ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرینت سه بعدی در ژل امکان چاپ اندام های انسانی پیچیده را ممکن می کند

در سال های اخیر دانشمندان به موفقیت های قابل توجهی در پرینت اندام های انسانی نظیر «گوش مصنوعی» دست یافته اند، با این همه، هنوز هم مسیر روشنی برای تولید اندام های داخلی و بافت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مهر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در سال های اخیر دانشمندان به موفقیت های قابل توجهی در پرینت اندام های انسانی نظیر «گوش مصنوعی» دست یافته اند، با این همه، هنوز هم مسیر روشنی برای تولید اندام های داخلی و بافت های انسانی کاربردی ترسیم نشده است.

با این همه، پژوهشگران در دانشگاه فلوریدا موفق به ابداع روشی تازه برای پرینت اجسام پیچیده در داخل ژل شده اند که می تواند مسیر را برای تهیه اندام های پرینت شده سه بعدی در آینده نزدیک هموار کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دشوارترین قسمت پرینت ساختارهای زیستی ظریف نظیر رگ ها خونی و اندام های پیچیده این است که پیش از سفت شدن ماده سازنده شان، به خاطر سنگی وزن، در داخل پرینتر فرو می ریزند.

ژلی که توسط این گروه از پژوهشگران ابداع گردیده از نوعی پلیمر آکرولیک اسید ساخته شده و نقش یک داربست را برای بافت یا ساختار در حال پرینت شدن ایفا می کند.

تیم دانشمندان دانشگاه فلوریدا با استفاده از این روش موفق شده اند مواد اورگانیک مختلفی را پرینت نمایند و حتی مدلی از مغز انسان را بسازند.

اما پرینت کردن در ژل ایده جدیدی محسوب نمی شود و همچنان ایرادات و کاستی هایی دارد. یکی از مشکلات موجود در این رابطه آن است که استفاده از ژل اورگانیک به عنوان داربست باعث می شود که بافت در حال پرینت شدن حیات خود را از دست بدهد.

نکته دیگر اینکه اشیاء بسیار کوچک و ظریف در داخل این ماده می لغزند و نمی توان به راحتی آنها را پرینت کرد اما تردیدی نیست که این روش گامی بسیار مهم در راستای عملیاتی سازی پرینت اعضای بدن بیماران نیازمند به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • BuBo
    BuBo | ۹ مهر ۱۳۹۴

    یه نکته تو video هست اون هم این که اون شیع قلم مانند وقتی داره جسم رو ترسیم میکنه حالا به صورت 3D جابجا میشه ولی خود شیعی که داره ایجاد میشه به صورت یه نوار و تو یه خط صاف افقی میره بالا یعنی متناوب و جابجا مقداری غیر هم سطح این اتفاق نمی افته.
    میدونم تصویر دور تند هست ولی توجه کنید یه جوراییه.

  • mm98
    mm98 | ۹ مهر ۱۳۹۴

    فوری :هادی نوروزی درگذشت.

    • m. masoud
      m. masoud | ۹ مهر ۱۳۹۴

      خدا رحمتش کنه

مطالب پیشنهادی