ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ده بازی برتر آفلاین دو نفره برای پی سی و کنسول ها

یاد دوران کودکی مان بخیر. در خانه پدر بزرگ هایمان جمع می شدیم و سرگرمی مان، بازی هایی مثل منچ و مار و پله بود. اما این روزها، اوضاع بسیار متفاوت است. تکنولوژی پیشرفت کرده و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۸ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

یاد دوران کودکی مان بخیر. در خانه پدر بزرگ هایمان جمع می شدیم و سرگرمی مان، بازی هایی مثل منچ و مار و پله بود. اما این روزها، اوضاع بسیار متفاوت است. تکنولوژی پیشرفت کرده و به همراه آن سرگرمی انسان ها نیز دچار تغییر و تحولات اساسی شده. دیگر خبری از منچ و مار و پله نیست و همه در حال گشت و گذار در شبکه های اجتماعی هستند.

اما هدف از پیشرفت تکنولوژی دور کردن انسان ها از یک دیگر نیست. بالعکس، دغدغه ی توسعه دهندگان تکنولوژی در راستای نزدیک تر شدن انسان ها به یکدیگر است. به همین منظور، یکی از بخش هایی که توسعه دهندگان بازی های ویدیویی بسیار به آن توجه دارند، بخش آنلاین و بازی های چند نفره است.

همه ی ما دوست داریم برخی از بازی ها را در کنار دوست یا برادر خود به اتمام برسانیم. اما تعداد بازی های دو نفره ای که بتوان آن ها را با استفاده از یک کنسول و به صورت آفلاین بازی کرد، بسیار محدود است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مرور کوتاهی بر ده بازی برتر آفلاین دو نفره داشته باشیم.

Borderlands: The Handsome Collection

borderlands_handsome

اگر به دنبال یک بازی سرگرم کننده می گردید، هیچ چیز نمی تواند جای بردرلندز را بگیرد. بردرلندز با گرافیک سل شید و آبرنگی خود توانسته دنیایی را به وجود آورد که هر گیمری را در خود غرق می کند. همانطور که می دانید، در بردرلندز قادرید با اتصال به اینترنت مرحال را به صورت چهار نفره پشت سر بگذارید.

اما برای لذت بردن از بازی به صورت چند نفره، ملزم به استفاده از اینترنت نیستید. تنها نیازمند اتصال یک کنترلر دیگر به کنسول خود هستید تا بتوانید تمامی مراحل بازی را به صورت دو نفره به پایان برسانید. طی کردن مراحل بازی به صورت چند نفره بسیار جذاب تر است. می توانید با دوستان تان، آزادانه در محیط بازی بگردید و به دنبال کشف اسراری که در گوشه و کنار بازی گنجانده شده اند، بروید.

در بازی بیش از هزار نوع اسلحه وجود دارد که به صورت کلی در پنج دسته طبقه بندی می شوند. اسیدی، آتشی، انفجاری، برقی و اسلگ. هر کدام از این اسلحه ها برای از بین بردن دشمنان خاصی در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

Borderlands: The Handsome Collection برای اکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است و شامل دو بازی !Borderlands: The Pre-Sequel و 2 Borderlands به همراه تمام بسته های الحاقی می شود. ماجراجویی و اکشنی روان از ویژگی های بارز بردرلندز است که می تواند تجربه بسیار خوبی را از یک بازی دو نفره برای تان رقم زند.

Call of Duty: Advanced Warfare

call-of-duty-advanced-warfare-listing-thumb-01-us-05may14

در صنعت بازی های ویدیویی نامی آشناتر از کال آو دیوتی وجود ندارد. این شوتر نظامی طرفداران بسیاری دارد و برای مقابله با رقیب خود، یعنی سری بازی های بتلفیلد، دست به هر کاری دست می زند. طراحان Advanced Warfare، آخرین عنوان عرضه شده ی سری، تغییرات بسیاری را در گیم پلی این بازی ایجاد کرده بودند.

فضای مدرن و کمی رباتیک، مسبب به وجود آوردن تغییرات بسیاری شد که به مذاق همه ی طرفداران خوش نیامد. اما کال آو دیوتی همیشه در بخش چند نفره، چه آنلاین و چه آفلاین، بسیار خوب عمل می کند. در سری کال آو دیوتی، همیشه مراحلی جداگانه برای بخش دو نفره آفلاین طراحی می شود.

در این مراحل، شما باید از خود و هم تیمی تان در مقابل موج بی حد و مرز دشمنان دفاع کنید و امتیاز مورد نیاز برای باز شدن مراحل بعدی را به دست آورید. نمی توان گفت بخش آفلاین دو نفره بازی قسمت بزرگی را شامل می شود. اما وجود آن، یکنواختی را از گیم پلی بازی دور کرده و به آن تنوع می بخشد.

Child of Light

child-of-light-listing-thumb-02-ps4-us-11sep14

در واقع ساخت یک بازی ویدیویی، ساخت یک اثر هنری است و در بسیاری از موارد این موضوع بیشتر هم به چشم می آید. مانند چایلد آو لایت که در صدر لیست هنری ترین بازی های این نسل قرار دارد. از موسیقی گرفته تا تم گرافیکی بازی و حتی روایت داستان.

همه چیز در چایلد آو لایت هنری است. تصور کنید چنین بازی را دو نفره انجام دهید و همزمان به موسیقی های بی نظیر آن گوش فرا دهید، مراحل را پشت سر بگذازید و به کمک یکدیگر از موهبت روشنایی محافظت کنید.

همه چیز در چایلد آو لایت بی نظیر کار شده و خالق یکی از اکشن ترین بازی های یوبیسافت، نشان داد که می تواند بازی ای به لطافت چایلد آو لایت هم طراحی کند.

Halo: The Master Chief Collection

halo-the-master-chief-collection-1425567021-2342072

هیلو از جمله بازی هایی است که همیشه به خاطر داشتن بخش چند نفره ی عالی زبان زد همه ی گیمر ها بوده. اگر از طرفداران این بازی خوش ساخت هستید، می توانیم بگوییم که تیم توسعه دهنده با پورت بسیار خوب این بازی به نسل هشتم توانسته تجربه ی یکی از بهترین بازی های چند نفره را روی این نسل زنده نگه دارد.

هیلو مستر چیف کالکشن چهار عنوان از سری بازی های هیلو را در بر می گیرد، که هر کدام از این عناوین را می توانید با دو الی چهار نفر از دوستان تان به پایان برسانید. در کنار دوستان تان بنشینید و کنترل مستر چیف را به دست گرفته و مراحل اعجاب آوری را که توسط استودیوهای بانجی و 343Industries طراحی شده بود، دوباره تجربه کنید.

Lego Batman 3: Beyond Gotham

LegoBatman3-Featured-Image_en_vf1

یکی از سبک هایی که بسیار مقبول مردم واقع شد، همین سبک لگو بود. کودکان به وسیله ی بازی کردن با لگو، ساختن اشیا را می آموزند و حالا شاهد ساخت بازی های ویدیویی ای هستیم که از لگو الهام گرفته اند. سری بتمن این بازی ها، از محبوبیت بالایی برخوردار بود و همچنین فروش قابل توجهی داشت.

لگو بتمن 3 آخرین نسخه از این سری است که مانند دو نسخه ی قبل دارای بخش چند نفره نیز هست. می توانید با دوستان خود در نقش بتمن و رابین لگویی ظاهر شوید و به مقابله با دشمنانی که در این نسخه کم هم نیستند، بپردازید. هر چیزی که در بازی مشاهده می کنید از ساختار لگو در ظاهر آن استفاده شده.

همه چیز رنگ و بوی خاصی را دارد. وجود تقریبا همه ی دشمنان بتمن در بازی، نکته ای است که این قسمت را بسیار جذاب تر از گذشته کرده. همانطور که می دانید در بازی هیچ قسمت آنلاینی وجود ندارد و تنها به وسیله ی داشتن یک کنترلر اضافه، می توانید مراحل را به همراه دوستان خود پشت سر بگذارید.

Mortal Kombat X

maxresdefault

از کنسول سگا گرفته تا کنسول های نسل حاضر، هنوز مورتال کامبت درمیان بهترین بازی های مبارزه ای قرار دارد. با عرضه کنسول های نسل هشتمی، Mortal Kombat X هم معرفی شد و بعد از مدتی به بازار آمد. دهمین قسمت این سری به دست استودیوی NetherRealm ساخته و در 14 آوریل برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شد.

همانطور که می دانید مورتال کامبت یک بازی مبارزه ای است و یکی از مشخصات اصلی هر بازی ای در این سبک، وجود بخش دو نفره است. کنترلرها را دست بگیرید و مهارت های خودتان را به رخ دیگران بکشید. گیم پلی بازی روان تر از همیشه شده و کمبو های کاراکترهای مختلف، با تغییرات مثبتی همراه بوده.

علاوه بر مبارزهای گذشته، چهار کاراکتر جدید نیز به بازی اضافه شده اند.

  • D'Vorah - ملکه ی حشرات که می تواند از قدرت حشرات در مبارزاتش کمک گیرد.
  • Ferra/Torr - شخصیتی است که از یک زن دورف کوتاه قد و مردی قوی تشکیل شده.
  • Kotal Kahn - خدای خون آزتک ها که شخصیت بسیار مرموزی دارد.
  • Cassie Cage - دختر سونیا بلید و جانی کیج.

طبق روال همیشگی سری، Fatality ها و صحنه های سینمایی بسیار عالی کار شده اند و همچنین بازی از خشونت قابل توجهی برخوردار است. اگر به دنبال یک بازی مبارزه ای دو نفره هستید، مورتال کامبت اکس می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

New Super Mario Bros. U

nsmbwii_kingdom-jpn_1920

گشت و گذار در دنیای ماریو هیچ حد و مرزی ندارد و نینتندو نیز کار خود را خوب بلد است. همه ی ما حداقل برای یک بار هم که شده بازی سوپر ماریو را روی کنسول قدیمی نینتندو، تجربه کرده ایم. اکثر ما هنوز طعم لذت شیرین به پایان رساندن مراحل آن را زیر زبان مان حس می کنیم.

اما تکنولوژی نینتندو نیز بسیار پیشرفت کرده و کنسول جدید آن ها هم نیاز به وجود یک شاهکار دیگر داشت. New Super Mario Bros. U از جمله بازی ها دو نفره ای است که هر چه آن را تجربه کنید، حس شیرین تکرار دوباره ی مراحل آن از بین نمی رود.

مسلما جذابیت هیچ بازی دو نفره ای به پای این بازی نمی رسد. پیشرفت آن نسبت به نسخه های قبلی بسیار زیاد است. وقتی شروع به انجام بازی می کنید، کنار گذاشتن کنترلر کار راحتی نیست.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare

Plants-Vs-Zombies-Garden-Warfare-guide-header

درست سال 2009 بود که اولین نسخه ی بازی اعتیاد آور Plants vs. Zombies به بازار عرضه شد. یک بازی دو بعدی که سازندگان فقط به فکر جذابیت گیم پلی آن بودند. اما تکنولوژی پیشرفت می کند و طراحان کوچک نیز به مرور زمان شهرت و قدرت بسیاری به دست می آورند.

حالا Plants vs. Zombies: Garden Warfare، یک بازی سه بعدی کامل است. طبق روال گذشته باید با استفاده از گیاهان به مقابله با زامبی های آدم خوار بپردازید. بازی پر است از ویژگی های سرگرم کننده. اما مهمترین بخش بازی، قسمت چند نفره آن است. علاوه بر قابلیت های آنلاین بازی، می توانید به صورت آفلاین نیز بسیاری از مراحل را طی کنید.

بخش چند نفره ی بازی یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های آن است. در نسخه دو بعدی تنها می توانستیم یک تجربه ی عالی تک نفره را داشته باشیم. اما حالا می توانید آن تجربه ی شیرین را با یکی از دوستان خود شریک شوید.

Rayman Legends

aa95b0fba182d6fd08ff3a6345481e36

اگر بخواهیم لیستی از جالب ترین و مفرح ترین بازی های این نسل و نسل قبل تهیه کنیم، حتما ریمن لجندز در صدر این لیست قرار می گیرد. ریمن لجندز با کاراکتر های بامزه خود توانست دل بسیاری از گیمرها را به دست آورد. طراحی مراحل بازی بی نظیر بود.

هماهنگی موسیقی با طراحی مراحل بسیار عالی شکل گرفته بود. اما همه ی این ویژگی ها بسیار جذاب تر می شود وقتی که به همراه دوستان تان آن ها را تجربه کنید. در ریمن لجندز نه تنها قادرید بازی را به صورت دو نفره، بلکه می توانید آن را به صورت چهار نفره هم به پایان برسانید.

تمامی مراحل موجود در ریمن لجندز به گونه ای طراحی شده اند که می توانید با استفاده از چهار کنترلر، به صورت آفلاین بازی را چهار نفره به پایان برسانید. علاوه بر این مراحل کوچکی هم در بازی گنجانده شده که می توانید در آن ها با دوستان تان به رقابت بپردازید.

Super Smash Bros. Wii U

Vorschau-Super-Smash-Bros.-fuer-Wii-U-thumbnail

نینتندو شخصیت های محبوب بسیاری را به دنیای بازی های ویدیویی معرفی کرده. اما شاید تصور رو به روی هم قرار دادن این کاراکترها در میدان نبرد کار بسیار مشکلی باشد. Super Smash Bros. Wii U یکی دیگر از سری بازی های جذاب نینتدو است که توانسته دل بسیاری از گیمرها را بدست آورد.

در سوپر اسمش براس، می توانید کاراکترهای محبوب خود را انتخاب کنید و به مقابله با کاراکترهای افراد دیگر به صورت آفلاین و آنلاین بپردازید. این بازی چیزی جز تجربه ی ساعاتی لذت بخش، برای شما به جای نمی گذارد. کاراکترهای موجود در بازی، هر کدام از قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را در مبارزه استفاده می کنند و هر یک از مهارت های آن ها قابل ارتقا است.

اگر به دنبال یک بازی مبارزه ای سرگرم کننده کننده هستید، شک نکنید که سوپر اسمش براس می تواند برای ساعاتی متمادی شما را سرگرم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • mahdi ghadrigan
    mahdi ghadrigan | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    اگه میشه 10 بازی برتر افلاین اندروید رو هم بگذارید.ممنون

  • mahdi ghadrigan
    mahdi ghadrigan | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    ممنونم از دیجیاتو واقعا معرفی خوبی داشتین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی