ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با ایجاد یک هاب جدید، امنیت کاربرانش را بهبود می بخشد

بسیاری از ما برای انجام فعالیت های مختلف خود به اپلیکیشن های گوگل نظیر جیمیل و فوتوز وابسته هستیم و جالب است بدانید که این شرکت به خاطر شفاف نبودن فعالیت هایش در رابطه با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بسیاری از ما برای انجام فعالیت های مختلف خود به اپلیکیشن های گوگل نظیر جیمیل و فوتوز وابسته هستیم و جالب است بدانید که این شرکت به خاطر شفاف نبودن فعالیت هایش در رابطه با امنیت و حریم خصوصی، وجهه خوبی در اروپا ندارد.

حالا این غول جستجو با ایجاد یک هاب بزرگ، روش های مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار داده تا از امنیت خود حفاظت نموده و کنترل بیشتری روی فعالیت هایشان داشته باشند.

صفحه جدیدی که با عنوان «Accounts» توسط این شرکت راه اندازی شده کادر مربوط به ورود (Sign-in)، دستگاه، تبلیغات، تنظیمات شخصی را در یکجا برایتان نمایش می دهد.

حتی اگر اکانت گوگل هم نداشته باشید، از این پس می توانید جستجوهای خود در فضای نت و همچنین یوتوب، نحوه دیدن تبلیغات و دیگر تنظیمات را شخصی تر نمایید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در مورد آن دسته از کاربرانی که اکانت گوگل دارند هم باید بگوییم که سه گروه تنظیمات (عکس بالا) در نظر گرفته شده که برای کنترل آن مورد استفاده قرار می گیرد. مبتدیان می توانند از کارت موسوم به sign-in & security برای ورود به اکانت و همچنین کنترل کردن دستگاه و اپلیکیشن های مختلف استفاده نمایند.

با ورود به بخش جدید تنظیمات امنیتی می توانید گذرواژه های خود و کنترل های امنیتی دو مرحله ای را مشاهده نموده و آنها را ویرایش کنید و سپس همه موبایل ها، کامپیوترها و تبلت های خود را تایید نمایید.

علاوه بر این، قادر خواهید بود اپلیکیشن هایی که از امنیت گوگل استفاده می کنند را هم دستکاری نمایید (که احتمالا بسیاری از آنها را فراموش کرده اید).

google-accounts-2015-06-01-03 (1)

مجموعه دوم تنظیمات به حریم خصوصی مربوط می شود. آیا می دانستید که گوگل می تواند پای را فراتر بگذارد و از عکس هایی که به صورت عمومی در فضای گوگل پلاس به اشتراک گذاشته اید به عنوان پس زمینه محصولات و خدماتش استفاده نماید؟

حال که از این مساله اطلاع پیدا کردید، اگر تمایلی به این کار ندارید می توانید با علامت زدن یک کادر کوچک، شرکت مورد بحث را در جریان این مساله قرار دهید. حتی نمایش نقد و بررسی های شما از عملکرد اپلیکیشن های گوگل در Google Play نیز از این پس تحت کنترل خودتان قرار خواهد گرفت و می توانید نحوه اشتراک گذاری ویدئوهای یوتوب را نیز تغییر دهید.

کارت آخر که با عنوان account preferences نمایش داده می شود به شما امکان می دهد که زبان، و ابزارهای ورود داده را تغییر داده، فضای ذخیره سازی خود روی گوگل درایو را تنظیم نموده و اکانت ها یا دستگاه های مختلف تان را حذف کنید.

گوگل همچنین از سیاست تازه خود در خصوص حریم خصوصی خبر داده و در آن به ذکر جزئیات در مورد اطلاعاتی پرداخته که از کاربرانش جمع آوری می کند و مشخص نموده که چظور از آنها استفاده می کند، چطور تبلیغاتش را برای کاربران مختلف هدفمند می کند و برای کنترل کردن این مسائل چه کاری را می توانید انجام دهید.

اما این همه تغییرات برای چیست؟ حقیقت آن است که اهالی مانتین ویو در مورد نحوه مدیریتشان بر حریم خصوصی از سوی دولت ها تحت فشار قرار دارند و به خاطر پراکنده بودن تنظیمات مربوط به کنترل امنیت سرویس هایشان مرتبا مورد انتقاد قرار می گیرند.

این شرکت اعلام کرده که «این اقدام برای حفاظت از کاربران و اطلاعات آنها در گوگل، آخرین نخواهد بود و این روند همچنان ادامه دارد». شرکت مذکور همچنین اضافه کرده است که «خبرهای بیشتری در این رابطه در راه است». اما اینکه تغییرات یاد شده می توانند منتقدان گوگل را قانع کنند یا خیر، مساله ایست که تنها با گذشت زمان مشخص می شود، با این همه، هر کاری که شرکت ها بتوانند برای حفظ امنیت کاربرانشان انجام دهند، مورد استقبال قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    من که کاملاً به گوگل و سیاست های حفظ حریم شخصی اون اعتماد دارم.مخصوصاً حالا که یه حرکت تازه هم در این رابطه انجام داده.البته بعضیا سعی دارن چهره گوگل را در این زمینه مخدوش کنن.

  • Mahdi Abedi
    Mahdi Abedi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    به سلامتی :)

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    @مانی قاسمی

    دیجیاتو توی یه ماه اخیر برام مشکل پیدا کرده. لاگین که میکنم هر صفحه که میرم میبینم خارج شده و باید یه بار باید F5 رو فشار بدم که رفرش بشه و اتومات لاگین شه.

    من یه سایتی داشتم که همین مشکل رو داشت. از همه جا کمک گرفتم ولی کارساز نبود. کاربران عزیز دیجیاتو یا مدیران راه حلی دارن ؟

    • TROOL
      TROOL | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

      باید ورود به سایت رو لینکی کنن تمام

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    آزادی عمل بیشتری در رابطه با حفظ حریم خصوصی و امنیت داده.
    ولی نمیدونم چرا باز هم احساس میکنم هنوز به صورت کامل امنیت انترنتیمون (مخصوصا از جانب سایت های بزرگی از جمله گوگل، فیسبوک و...) تضمین نشده! از کجا مطمئن بشیم این آپشن هایی که در اختیار ما میذارن در پشت صحنه واقعا کار میکنن یا نه؟
    در پشت صحنه کمپانی ها خیلی چیزا میگذره که ما ازش بی خبریم.
    بالاخره ما افراد مشهور یا اصطلاحا Celebrity نیستیم که اینقدر نگران باشیم ولی خب رعایت و تضمین امنیت هر کاربری جزو وظایف یک دولت یا یک شرکت هست.

    • borna_talebi
      borna_talebi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

      شما سریالPerson of Interest ببین. کلا بیخیال امنیت اینترنتی میشی! :)
      اینقدر دولت ها و شرکت ها از اطلاعات ما استفاده میکنند که ما خبر نداریم! من که شخصا مشکلی ندارم شرکت ها از اطلاعاتم استفاده کنن.

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    بین اینا ورود دو مرحله ای رو دوس دارم و ازش استفاده میکنم ، اما حرفی‌که هست اینا شاید در ظاهر عالی باشه اما در باطن هروقت به صورت مجانی داری از سرویس یه شرکت استفاده میکنی دیگه حریم خصوصی در قبال اون شرکت نمیمونه و اینا فقط حفظ حریم‌خصوصی در قبال افراد حقیقی دیگه هستش

مطالب پیشنهادی