستگی داره مثلا من کلا از گوگل خوشم میاد و راحترم باهاش و مشکلی هم ندارم و از همه سرویس های این شرکت استفاده میکنم نمیگم بقیه بده من با گوگل راحترم و حتی اگه مثلا گوشی وین فونی هم بخرم بازم سرویس های گوگل را روش نصب میکنم بعضی ها هم با مثلا مایکروسافت حال میکنن که این به خودشون بستگی داره ما باید این تعصب را بزاریم کنار و کاری به بقیه نداشته باشیم.

  • Sohrab_Asaseh
    Sohrab_Asaseh | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    http://www.digikala.com/BlueSmile/default.aspx?refId=c57e6bb8-916f-4a6a-8981-6e3f44d22c69

  • abolfazl_eslami
    abolfazl_eslami | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    @ کیومرث شیدی جان داداش من مشکلی ندارم برادر فقط خیلی ناراحت میشم می بینم ماها چقدر داریم خودمون رو برای این شرکت های امریکایی که اگه پاش بیاد حاظرن سهامشون رو بفروشن بمب کنن بریزن رو سرمون اینو جدی میگم
    چی میشد بجای اینکارها یکم تو کامنتامون اموزش میزاشتیم بیخیال خودمون رو عشقه

    • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
      كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      ای قربون دهنت همه ارزوهات ایشالله براورده شه!برادر من باور کن من همین مفهومو میخوام برسونم به دیوان عزیز!به خدا از منتقدای اپل خودمم هستم بااینکه اپلی هم هستم!من از همه چیزو همه جا ایراد میگیرم چون هیچ کدوم از این برندای امریکایی چینی کره ای و ژاپنی بدون ایراد نیستن!همشون یه جاشون یه چیزشون ایراد داره منتهی بعضی دوستان....
      شما بیا گروه دیجیاتو توی تلگرام ببین منو چجور ادمی میشناسن :)
      مطالب اموزشی هم چشم من چیزی ببینم حتما میزارم برای بچه ها اینجا!البته این بحثا موجب خنده هم میشه من خودم روحیم شاد میشه حالا اگه دیوان جانم میخندن که عالیه!
      خودمونو عشقه :)

    • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
      كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      نظر دادم رفت برا تایید!

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

      بحث منم احترام گذاشتن فکر کنم همون از شی تا صبح داریم از ساخته های این شرکت ها استفاده می کنیم پس شرکت ها و افرادی که بهمون احترام می زارن و کمکمون کردن ما هم باید همین کارو مقابلشون انجام بدیم ، شما نمی ری اسم مادربزرگ و ... به مخفف بگی چرا ؟؟ چون براش احترام قائلی چون برات زحمت کشیده اینم همونه فرقی نداره

      • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
        كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

        اتفاقا تو اطرافیان من هرکی باهام صمیمی تره اسم منو مخفف تر صدا میکنه!منم بارها گفتم هرکس منو کیو صدا کنه دوستمه!حالا نمیدونم ولی کلا این برندای پول پرست امریکایی بعید میدونم دلشون به حال منو شما بسوزه!به هر حال خود دانی!

      • كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!)
        كيومرث شيدى(ورژن همبرگر خور!) | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

        عه جالبه درمورد میزان علاقه من به تکنولوژی اظهار نظرم میشه خخخ
        اصن شما گیک ما ....!خیالت راحت شد؟!نه انگار ما بوقیم اینجا!اصن شما تکنولوژیک ترین فرد حاضر در دیجیاتو!ماهم مشکلی نداریم همه چی اروم اصن تکنولوژی چیه منکه حالیم نمیشه!هیچی ام از دست ندادم!الکی مثلا!قضاوت زود هنگام نوچ نوچ نوچ!

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    مایکروسافت دوباره داره یه شرکت نرم افزاری میشه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی