ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیس بوک می گوید در مورد عدم استفاده کاربران از نام حقیقی ملایمت بیشتری به خرج خواهد داد

فیس بوک روز جمعه اعلام کرد به زودی در قانون الزام به استفاده از اسم حقیقی برای ثبت نام در این شبکه اجتماعی تغییر ایجاد خواهد کرد، مقرراتی که پیشتر در مواردی به بسته شدن حساب ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

فیس بوک روز جمعه اعلام کرد به زودی در قانون الزام به استفاده از اسم حقیقی برای ثبت نام در این شبکه اجتماعی تغییر ایجاد خواهد کرد، مقرراتی که پیشتر در مواردی به بسته شدن حساب کاربران منجر شده و انتقادات فراوانی را نیز بر انگیخته است.

موارد متفاوتی وجود دارد که ممکن است کاربر به دلیل آنها تمایلی به استفاده از نام حقیقی خود نداشته باشد و حتی گروه هایی مثل سرخپوستان آمریکایی اعلام کرده بودند چنین الزامی باعث شده توسط کاربران دیگر به سخره گرفته شوند.

مدتی پیش گروه های مختلف از جمله اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا، بنیاد مرزهای الکترونیکی و دیده بان حقوق بشر با انتشار نامه سرگشاده به وجود چنین قانونی اعتراض کرده بودند و حالا فیس بوک در پاسخ به همین نامه، در مورد تغییرات جدید اطلاع رسانی کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

فیس بوک اعلام کرده کاربران از این به بعد می توانند هنگام تایید حساب خود در مورد نامی که از آن استفاده می کنند توضیح ارائه کنند تا مسئولین مربوطه قادر باشند در مورد آن تصمیم گیری نمایند.

یکی از مسئولان فیس بوک به نام Alex Schultz می گوید: «این مورد ضمناً باعث می شود ما نسبت به بیشترین دلایلی که باعث می شود کاربران نخواهند از نام واقعی خود استفاده کنند اشراف بیشتری پیدا کرده و بتوانیم آنها را هنگام تصمیم گیری های آینده لحاظ کنیم».

در فیس بوک قابلیتی وجود دارد که کاربران می توانند افرادی که از نام واقعی استفاده نمی کنند را گزارش کنند و در این صورت دسترسی فرد، تا زمان ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات هویت قطع خواهد شد.

این شبکه اجتماعی اما اعلام کرده از این بعد برای چنین مواردی به ارائه توضیحات و جزئیات بیشتر از سوی شخص گزارش دهنده نیاز خواهد بود تا احتمال قطع دسترسی افراد به دلیل گزارش های غیر واقعی کاهش یابد.

فیس بوک همچنین می گوید برای تایید هویت، دیگر الزاماً به کارت های شناسایی رسمی نیاز نخواهد بود و علاوه بر این قرار است روند پیگیری کاربرانی که حسابشان به دلیل مشکل اسم بسته شده نیز ساده و شفاف تر گردد.

در پایان لازم به اشاره است که فیس بوک اعتقاد دارد الزام به استفاده از نام واقعی موجب می شود کاربران نسبت به اعمال خود در دنیای مجازی تعهد بیشتری داشته باشند، از همین رو تصمیم ندارد قانون یاد شده را کنار گذارد و تنها می خواهد با انجام تغییرات مورد بحث، امکان عدم استفاده از اسم حقیقی را در شرایط خاص برای کاربران فراهم آورد.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • M. Ali
    M. Ali | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    قسمت عوض کردن یوزر هم فقط یک بار میشه عوض کرد من اشتباها یوزر عوض کردم الان هیچ راهی نداره برای بازگشت

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    تا حالا دو بار این مورد برای من اتفاق افتاده.
    متاسفانه چون مدارک ما مورد تایید اونها نیست، پروفایلم از دست رفته :(

  • رضوان
    رضوان | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    ما ایرانیا چجور باید هویتمونو اثبات کنیم؟ باید یه کپی شناسنامه و کارت ملی با شیش قطعه عکس سه در چهار ارایه بدیم؟؟

    • احسان چهری
      احسان چهری | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

      همینکه ایرانو تحریم نکرده، آوانس داده :)

مطالب پیشنهادی