ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل سامسونگ: اگر در مقابل تغییر مقاومت کنیم، نجات نخواهیم یافت

به نظر می رسد ظرف یکی دو سال گذشته سامسونگ هم دریافته که شاید در برخی مواقع اوضاع آنطور که باید و شاید نیست و مشکلاتی وجود دارند. بر حسب نزولی شدن رشد سود دهی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

به نظر می رسد ظرف یکی دو سال گذشته سامسونگ هم دریافته که شاید در برخی مواقع اوضاع آنطور که باید و شاید نیست و مشکلاتی وجود دارند. بر حسب نزولی شدن رشد سود دهی شرکت در سال ۲۰۱۴ این غول تکنولوژی کره ای سعی کرد برخی از محصولات کلیدی اش همچون تلفن های هوشمند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را با طراحی کاملاً متفاوت راهی بازار سازد و ضمناً سیاست هایی را اتخاذ نمود تا عاقبت موفق شد دوباره رشد سودآوری مثبت را تجربه کند.

در همین راستا گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه ی اخیر نیز حاوی اعداد و ارقامی تحسین برانگیز بودند، اما در لایه های زیرین این گزارش نشانه هایی از به چالش افتادن برخی از بازارها و کسب و کارهای کره ای ها به چشم می خورد.

امروز یکی از مدیران عامل سامسونگ، Kwon Oh-hyun، طی اظهار نظری اعلام داشته بر حسب کند شدن رشد بازارهای تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و چند بازار مرتبط به بخش های کلیدی شرکت متبوع او، این کمپانی می بایست در برخی از دیدگاه های خود بازنگری هایی بنیادین صورت دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Kwon Oh-hyun

Kwon Oh-hyun

تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و برخی دیگر از محصولات کلیدی مرتبط به دنیای آی تی وارد مرحله ای شده اند که رشد بازار آنها کند گشته، ضمناً رقبای ما نیز با معرفی فناوری ها و مدل های تجاری تازه و متفاوت در حال تغییر دادن زنجیره ی قدرت هستند.

او در ادامه می گوید: «برای گذر از شرایط کنونی ما نیاز به اعمال تغییراتی غیر معمول داریم. اگر در مقابل دگرگونی ها مقاومت کنیم به یقین نجات نخواهیم یافت. می بایست در عرصه هایی جدید، با دیدگاهی نو و شروعی تازه، دوباره نقش یک رهبر را عهده دار شویم. ما باید همه چیز را از اول شروع کنیم، از توسعه ی محصول گرفته تا فرهنگ سازمانی. سامسونگ پیش از این نیز بحران ها را بدل به فرصت های تجاری کرده و اکنون هم لازم است تا فصلی جدید از تاریخ این شرکت را رقم زنیم و با اشتیاق از مسائل و چالش های پیش رو گذر کنیم.»

بد نیست یادآور شویم آقای Kwon Oh-hyun یکی از سه مدیرعامل اصلی برند کره ای به حساب می آید و گمان می رود در دسامبر سال جاری شاهد بروز تغییراتی در ساختار مدیریتی سامسونگ باشیم.

وضعیت کنونی سامسونگ

samsung-galaxy-s6-edge-logo-mwc-2015-c-4-710x399

تا به حال به دفعات شرایط فعلی سامسونگ را مورد بررسی قرار داده ایم و از چالش ها و دشواری هایی که پیش روی این شرکت قرار دارد سخن گفته ایم، اما اظهارات امروز یکی از مدیران بسیار سطح بالای آن نشان می دهد که خود کره ای ها نیز به بازه ی زمانی ویژه و حساسی که در آن هستند و تهدیداتی که برایشان وجود دارد کاملاً واقف شده اند.

برای سالیان متوالی سامسونگ نقش یک برنده را در زمینه ی تولید تلفن های هوشمند اندرویدی ایفا می کرد، اما این نقش این روزها با ظهور ستارگان چینی رفته رفته در حال کمرنگ شدن است و حاشیه سود و میزان فروش موبایل های غول تکنولوژیک کره جنوبی تحت تاثیر همین موضوع قرار گرفته.

مشکل بزرگتر در جایی خلاصه می شود که نیازمند خلاقیت و نوآوری محسوب می گردد، اگر چه بناست تا در سال ۲۰۱۶ اسمارت فونی با صفحه نمایش لمسی یکپارچه ولی تاشو و منعطف به تولید برسد ولی به نظر می آید چنین دستگاهی به تنهایی کافی نباشد و برای رسیدن به موفقیت می بایست در پی ارائه ی ابداعات و خلاقیت های بیشتری بود.

تاریخ در سال های اخیر برای شرکت هایی که در مقابل تغییرات بازار مقاومت کرده و سعی نموده اند از آنها دوری کنند سرنوشتی ناخوشایند را رقم زده؛ از جمله ی این شرکت ها می توان به HTC اشاره کرد که با گذشت هر روز بیش از پیش در بحران فرو می رود و یا بخش موبایل سونی که بر اساس گزارش مالی اخیر شرکت ژاپنی در هر ۲۴ ساعتی که می گذرد زیانی میلیون دلاری را رقم می زند.

به یقین سامسونگ با دیدن چنین سرگذشت هایی حال در پی آن است که از روزگاری مشابه دوری جسته و بازهم ایامی خوش را برای خود پدید آورد و باید دید با سیاست گذاری های جدید مدیران آن چنین مسئله ای رخ خواهد داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    تنوع بی نهایت زیاد که خودش رو هم از پشتیبانی نرم افزاری جدی اونها عاجز کرده .... در عین حالی که گوشی هم دیگه دورش داره میگذره و همش قدرت رو الکی میبرن بالا که باتری رو ببلعه ...مگه یه چیز واقعا انقلابی مثل اون صفحه های تاشو بیاد

  • pars
    pars | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    الان 2 تا مشکل اساسی داره
    یکی ساپورت نکردن گوشی هاش بجز S و نوت
    دومی قیمت گذاری بالا و امکانات کم در برابر قیمت پرداختی مخصوصا در مقابل جینی ها

  • kiarash
    kiarash | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    سبک کردن رابط کاربری تاچ ویز و پشتیبانی بلند مدت از گوشی هاش. اگه همچین کاری کنه عالی ترین برند اندروید میشه. با اپل مقایسه اش نمیکنم چون اپل یه چیزه سامسونگ هم یه چیز دیگه. به عبارتی هر کدوم برتری هایی دارن که من خودم هم توی مقایسه اون ها گیج شدم!

  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    سبک طراحی و تاچ ویز رو عوض کنه منم میخرم
    :D

    • shs77
      shs77 | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

      موافقم شدید

  • ahmad
    ahmad | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    سامسونگ یکی از بزرگترین مشکلاتش پشتیبانی نکردن از محصولات قبلیشه . اگه بتونه این مشکل رو حل کنه کاربرای زیادی رو میتونه به سمت خودش بکشونه.

مطالب پیشنهادی