ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Sony Xperia C5 Ultra Dual؛ به دور از حاشیه

سونی هرچند برای اعمال تغییر در طراحی تلفن های هوشمند خود و رابط کاربری آنها کاملاً محافظه کارانه عمل می کند، اما از افزودن ویژگی های متمایز به این محصولات باکی ندارد، از بدنه ضد آب پرچمداران پیشین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ مهر ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

سونی هرچند برای اعمال تغییر در طراحی تلفن های هوشمند خود و رابط کاربری آنها کاملاً محافظه کارانه عمل می کند، اما از افزودن ویژگی های متمایز به این محصولات باکی ندارد، از بدنه ضد آب پرچمداران پیشین گرفته تا Xperia Z5 Premium که نخستین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر با رزولوشن 4K در بازار به شمار می رود.

سازنده ژاپنی در ادامه همین روند Xperia C5 Ultra را به بازار عرضه کرده، فبلتی که حاشیه های کناری صفحه نمایش آن تنها ۰.۸ میلی متر ضخامت دارند و در جلوی آن نیز یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به فلش قرار دارد.

این تلفن هوشمند ۶ اینچی و ۴۲۵ دلاری به لطف نمایشگر بدون حاشیه خود تنها حدود ۲ میلی متر از آیفون 6S Plus پنج و نیم اینچی عریض تر و ضخامت آن هم تنها ۰.۹ میلی متر بیشتر است.

اما ویژگی های طراحی و قابلیت های متمایز به تنهایی کافی نیستند و این محصول علاوه بر نمایشگر و دوربین جلو، بخش های دیگری هم دارد که در تجربه کاربری آن تاثیر گذار هستند.

در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو از Sony Xperia C5 Dual همراه باشید تا نگاه نزدیک تری به ویژگی های این فبلت جذاب داشته باشیم.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

فبلتی برای سلفی؟ این نخستین سوالی است که با مشاهده لنز بزرگ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به فلش در بالای نمایشگر به ذهنتان خطور می کند.

به چشم آمدن دوربین جلوی دستگاه البته فقط به دلیل لنز بزرگ و فلش کنار آن نیست، دلیل دیگر این است که حاشیه های کناری نمایشگر «سی ۵ اولترا» تنها ۰.۸ میلی متر ضخامت دارند.

IMG_0496

این موضوع هرچند باعث شده حاشیه های بالا و پایین دستگاه ضخیم تر به نظر برسند، اما از سوی دیگر ارگونومی این فبلت ۱۶۴.۲ در ۷۹.۶ میلی متری را به شکل محسوسی بهبود داده است، خصوصاً اگر آن را با Xperia T2 Ultra مقایسه کنید که از هر طرف چند میلی متر عریض تر است.

IMG_0422

در کنار نمایشگر بدون حاشیه، انحنای پشت بدنه نیز مورد دیگری است که باعث شده «سی ۵ اولترا» فبلت بسیار خوش دستی باشد، آن هم با وجود ضخامت ۸.۲ میلی متر و وزن ۱۸۷ گرم که چندان هم سبک به شمار نمی رود و از Xperia T2 Ultra هم حدود ۱۵ گرم سنگین تر شده است.

این وزن سنگین البته در حالی است که سونی بدنه پشتی و غیر قابل جدا شدن فبلت خود را از پلاستیک ساخته، پلاستیک براقی که اثر انگشت جذب نمی کند و در ۳ رنگ سفید، مشکی و سبز روشن ارائه می شود.

IMG_0430

البته «سی ۵ اولترا» به کلی از ترکیبات گران قیمت بی بهره نیست و در اطراف بدنه آن از نوار فلزی استفاده شده که گوشه های آن مثل همیشه برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه پلاستیکی است.

IMG_0440

جاگیری درگاه ها روی این نوار نیز مثل همیشه هستند، دکمه های خاموش/روشن، صدا و دکمه دو مرحله ای شاتر دوربین در سمت راست، درگاه حافظه Micro SD و ۲ سیم کارت نانو در چپ، درگاه Micro USB در پایین و ورودی هدفون نیز بالای دستگاه حضور دارند.

سونی اخیراً نشان داده به خوبی قادر است کیفیت ساخت و زیبایی محصولات بالا رده خود را به مدل های اقتصادی نیز بیاورد، «سی ۵ اولترا» نیز از جمله همین محصولات کم قیمت تر است که ارگونومی مطلوبی دارد و لمس آن حس استحکام و کیفیت ساخت را منتقل می کند.

هرچند در ابتدا ممکن است تضاد بین حاشیه های بالا و پایین و بدون حاشیه بودن کناره ها اندکی به چشم بیاید، اما وقتی به آنها عادت کنید، استفاده از این فبلت خوش دست برایتان لذت بخش خواهد شد، حتی اگر عادت داشته باشید با یک دست از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

نمایشگر

IMG_0411

«سی ۵ اولترا» به یک نمایشگر ۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۳۶۷ در پیکسل مجهز است که اگر آن را با خصوصیات Xperia T2 Ultra مقایسه کنیم پیشرفت محسوسی دارد، اما اگر معیار مقایسه را Xperia C4 پنج و نیم اینچی قرار دهیم باید گفت سونی حداقل از نظر تراکم پیکسلی می توانست بهتر عمل کند.

سازنده البته در ساخت این نمایشگر از نسخه موبایل موتور تصویر BRAVIA Engine 2 بهره گرفته که در صورت فعال کردن آن از بخش تنظیمات، موجب بهبود کنتراست و افزایش جزئیات تصویر می شود، اما در مجموع می توان گفت صفحه نمایش عملکرد متوسطی در این زمینه دارد.

البته نمایشگر «سی ۵ اولترا» جنبه های مثبتی نیز دارد، برای مثال زاویه نمایش به لطف استفاده از پنل IPS در سطح مطلوبی قرار دارد و خوانایی زیر نورشید هم به دلیل اینکه حداکثر روشنایی صفحه نمایش به ۴۲۲ نیت می رسد، کاملا قابل قبول است.

IMG_0456

نحوه نمایش رنگ ها نیز هرچند به سمت رنگ های سرد تمایل دارد، اما ۲ حالت Super-vivid mode و Mobile Bravia Engine 2 برای شخصی سازی آن ارائه شده و در مجموع می توان گفت از دقت مناسبی برخوردار است.

سازنده ضمنا امکان تنظیم White balance را نیز به کاربر ارائه کرده، اما گزینه های از پیش تعیین شده برای انتخاب وجود ندارد و لازم است نحوه نمایش رنگ را با تغییر میزان رنگ های قرمز، سبز و آبی به شکل دستی تنظیم کنید.

Xperia C5 Ultra SC01

نمایشگر «سی ۵ اولترا» در مجموع نقاط مثبت و ضعفی دارد که در مجموع عملکرد کلی آن را در سطح متوسط رو به بالا قرار می دهد. این موضوع با توجه به قیمت محصول قابل توجیه است، اما با توجه به اندازه دستگاه می توان گفت ای کاش این نمایشگر ۶ اینچی بدون حاشیه کیفیت بالاتری داشت تا تماشای ویدیو و مطالعه روی آن لذت بخش تر شود.

سخت افزار

IMG_0480

«سی ۵ اولترا» به چیپست MT6752 مدیاتک مجهز است که ۸ هسته پردازشی آن مبتنی بر معماری Cortex-A53 هستند و سرعتی برابر با ۱.۷ گیگاهرتز را می کنند. این چیپست همچنین از ۲ گیگابایت حافظه رم و واحد پردازش گرافیکی Mali-T760MP2 بهره می برد و به طور کلی می توان آن را با اسنپدراگون ۶۱۵ تقریباً هم رده در نظر گرفت.

MT6752 به دلیل مجهز بودن به ۸ هسته توانایی بالایی در پردازش همزمان دارد و این موضوعی است که خود را در بنچمارک GeekBench 3 نشان می دهد و «سی ۵ اولترا» با امتیاز ۴۲۳۰ برای عملکرد چند هسته ای و ۸۰۰ برای تک هسته بالاتر از محصولاتی مثل Nexus 6، Galaxy A8 و Oppo R7 Plus قرار می گیرد.

Xperia C5 Ultra SC02

در بنچمارک AnTuTu که عملکرد کلی مجموعه چیپست را شامل حافظه رم و واحد پردازش گرافیکی می سنجد، فبلت سونی موفق شد امتیاز نزدیک به ۴۴۰۰۰ را ثبت کند که البته این بار اندکی پایین تر از Galaxy A8 و Nexus 6 است، اما می توان آن را قابل قبول دانست.

Xperia C5 Ultra SC03

نقطه ضعف «سی ۵ اولترا» اما واحد پردازش گرافیکی است، جایی که سنجش عملکرد آن به شکل مجزا در تست GFX 2.7 T-Rex، این فبلت را با اختلاف زیادی پایین تر از رقبای خود قرار داد.

Screen Shot 2015-09-28 at 12.33.46 PM

 

برای بررسی بیشتر این موضوع انجام بازی های مختلف با «سی ۵ اولترا» را امتحان کردیم و نتیجه اینکه فبلت سونی در مجموع از پس انجام بازی هایی مثل Subway Surf و Temple Run 2 بر می آید، اما طبعاً هرچه به سمت بازی های سنگین تر مثل Asphalt 8 پیش می رویم، کاهش frame rate و پرش تصویر تا حدی مشهود است.

«سی ۵ اولترا» ضمنا به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که حدود نیمی از آن توسط نرم افزار دستگاه اشغال شده، اما امکان افزایش آن از طریق درگاه Micro SD تا ۲۰۰ گیگابایت وجود دارد.

نرم افزار

IMG_0443

رابط کاربری سونی با کمترین تغییرات ممکن در ظاهر اندروید خالص ساخته شده و طراحی آن نیز سالهاست بدون تغییر باقی مانده است.

اینجا دیگر بر خلاف +Z3 (بررسی دیجیاتو) ورود به صفحه قفل با ۲ بار tap کردن امکان پذیر نیست. پس از فشردن دکمه power طراحی مرسوم ساعت سونی به نمایش گذاشته می شود و در پایین نیز میانبرهای دسترسی به بخش های دوربین، تماس و صفحه خانگی وجود دارند که البته ورود به گزینه آخر تنها با سوایپ از پایین به بالا امکان پذیر است.

خصوصیات دیگر نیز مثل همیشه هستند، با ورود به صفحه خانگی (که می توانند تا ۷ عدد باشند) میانبر اپلیکیشن ها به نمایش درآمده، در کشوی اپلیکیشن ها نیز لیست نرم افزارهای نصب شده قابل مشاهده هستند و با سوایپ از بالا به پایین هم بخش نوتیفیکیشن ها و تنظیمات سریع ظاهر می شوند.

Xperia C5 Ultra SC09

برنامک ها اما یک ویژگی رابط کاربری سونی هستند که هرچه اندازه نمایشگر بزرگتر باشد استفاده از آنها لذت بخش تر خواهد بود.

این قابلیتی است که با وجود آن می توانید پنجره کوچکی از برخی اپلیکیشن ها مثل مرورگر، ماشین حساب یا موارد دیگر را باز کرده و از آنها همزمان با نرم افزارهای دیگر استفاده کنید.

Xperia C5 Ultra SC04

سونی همچنین برای فبلت خود این قابلیت را در نظر گرفته که با سوایپ کردن در گوشه پایین سمت راست، نمایشگر را کوچک کرده و مثل یک تلفن هوشمند ۴ اینچی با یک دست از دستگاه استفاده کنید.

البته اندازه دقیق و جهت قرار گیری صفحه در سمت راست یا چپ به شکل دستی قابل تنظیم است و تنظیماتی نیز برای نحوه نمایش صفحه قفل، نوتیفیکیشن ها و بخش های دیگر در این حالت ارائه شده است.

Xperia C5 Ultra SC05

اپلیکیشن های پیش فرض ارائه شده توسط سونی نیز عملکردهای مرسوم و کافی را دارا هستند و برای مثال می توانید روی موارد البته محدودی مثل ساخت کلیپ ویدیویی از عکس ها با استفاده از اپلیکیشن Movie Creator و پشتیبانی اپلیکیشن Video از زیرنویس فارسی حساب کنید.

در طراحی رابط کاربری سونی در مجموع بیشتر روی کارایی تمرکز شده تا زیبایی، روح کلی حاکم بر نرم افزار از سالیان پیش ثابت مانده و برخی المان های گرافیکی از طراحی متریال اندروید نسخه ۵ آمده اند.

از نظر کارایی نیز تنها قابلیت های مورد نیاز ارائه شده اند و قابلیت زائد یا اپلیکیشن های پیش فرض چندانی وجود ندارند که قابل حذف نباشند و سرعت اجرای رابط کاربری نیز روان است، هرچند گهگاه تاخیر هایی نیز مشاهده می شوند.

دوربین

IMG_0442

«سی ۵ اولترا» به ۲ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه مجهز است که هردو از سنسور Exmor RS و فلش LED با نور ملایم (Soft LED) بهره می برند.

دوربین پشتی این فبلت به لنز عریض ۲۵ میلی متری با میدان دید ۸۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.0 مجهز است و قادر است تا ۴ برابر به شکل دیجیتالی بزرگنمایی کند.

این دوربین البته به شکل پیش فرض تصاویر را با نسبت ۴:۳ و رزولوشن ۹ مگاپیکسل ثبت می کند که برای رسیدن به بالاترین رزولوشن لازم است آن را از بخش تنظیمات دستی، روی نسبت تصویر ۱۶:۹ و ۱۳ مگاپیکسل قرار دهید.

رابط کاربری بخش دوربین از همان طراحی همیشگی برخوردار است و دکمه شاتر و انتخاب حالت تصویربرداری در سمت راست و تنظیمات مختلف در سمت چپ قرار گرفته اند.

Screenshot_2015-09-28-16-29-27

سونی در این بخش حالت های تصویر برداری مختلفی را ارائه می کند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

  • Superior auto: برای تصویربرداری روی تنظیمات خودکار
  • Manual: برای تصویربرداری روی حالت دستی با امکان اعمال تغییر در White Balance، ISO رزولوشن، حالت HDR، نوع فوکوس و غیره
  • AR mask: برای قرار دادن یک ماسک مجازی روی صورت
  • Face in picture: برای ثبت تصویر به شکل همزمان توسط هر دو دوربین عقب و جلوی دستگاه
  • Sound Photo: برای ثبت عکس های صدا دار
  • AR fun: حالت سرگرمی برای انجام بازی با توپ و اشیای مجازی دیگر روی تصویر زنده دوربین
  • Multi camera: برای اتصال یک دوربین یا تلفن هوشمند دیگر به دستگاه از طریق NFC یا Wi-fi و فیلمبرداری از دو زاویه مختلف به شکل همزمان
  • AR effect: برای سرگرم شدن با کاراکترهای گرافیکی که به شکل زنده روی تصویر دوربین حرکت می کنند
  • Creative effects: برای اعمال افکت روی تصویر
  • Sweep Panorama: برای ثبت تصاویر پانوراما
  • Style portrait: برای ایجاد افکت های مختلف روی تصویر و ثبت سلفی های جذاب تر

Screenshot_2015-09-28-19-05-09

علاوه بر بخش جدید Style portrait، سونی برای این فبلت یک قابلیت تازه دیگر نیز ارائه کرده که با فعال کردن آن دستگاه به شکل صوتی شما را برای گرفتن تصاویر سلفی بهتر راهنمایی می کند.

Xperia C5 Ultra SC07

پس از امکانات نرم افزاری و رابط کاربری، به بخش کیفیت دوربین می رسیم. برای بررسی این موضوع ابتدا به سراغ عملکرد عکاسی در محیط های خارجی و نور روز رفتیم.

«سی ۵ اولترا» در این حالت عکس هایی ثبت می کند که از جزئیات کافی برخوردار هستند، رنگ ها زنده و پویا هستند و عملکرد فوکوس نیز به خوبی انجام می شود.

DSC_0055

البته روی حالت خودکار سایه ها اندکی بیش از اندازه تاریک ثبت می شوند (گوشه بالا سمت چپ در تصویر فوق) که برای رفع آن می توانید از حالت HDR استفاده کنید، البته باید توجه داشته باشید دوربین برای ثبت تصویر روی این حالت به حدود ۲ ثانیه زمان احتیاج دارد و نمی توان برای عکاسی از سوژه های متحرک از آن استفاده کرد.

DSC_0056

ضمنا توجه داشته باشید برای ثبت تصویر بالا تنظیمات روی ۱۳ مگاپیکسل (با نسبت ۴:۳) قرار گرفته اند و دوربین به شکل خودکار تصاویر را با نسبت عریض (و رزولوشن ۹ مگاپیکسل) ثبت می کند.

DSC_0057

عملکرد روز در کل قابل قبول است و دستگاه به شکل دیجیتالی تا حد مطلوبی کیفیت تصاویر ثبت شده را بهبود می دهد. تنها مشکلات مقدار کمی نویز و تاریک ثبت شدن سایه ها هستند و البته سرعت ثبت عکس هم ممکن است در شرایط پر تحرک کم به نظر برسد.

DSC_0070

عملکرد شب هم روند مشابهی دارد و تصاویر با نور کافی و میزان نویز کم ثبت می شوند، اما به دلیل پردازش دیجیتالی برای حذف نویز، مقداری از جزئیات و sharp بودن تصویر نیز در این بین فدا می شود.

DSC_0008

جذاب ترین بخش «سی ۵ اولترا» اما دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جلوی دستگاه است که با لنز ۲۲ میلی متری تصاویر عریض تری به نسبت نمونه های ۳۰ میلی متری ثبت می کند و فلش ارائه شده همراه آن نیز به ادعای سازنده به دلیل مربعی بودن فضای بیشتری را روشن می کند.

DSC_0018

فلش جلوی دستگاه البته به شکلی تنظیم شده که نور تنها روی صورت افراد حاضر در تصویر تابیده شود و همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید اشیای پس زمینه تاریک و دست نخورده باقی مانده اند.

دوربین «سی ۵ اولترا» همچنین فیلم ها را با حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p، نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و بیت ریت ۱۷ مگابیت در ثانیه ثبت می کند و علاوه بر آن از قابلیت هایی مثل لرزشگیر دیجیتالی و حالت HDR نیز برخوردار است.

علکرد این بخش نیز به این شکل است که فیلم های ضبط شده از جزئیات متوسطی برخودار هستند و پویایی رنگ ها نیز در سطح متوسط قرار دارد.

کیفیت صدای ضبط شده نیز با وجود بیت ریت ۱۲۸ کیلوبیت در ثانیه مطلوب است و در مجموع می توان عملکرد دستگاه را از نظر عکاسی و فیلمبرداری قابل قبول دانست، خصوصاً در بخش سلفی که مهمترین ویژگی «سی ۵ اولترا» به شمار می رود.

در پایان می توانید نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین این فبلت را مشاهده نمایید.

موسیقی

IMG_0518

«سی ۵ اولترا» از نظر سخت افزاری به اسپیکری با بلندی صدای ۹۵ دسیبل مجهز است و از نظر نرم افزاری نیز فناوری ها و امکانات مختلفی مثل +Clear Audio و Normalizer پویا برای بهبود کیفیت پخش صدای آن در نظر گرفته شده است.

این فبلت علاوه بر اکولایزر دستی (با قابلیت افزایش بیس با استفاده از قابلیت Clear Bass سونی) به فناوری VPT سونی مجهز است که با شبیه سازی حالت پخش صدا در سالن های کنسرت یا استودیو ها، حس صدای فراگیر ۳ بعدی را تا حدودی شبیه سازی می کند.

Xperia C5 Ultra SC10

علاوه بر این می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات نوع هدفون خود را از بین گزینه های موجود (که البته همگی ساخت سونی هستند) انتخاب کنید تا بهترین نحوه پخش صدا بر اساس آن شخصی سازی شود، موردی که تاثیر آن در بهبود کیفیت صدا کاملاً مشهود است.

Xperia C5 Ultra SC11

سونی البته همراه این محصول هدفون MH410c را ارائه می کند که هرچند یک مدل معمولی و ارزان قیمت است، اما کیفیت معقولی ارائه می کند و میزان تفکیک صدا و قدرت پخش در آن به نسبت قیمت قابل قبول و مطلوب است، خصوصاً پس از فعال کردن حالت پخش مخصوص به این هدفون از طریق تنظیمات دستگاه.

اما گذشته از امکانات نرم افزاری، کیفیت پخش صدای اسپیکر «سی ۵ اولترا» را با موسیقی های مختلف سنجیدیم و نتیجه اینکه هرچند بلندی صدا همانطور که سازنده اعلام کرده مطلوب و کافی است، اما روی آخرین درجه صدا دچار دیستورشن شده و از میزان تفکیک آن به شکل محسوسی کاسته می شود.

در سطح های بلندی پایینتر البته کیفیت مطلوب تر است و با استفاده از تنظیمات نرم افزاری نیز می توان آن را تا حدی بهبود داد، اما به طور کلی می توان عملکرد این بخش از فبلت سونی را متوسط و به نسبت قیمت قابل قبول ارزیابی کرد.

امکانات ارتباطی

IMG_0487

«سی ۵ اولترا» در ۲ نسخه ارائه می شود که مدل Dual از ۲ سیم کارت نانو پشتیبانی می کند و یکی از این دو سیم کارت می تواند Cat.4 LTE باشد.

مواردی مثل کیفیت اسپیکرها و هندزفری دستگاه نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و مکالمه با کیفیت مناسبی انجام می شود.

امکانات نرم افزاری این بخش نیز کامل و کافی هستند و علاوه بر موارد معمول، سونی قابلیت منشی تلفنی را هم در رابط کاربری خود ارائه کرده که با استفاده از آن می توانید از تماس گیرنده درخواست کنید پیام خود را ضبط کند.

این فبلت ضمنا به فرستنده مادون قرمز مجهز نیست، اما از دیگر امکانات ارتباطی آن می توان به NFC، رادیو، وای-فای نسخه 802.11 a/b/g/n، بلوتوث نسخه ۴.۱ و پشتیبانی از فناوری هایی مثل Miracast و DLNA اشاره کرد.

باتری

IMG_0513

«سی ۵ اولترا» به یک باتری با ۲۹۳۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و این در حالی است که Xperia C4 با نمایشگر ۵.۵ اینچی و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی عملکرد چندان مطلوبی ارائه نمی کرد.

برای بررسی این موضوع تست پخش ویدیو را روی «سی ۵ اولترا» انجام دادیم و این محصول با ثبت زمان حدود ۷ ساعت نشان داد با توجه به اندازه و قیمت از عملکرد نسبتاً قابل قبولی برخوردار است.

با توجه به این عملکرد می توان همراهی بیش از یک روزه را برای فبلت سونی پیشبینی کرد، البته توجه داشته باشید در صورت استفاده از اینترنت 4G و سیم کارت دوم این میزان به شکل کاملاً محسوسی کاهش خواهد یافت.

سونی البته برای جبران این مسئله حالت های ذخیره انرژی مختلفی را ارائه کرده از جمله حالت STAMINA mode که با فعال کردنش عمر باتری تا ۱۴ درصد افزایش می یابد و Ultra STAMINA mode که با فعال کردن آن می توانید بخش های ضروری دستگاه شامل مکالمه، پیام رسانی، رادیو، ساعت زنگدار و غیره را برای مدت طولانی تری در اختیار داشته باشید.

جمع بندی

IMG_0449

«سی ۵ اولترا» کم حاشیه ترین تلفن هوشمندی است که سونی تاکنون موفق به ساخت آن شده و همین موضوع باعث می شود این فبلت با وجود اندازه ۶ اینچی ارگونومی بسیار مطلوبی داشته باشد، هرچند به دلیل جنس پلاستیک باید احتمال سر خوردن دستگاه را در نظر داشته باشید.

سونی اما به نمایشگر بدون حاشیه بسنده نکرده و در جلوی این فبلت یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به فلش قرار داده که عملکرد مناسبی دارد و ویژگی منحصر به فرد دیگر این محصول به شمار می رود.

عملکرد دیگر بخش های این محصول ۴۲۵ دلاری هم در سطح متوسط قرار دارند، رابط کاربری در اکثر اوقات نرم و روان اجرا می شود، قدرت سخت افزاری دستگاه برای امور روزمره مناسب به نظر می رسد و عمر باتری نیز برای حداقل یک روز کافی است.

طراحی دستگاه هم با توجه به قیمت زیبا به شمار می رود و نقطه ضعف اصلی دستگاه را می توان کیفیت نمایشگر به حساب آورد که تا حدی لذت استفاده از صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه این محصول را کاسته است، اما نه آنقدری که ارزش خرید Sony Xperia C5 Ultra را از بین برده باشد.

نقاط مثبت

  • دوربین مناسب در پشت و خصوصاً جلوی دستگاه
  • نمایشگر بدون حاشیه
  • ارگونومی مناسب
  • عملکرد پردازنده

نقاط منفی

  • وزن سنگین
  • کیفیت متوسط نمایشگر
  • عملکرد واحد پردازش گرافیکی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • ☆》άQά Áιɪ《☆
    ☆》άQά Áιɪ《☆ | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    سلام
    من این گوشی رو گرفتم. ولی از همون لحظات اول کارم باهاش هنگ کردنش شروع شد البته بیشتر مواقعی که به WI fi وصلش میکردم الانم دارم با همون نظر میدم، نمیدونم گوشی که من خریدم اشکال داره یا همه ی c5 ها اینجوری ان. در هر حال خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی هنگ میکنه و به شدت کلافه ام کرده. تو رو خدا اگه راه حلی بدین بگین. دارم کم کم از دستش دیوونه میشم....!

  • احمدرضا
    احمدرضا | ۸ مهر ۱۳۹۴

    بنظرم در مورد پردازندش کمی اشتباه به خرج دادی چون دیروز بررسیM5رو تو زومیت که دیدم همین بود و بسیارقوی تر ارزیابی کرده بود که از پس بازیا سنگین بسیار خوب بر اومده.فقط خیلی نگرانم و دغدغه دارم که گفته برا دو سیمکارته مشکل داره و نمیشه دو سیمو با رم گذاشت خدا کنه صحت نداشته باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی