ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هرآنچه که از کنفرانس روز جمعه مایکروسافت در IFA 2015 انتظار می رود

نیک پارکر نایب رئیس بخش تولیدکنندگان مایکروسافت قرار است که فردا در جریان نمایشگاه IFA 2015 روی صحنه برود و مجموعه ای از محصولات جدید این شرکت شامل تلفن های هوشمند سری لومیا، سرفس پرو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۱:۳۰

نیک پارکر نایب رئیس بخش تولیدکنندگان مایکروسافت قرار است که فردا در جریان نمایشگاه IFA 2015 روی صحنه برود و مجموعه ای از محصولات جدید این شرکت شامل تلفن های هوشمند سری لومیا، سرفس پرو جدید و حتی نسخه جدیدی از مایکروسافت بند را معرفی کند و جزئیات بیشتری را در مورد هولولنز در اختیارمان قرار دهد.

تا به امروز این شرکت تمام تمرکزش را روی برگزاری مراسمی آبرومندانه و درخور برای معرفی ویندوز 10 گذاشته بود و در همین راستا نیز یک ماه گذشته را صرف تعامل و همفکری با بیش از 75 میلیون کاربر کرد تا نسخه نهایی ویندوز را بیش از هر زمان دیگری بهبود ببخشد اما حالا وقت آن رسیده نگاهش را به دستگاه هایی معطوف نماید که از این سیستم عامل بهره می برند.

براساس استراتژی جدید مایکروسافت که تحت سکان داری ساتیا نادلا تدوین گردیده، تمامی دستگاه های تولیدی این شرکت از اسمارت فون های لومیا گرفته تا هولولنز، مایکروسافت بند و سری سرفس باید ویندوز 10 را اجرا کنند.

پتولید این دستگاه ها اهمیت ویژه ای برای مایکروسافت دارد چراکه بدون آنها ویندوز 10 نمی تواند قابلیت های خود را به رخ بکشد. در ادامه این مطلب قصد دارم نگاهی داشته باشیم به محصولاتی که احتمال می رود در جریان کنفرانس فردای این شرکت رونمایی شوند.

با دیجیاتو همراه باشید.

سری جدید تلفن های هوشمند لومیا

gsmarena_001

بزرگ ترین خبر مایکروسافت در جریان نمایشگاه IFA امسال احتمالا به رونمایی از تلفن های هوشمند لومیا مربوط می شود. همانطور که تایید خواهید کرد نیاز به یک پرچمدار برای نمایش قابلیت های ویندوز 10 موبایل به شدت احساس می شود چراکه اگر خاطرتان باشد آخرین موبایل مبتنی بر ویندوز فون لومیا 930 بود که در جولای 2014 معرفی شد.

در ماه های اخیر اطلاعات متعددی در مورد این موبایل های جدید که احتمالا با نام های 950 و 950XL معرفی خواهند شد، به فضای مجازی درز کرد و به همین دلیل کلیت آنچه مایکروسافت قصد دارد رونمایی کند را می دانیم.

تلفن هوشمند 950XL آنطور که از نامش پیداست بزرگ تر از محصول دیگر است و یک نمایشگر 5.7 اینچی دارد و به همین دلیل اندکی بالاتر از آیفون 6 پلاس قرار می گیرد.

اما موبایل 950 هم با نمایشگر 5.2 اینچی خود چندان کوچک نیست و حتی در حدود نیم اینچ از آیفون 6 بزرگ تر به نظر می آید.

این دو دستگاه همانطور که انتظار می رود دوربین های بزرگی را در خود جای داده اند و همین مساله نیز باعث خواهد شد که قسمت پشت بدنه آنها برآمدگی اندکی داشته باشد.

تاکنون هیچگونه عکس یا تصویری که با دوربین این دستگاه ها گرفته شده باشد منتشر نشده است با این همه انتظار می رود که مایکروسافت هر آنچه در آستین داشته را برای ارائه بهترین موبایل های بهره مند از دوربین قدرتمند رو کرده باشد و انتظار می رود که این ویژگی مهم ترین عامل تمایز سری 950 لومیا با دیگر محصولات بازار باشد.

اگر شایعات صحت داشته باشند، هر دوی این دستگاه ها مجهز به تکنولوژی های مبتکرانه و نوینی خواهند بود که از آن جمله می توان به یو اس بی تایپ سی و همچنین قابلیت شارژ سریع به نام Quick Charge اشاره کرد که می تواند باتری دستگاه را ظرف تنها 25 دقیقه از 10 درصد به 95 درصد برساند.

هولولنز

hololens-irl-1

هولولنز که می تواند برجسته ترین دستگاه در طرح هولوگرافیک ویندوز باشد، ابزاری است در دستان مایکروسافت تا از طریق آن پروژه های بلند پروازنه خود را زیر چتر مدیریتی ساتیا نادلا به پیش ببرد.

شرکت سازنده هولولنز با ترکیب نمودن دانسته های اختصاصی خود (در این مورد خاص ویندوز ۱۰) با تکنولوژی هایی نظیر هولوگرام ها به پتانسیل کافی برای تولید دستگاهی دست پیدا کرده که رقبایش نظیر اپل، گوگل، آمازون و سامسونگ از آن بی بهره اند.

نادلا در مصاحبه اخیرش هولولنز را به عنوان «یک سفر ۵ ساله» توصیف کرد که در ابتدای امر به عنوان نوعی پروژه تجاری آغاز می شود و به تدریج به محصولی بدل می گردد که کاربران می توانند از آن استفاده نمایند.

دموهای منتشر شده از عملکرد این دستگاه عمدتا بر مصارف سازمانی آن تاکید داشته اند که از آن جمله می توان به شرکت های ساختمان سازی اشاره نمود.

با در نظر داشتن همین توضیحات انتظار می رود که در کنفرانس فردا جزئیات بیشتری از هولولنز ارائه گردد و مایکروسافت نیز همه تلاش خود را خواهد کرد که با ارائه جزئیاتی از این دستگاه نظر مخاطبان را به جنبه های ماورایی آن جلب نماید. همچنین احتمال می رود که قیمت و تاریخ عرضه این دستگاه نیز از سوی شرکت مورد بحث اعلام شود.

اکس باکس

bill gates xbox

اعضای برنامه Insider اکس باکس وان اوایل سپتامبر نسخه ای پیشرفته از ویندوز 10 را روی کنسول خود دریافت کردند. در این آپدیت، کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت و قابلیت TV DVR به صورت کامل به کنسول آمدند.

نادلا می خواهد ویندوز 10 را روی هر پلتفرمی که امکان اش وجود دارد بیاورد و اکس باکس با اکوسیستم چند میلیونی اش یکی از منتخبین اصلی محسوب می شود، بنابراین سخن گفتن پیرامون اکس باکس در نطق IFA 2015 اصلا بعید نیست. پس از IFA، هفته ی آینده اپل نیز کنفرانسی برگزار خواهد کرد و طی آن از اپل تی وی و قابلیت های گیمینگی که دارد رونمایی خواهد کرد.

اتاق های نشیمن، فضایی است که این روزها غول های دنیای تکنولوژی سعی در تصاحب آن دارند و تولیدکنندگان کنسول های بازی به خاطر قابلیت ویژه ای که در سرگرم کنندگی دارند، یک گام جلوتر هستند. اپل نیز به خوبی از این مسئله خبر دارد و سعی می کند با ساخت اپل تی وی جدید و کنترلر مخصوص اش، خود را یک گام به این سو نزدیک تر کند.

این فضا حالا توسط میلیون ها خانواده تسخیر شده و چه جایی بهتر از اینجا برای سرمایه سازی و پیشبرد فراگیر شدن ویندوز 10؟

مایکروسافت بند

microsoft-band-3-1

یکی از سخت افزارهای نه چندان مهمی که انتظار می رود نادلا مدیر عامل مایکروسافت فردا معرفی نماید مایکروسافت بند است؛ دستگاهی که بسیاری از فاکتورهای مربوط به تناسب  اندام را اندازه می گیرد.

این دستبند از ویندوز 10 بهره خواهد برد و همین مساله است که قطعا بر جذابیت آن می افزاید. نخستین نسخه از این دستگاه به خاطر حجیم بودن و فقدان بسیاری از قابلیت های کلیدی با انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان و کاربران روبرو شد.

از همین رو انتظار می رود که بند 2 مشکلاتی در این دو حوزه نداشته باشد و در عین حالا به مایکروسافت کمک کند که استراتژی خود برای پیاده سازی ویندوز 10 روی حداکثر تعداد ممکن از گجت ها را عملیاتی کند.

این دستبند در حال حاضر قیمتی برابر با199 دلار دارد و این در حالی است که مدل مشابه به آن با نام  Fitbit تنها 120 دلار قیمت گذاری شده است، بنابراین انتظار می رود که شاهد یک افت قیمت شدید در نسخه جدید آن باشیم و علاوه بر بیشتر شدن ظرافت کلی دستگاه، امکانات تازه ای را در آن ببینیم.

سرفس پرو 4

surfacepro3illustrator_story

مایکروسافت مدتی است که مشغول کار روی ساخت این دستگاه است و IFA 2015 می تواند نخستین فرصت برای دیدن آن باشد. با این حال شایعات حکایت از آن دارند که رونمایی از این محصول به یک رویداد اختصاصی در ماه اکتبر موکول خواهد شد و همین امر احتمال معرفی سرفس پرو 4 در روز نخست نمایشگاه IFA 2015 را بسیار پایین می آورد.

در هر صورت اگر  این محصول رونمایی شود انتظار نمی رود که جزئیات زیادی از آن (شامل قیمت و زمان عرضه) از سوی شرکت سازنده مطرح گردد چراکه به خاطر تصمیم مایکروسافت برای گنجاندن چیپست های جدید اینتل به نام Skylake در سرفس 4 پیش بینی می شود که هنوز تولید انبوه آن آغاز نشده باشد.

تبلت هیبریدی سرفس پرو آنچنان با استقبال روبرو شد که حتی لنوو هم اقدام به معرفی یک نسخه مشابه به آن کرد، از همین رو ممکن است که مایکروسافت با انتشار ویندوز 10 تصمیم گرفته تا الهام بخش تولیدکنندگان دیگر شود و آنها را به رقابت با برندهایی نظیر اپل (در حوزه طراحی) تشویق نماید و معرفی نسه جدیدی از سرفس می تواند بهترین راهکار برای این منظور باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • Karen_Mahdavi
    Karen_Mahdavi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    خانوم موسوی با عرض معذرت شما انگار اصلا اخبار فناوری رو نمی خونین یا چند روزیا حدود یک هفته از اخبار عقب هستین معلوم بود که اصلا امروز محصولاتی که شما گفتین معرفی نمی شن ادم وقتی می خواد یه تحلیل درست بنویسه باید داده ها وا طلاعات کاملی داشته باشه

  • afsanshifteh
    afsanshifteh | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    دیجی جون خسته نباشید امیدوارم همگی موفق باشید

  • ABBAS
    ABBAS | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    طرفداران سبک الکترو با ایدی knife0party@ در تلگرام در تماس باشند تا در گروه عضو بشند.

  • محمد
    محمد | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    ساعت کنفرانس کیه دنبال کنیم ؟

  • Metal
    Metal | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    مطلب و نخوندم ولي مايكروسافت كپي كار باز چه دست گلي ميخواد به آب بده ؟!
    پس قراره مايكي جون هم مثل سامي كلي مارو بخندونه
    اينها شركتهاي فان تكنولوژي هستند
    نمك تكنولوژي هستند ديگه
    ويندوز هنگ ١٠
    هالو لنز
    تبلت با ضعف فلسفي اينكه اصلا براي چه دليلي هستم ؟!
    گوشي بدون برنامه هاس سنگين و مناسب و خوب
    آخ كه چقدر بخنديم
    ساعت قبليش كه كلي ما رو خندوند و مني كه مخالف مايكروسافت هستم هم نميتونستم چيزي به اين افتضاحي را براي مايكروسافت بسازم !

    • Metal
      Metal | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

      بعضيها ارزش ندارند پاسخشون و بدم براي همين در پاسخ به خودم ميگويم
      اپل هر جا صحبت اعتماد باشه همه جا هست. ارزشمندترين شركت روي زمين هست و مايكروسافت كه همه هيكلش و از اپل كپي زده نصفش ارزش داره
      اپل با كيفيت ترين و ارزشمندترين محصولات و ميزنه
      اگر بفهميد كيفيت چيست و اگر بدانيد ارزشمند چيست
      قطعا اپلي خواهيد شد

      • opda511
        opda511 | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

        تو هم فان کاربرا هستی و نمک نظرات ، دمت گرم با اراجیفت کلی مارو خندوندی ، خخخخخخخ

      • apu
        apu | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

        منتظر باش
        شاید... ...شـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاید سال 2016
        بتونی با مکبوک ایر 1750 دلاری! فیلم فول اچ دی ببینی !
        :smile:
        /
        /
        اگر بفهمید تو مکبوک 12 اینچی رزولوشن 2304x1440
        و اگر بدانید تو مکبوک ایر 13 اینچی رزولوشن 1440x900
        /
        لابد کاربر چشم برزخی! پیدا کرده
        که به چنین رزولوشنی تو 12 احتیاج پیدا کنه
        ولی تو 13 اینچ.......
        :smile:

        • ali
          ali | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

          مك بوك اير براي افرادي طراحي شده كه هميشه بيرون از خونه هستند و به عمر باتري بيشتر و وزن سبك و ضخامت كم نياز دارن نه به رزولوشن فول اچ دي
          رزولوشن بالا عمر باتري رو پايين مياره
          كسي كه رزولوشن بالا ميخواد ميتونه مك بوك پرو بگيره

          • Divan Greedy (아이유)
            Divan Greedy (아이유) | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

            والا تمام لپتاپ ها و اولترابوک ها برای بیرون خونه درست شدن ، اگر کسی داخل خونه چیزی بخواد کامیپوتر رومیزی می گیره و می ره سمت iMac و mac pro / حالا فقط مکبوک برای کیا طراحی شده ؟؟ که 79 دلار نیارمنده تا پورت های ضروری رو داشته باشی ؟؟

          • apu
            apu | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

            میبینم که کارت از منجمی هم گذشته !!!!
            از کجا فهمیدی کاربران مک بوک ایر به رزولوشن فول اچ دی احتیاجی ندارند؟!
            نکنه خودشون اومدند بهت گفتند؟!
            در ضمن نمونه های مشابه مثل xps 13 از رزولوشن فول اچ دی
            و حتی کواد اچ دی پلاس هم استفاده کردن
            بدون اینکه مشکلی از بابت باطری پیش بیاد
            .

          • ali
            ali | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

            اولا كه من راجع به مك بوك ١٢ اينچي حرف نزدم چون خودمم باهاش مخالفم و به نظرم زودتر از موعدش معرفي شده...
            من گفتم مك بوك اير رو كسايي كه ميخرن به خاطر پورتابل بودن و عمر باتريش ميخرن و اكثرا يا دانشجو هستن يا كار تجاري ميكنن كه خيلي به صفحه فول اچ دي نياز ندارن و براشون چيزاي ديگه مهمتره
            كسي كه رزولوشن بالا ميخواد كلي انتخاب ديگه هم داره
            ثانين اكثر افرادي كه من ميشناسم توان مالي اينو ندارن كه هم يه مك بوك تهيه كنن هم يه اي مك يا هر دسكتاپ قوي ديگه اي بخرن و معمولا از همون مك بوك به جاي دسكتاپ هم استفاده ميكنن

    • مسعود
      مسعود | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

      تو خوبی. همین!

    • sokot....سایت مشکل داره اه حیف سایت
      sokot....سایت مشکل داره اه حیف سایت | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

      منو تو کلا در اوقات بیکاری پیام بازرگانی زیاد نگاه میکنی نه چون طرز کامنت دادن مثل پیام بازرگانی اپل میمونه بعد خیلی جالبه تو زوم...ت
      یکی هم سبک تو تبلیغ میکنه شبیه دارو ترک اعتیاد البته مشکل تو نیست مشکله سایت هست که تو جه نمیشه

    • محمد
      محمد | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

      Metal عزیز
      منم یه روزی طرفدار دو آتیشه اپل بودم و هیچ شرکتی به چشمم نمیومد
      درسته اپل و محصولات واقعا عالی هستند ولی ماکروسافت و گوگل هم محصولات خوبی دارند
      شما جوری این شرکتها رو مسخره می کنی انگار داریم اپل رو با GLX ایران مقایسه میکنیم هر کدوم از شرکت های بالا غول های تکنولوژی هستند
      گوگل اینترنت رو گرفته ماکروسافت با ویندوز خیلی عالی داره پیش میره و می تونم بگم از نظر نرم افزاری ماکروسافت خیلی بزرگتر از اپله
      که همه ی این موارد قابل احترامه و شایسته تمسخر نیست
      ولی اپل کلا اکوسیستم خودشه داره و خوب داره اکوسیستمش رو جلو میبره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی