ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی: تولید بتامکس در سال ۲۰۱۶ به پایان می رسد

در سال ۱۹۷۶، کمپانی JVC فناوری VHS را توسعه داد اما یک سال قبل از آن، شرکتی به نام سونی نوعی از تکنولوژی را توسعه داده بود که Betamax نام داشت اما در رقابت جهانی، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

در سال ۱۹۷۶، کمپانی JVC فناوری VHS را توسعه داد اما یک سال قبل از آن، شرکتی به نام سونی نوعی از تکنولوژی را توسعه داده بود که Betamax نام داشت اما در رقابت جهانی، این VHS بود که پیروز شد و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

سونی تا کنون فرمت های ویدیویی زیادی را توسعه داده که با اقبال چندانی رو به رو نشده اند اما در میان آنها، شاید بتوان بتامکس را نمادین ترین فرمت ویدیویی ناموفق سونی دانست که برای چندین دهه تلاش بی پایانی کرد تا بتواند بر VHS پیشی بگیرد. حال اما خبر می رسد که این تلاش، در سال آینده میلادی به شکل کلی متوقف خواهد شد.

سونی امروز به شکل رسمی اعلام کرد که فروش نوارهای ویدیویی بتامکس از ماه مارس سال ۲۰۱۶ به پایان خواهد رسید. در این میان تولید دوربین دستی این شرکت به نام MicroMV که برای ثبت ویدیو از همین نوارها استفاده می کند نیز قطع خواهد شد. البته آخرین باری که این دوربین بروز رسانی شد هم به سال ۲۰۰۲ بر می گردد و در لیست محصولات سونی در فروشگاه های فیزیکی این شرکت در کشور ژاپن، حتی می توان دید که مدتی است نوارهای بتامکس با عنوان «از رده خارج» علامت گذاری شده اند. با این حال، وب سایت آمازون در کشور ژاپن هنوز هم نوارهای بتامکس ساخته شده از سوی سونی را به راحتی به فروش می رساند.

در قیاس با نوارهای VHS و همچنین دوربین های مختلفی که از آن فرمت پشتیبانی می کردند، نوارهای بتامکس و دوربین فیلم برداری دستی MicroMV در کشور ما هم چندان از استقبال مناسبی برخوردار نشدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • kayvan sadeghzade
    kayvan sadeghzade | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    یادش بخیر یه دستگاه بتاماکس تی 20 خریدم که با پولش میشد یه ماشین خرید ولی داشتنش تو اون زمان (دهه 60) حس خوبی داشت .

  • kayvan sadeghzade
    kayvan sadeghzade | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    علت شکست سونی تو این محصول فقط این بود که می خواست این محصولو تو انحصار خودش نگه داره ولی همونطور که میدونید بعدا" با مشارکت فیلیپس سی دی رو اختراع کردن و دنیای ویدئوی خانگی رو متحول کردن .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی