ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توصیه سونی به صاحبان کامپیوترهای شخصی VAIO: برای ارتقا به ویندوز ‍۱۰ کمی صبر کنید

اگرچه مدتی است که سونی از کسب و کار کامپیوترهای شخصی کناره گیری کرده، اما این شرکت هنوز موظف است تا از تولیدات پیشین خود پشتیبانی به عمل آورد و البته همین موضوع برای کاربران ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اگرچه مدتی است که سونی از کسب و کار کامپیوترهای شخصی کناره گیری کرده، اما این شرکت هنوز موظف است تا از تولیدات پیشین خود پشتیبانی به عمل آورد و البته همین موضوع برای کاربران محصولات یاد شده که می خواهند سیستم عامل دسکتاپ یا لپ تاپ VAIO خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند دردسرهایی را به همراه داشته.

غول تکنولوژی ژاپنی به این دسته از افراد توصیه نموده فعلاً از ارتقا خودداری نمایند، زیرا برای اینکه تمامی قطعات سخت افزاری به درستی روی سیستم عامل جدید کار کنند لازم است برخی از درایورها مورد بازنگری و بازنویسی قرار گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این امر متاسفانه نیازمند قدری زمان بوده و کسانی که یک سیستم VAIO با ویندوز ۸.۱ تهیه کرده اند می بایست تا ماه اکتبر و افرادی که کامپیوتر شخصی شان از ابتدا مجهز به ویندوز ۸ بوده باید تا ماه نوامبر منتظر درایورها باقی بمانند.

ضمناً آن دسته از افرادی که کامپیوتر شخصی آنها در ابتدا با ویندوز ۷ تولید شده بد نیست برای تجربه ی ویندوز ۱۰ به فکر یک کامپیوتر جدید باشند، زیرا ژاپنی ها گفته اند در مورد این دسته از پی سی ها و لپ تاپ ها تنها اقدام به ارائه ی پشتیبانی محدود و رفع اشکالات جزئی خواهند کرد.

به باور بسیاری منابع از جمله وبسایت انگجت چنین اعلانی بدان معناست که سونی تمایلی به ارائه ی درایورهای جدید برای محصولات مذکور نداشته و در صورتیکه فردی بخواهد روی آنها ویندوز تازه منتشر شده را نصب نماید ممکن است با اختلال در کارایی برخی از سخت افزارها مواجه گردد. البته انگجت می افزاید تا کنون تعدادی از افراد گزارش کرده اند با ارتقا برخی مدل های VAIO تحت ویندوز ۷ به ۱۰، مشکل خاصی نداشته و کماکان سیستم شان قابل استفاده بوده است.

ناگفته نماند که چندان دور از ذهن نیست با گذشت زمان سونی اندک اندک خدمات و پشتیبانی کمتری را برای تولیدات خود در دسته ی پی سی ها عرضه نماید، چونکه برند VAIO دیگر متعلق به این کمپانی نیست و آنها مدت هاست که از کسب و کار مذکور دست کشیده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Amir
    Amir | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    Man windows 8 ro b 10 ertegha dadam vali vaghti mikham filmi play konm seda nadare che kar bayad kard?

  • sara
    sara | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    من الان چهار ساله وایو دارم ویندوزمم 10 قبلا 7 بود هیچ مشکلیم ندارم درایورا همه تو سایت هست همشم لازم نیست هم دوربین هم بلوتوث همه چیز عالی کار می کنه در ضمن اگر مشکلی داشته باشید با ساپورتر انلاینش صحبت کنید راهنماییتون می کنه.

    • ka
      ka | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

      ساپورت آنلاینش؟
      از همین حرفتون معلومه که الکی کامنت گذاشتین.
      ساپورت آنلاین لپتاپ های سونی خیلی وقته برداشته شده.

      (این رو میدونید که سونی بخش لپتاپش رو فروخت؟ یا این رو هم نمیدونستید؟)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی