ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: اندروید ۵.۰ پس از ۸ ماه بر روی ۹.۷ درصد از محصولات اندرویدی قرار دارد

هشت ماه از عرضه اندروید ۵.۰ می گذرد و گوگل تازه موفق شده تا ۱۰ درصد از دستگاه های فعال اندرویدی را به نسخه آبنبات چوبی بروز رسانی کند. آنطور که آمار دقیق ارائه شده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

هشت ماه از عرضه اندروید ۵.۰ می گذرد و گوگل تازه موفق شده تا ۱۰ درصد از دستگاه های فعال اندرویدی را به نسخه آبنبات چوبی بروز رسانی کند.

آنطور که آمار دقیق ارائه شده از سوی گوگل خبر می دهند، اندروید Lollipop در ۹.۷ درصد از دستگاه های اندروید فعال بوده و این در حالیست که نسخه پیشین به نام کیت کت، که می توان از آن به عنوان موفق ترین نسخه این پلتفرم تا به حال یاد کرد، توانسته در دستگاه های اندرویدی ۳۹.۸ درصد از کاربران قرار گیرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جایگاه سوم به Jelly Bean با در اختیار داشتن ۳۹.۲ درصد از کابران می رسد و ۵.۷ درصد از کاربران نیز از Gingerbread استفاده می کنند. نکته جالب اینکه صرفا ۵.۳ درصد از کاربران اندروید از نسخه چهارم به نام Ice Cream Sandwich بهره می گیرند و جایگاه آخر نیز نصیب Froyo با صرفا سه دهم درصد می شود.

هیچکدام از اطلاعات فوق، باعث تعجب کاربران نمی گردد. آخرین نسخه این پلتفرم اندکی کمتر از ۱۰ درصد کاربر دارد که پس از ۸ ماه، می توان گفت رقمی غیر قابل قبول است. از طرف دیگر بخش عمده ای از همین درصد پایین را نیز دستگاه های نکسوس تشکیل می دهند و با توجه به روند فعلی سازندگان اندرویدی در خصوص عرضه بروز رسانی ها، نمی توان انتظار وضعیت بهتری را در مدت زمان کوتاه کشید. از طرف دیگر در بسیاری از کشورها، پس از ارائه پلتفرم اندروید از طرف سانده، این اپراتورها هستند که آن را بررسی کرده و یک لایه زمان بر اضافه تر را نیز به این پروسه می افزایند.

شاید سال دیگر اندروید ۵.۰، فراگیر شده و جایگاه فعلی کیت کت را نصیب خود کرده باشد اما چنین موضوعی بیانگر آن است که آخرین نسخه ی پلتفرم گوگل، همواره حدودا یک سال دیگر به دست کاربرانی که از پرچمداران و یا موبایل های نکسوس استفاده نمی کنند خواهد رسید؛ موضوعی که گوگل باید راهکاری مناسب برایش پیدا کند. سازندگان ساعت های اندرویدی حال قادر نیستند پلتفرم اندروید ور را دستکاری نموده و ظاهر آن را تغییر دهند، شاید چنین راهکاری برای موبایل های اندرویدی نیز بتواند بروز رسانی های جدید و البته ایمن تر را به دست کاربران پرجمعیت ترین پلتفرم جهان برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    ولی من معتقدم بهترین نسخه اندروید تا حالا کیت کت بوده و هست...
    لالیپاپ هنوز خوب جا نیفتاده و باید یکی دوتا آپدیت باگ گیری براش بیاد تا کامل بشه.
    مثلا 5.1.1 و 5.1.2 و ...

  • مهدی
    مهدی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    همشون سروته یه کرباسن

  • محمد شکوهی
    محمد شکوهی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    به نظر من شرکتها باید آپدیت ها رو در دو نسخه ارائه کنن، نسخه ی اولیه که AOSP هست برای کسانی که میخوان از جدیدترین نسخه ی اندروید استفاده کنن ( آپدیت به شکل اختیاری میتونه باشه ) و بعد میتونن طبق زمان بندی شروع به ارائه ی اندروید اختصاصی خودشون کنن.



    متاسفانه برای شرکت های تولید کننده سخت افزار اندرویدی، امنیت نرم افزاری و به روز بودن اون برای مشتریانشون در درجه ی پایینی از نظر اهمیت قرار داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی