ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چگونه می تواند به مسیر طلایی موفقیت بازگردد؟

به لطف حضور آقای «دونگ جین کو»، سامسونگ بار دیگر شانسی کمیاب یافته تا موفقیت های گذشته اش را تکرار نماید. بر کسی پوشیده نیست که شرکت کره ای چندین دوره متوالی سه ماهه را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

به لطف حضور آقای «دونگ جین کو»، سامسونگ بار دیگر شانسی کمیاب یافته تا موفقیت های گذشته اش را تکرار نماید.

بر کسی پوشیده نیست که شرکت کره ای چندین دوره متوالی سه ماهه را با کاهش سودآوری و همچنین کم شدن تعداد دستگاه های فروش رفته به پایان رسانده. حال سوال این است که آیا مدیر سابق بخش تحقیق و توسعه سامسونگ که نقشی کلیدی در ساخت گلکسی نوت ۵ داشته می تواند «سامسونگ موبایل» را از وضعیت کنونی رهایی بخشیده و آن را به روزگار طلایی سال ۲۰۱۳ بازگرداند؟

سامسونگ می تواند با تمرکز بر سه بخش، به این مهم جامه عمل بپوشاند. با دیجیاتو همراه باشید.

اولین راه برای افزایش سودآوری، مشخصا افزایش فروش تلفن های همراه و قرار دادن آنها در دستان مشتریان است. به گزارش مالی سه ماهه اخیر سامسونگ که نگاه کنید، می بینید که این سازنده توانسته فروش تقریبا مناسبی داشته باشد اما بیشتر اسمارت فون های به فروش رفته، میان رده هستند که از حاشیه سود بسیار کمتری نسبت به پرچمداران برخوردارند.

سامسونگ با فروش بالای میان رده ها می تواند همچنان نمودارهای فروش خود را خوش آب و رنگ جلوه دهد اما باید به یاد داشت که فروش بالای میان رده ها نمی تواند به عنوان یک استراتژی بلند مدت، موفق باشد.

حال آقای کو باید نهایت تلاش خود را بکار گیرد تا در نهایت بتواند فروش پرچمداران را افزایش دهد. همانطور که آگاه هستید، خانواده «گلکسی اس ۶» نتوانسته در بازار تلفن های هوشمند آنطور که باید و شاید موفق عمل کند و وعده هایی که مدیران ارشد سامسونگ در مورد فروش بالای این محصولات می دادند نیز محقق نگشتند.

0003

یکی از اشتباهات بزرگی که کره ای ها انجام دادند، ارائه همزمان گلکسی اس ۶ و نسخه اج آن بود. همین موضوع باعث شد تا کاربران زیادی تصمیم بگیرند به جای خرید نسخه استاندارد گلکسی اس ۶، به سراغ موبایل خمیده این شرکت رفته و قابلیت های تازه اش را کشف نمایند.

در ماه های آگوست و سپتامبر سامسونگ تلاش های بسیاری کرد تا برای گلکسی اس ۶ های فروش نرفته مشتری بیابد؛ از تحفیف های ویژه گرفته تا تعویض موبایل های قدیمی کاربران در برخی نقاط.

یک تلفن هوشمند قدرتمند یا به اصطلاح پرچمدار، نیازی به این تخفیفات ویژه نباید داشته باشد و کاربران باید آن را به راحتی بخرند. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، می توان گفت که آن پرچمدار موفق نبوده است. شرکت کره ای اکنون موبایل های زیادی را ارائه می دهد که هم نام سری گلکسی را یدک می کشند و هم ظاهر آنها شبیه به پرچمداران است. بر همین اساس کاربر هم به جای پرداخت هزینه برای دریافت قوی ترین محصول سامسونگ تصمیم می گیرد به سراغ یک میان رده با همان نام و شکل ظاهری رفته و از لحاظ اقتصادی هم صرفه جویی نماید.

IMG_4376

آنچه این روزها منجر به فروش محصولات الکتریکی یا همان گجت ها می شود، «علاقه» است. در دنیای تکنولوژی علاقه زمانی ایجاد می گردد که محصولی با طراحی تازه، فناوری های جدید و قابلیت های پیشتر دیده نشده عرضه گردد. علاقه زمانی ایجاد می شود که سازنده حاضر باشد برای بخش تحقیق و توسعه اش، هزینه های گزافی پرداخته و ریسک طراحی های جدید را بپذیرد. ترکیب همه مسائل یاد شده تبدیل به یک محصول می گردد که کاربر «علاقه» خواهد داشت تا آن را در دست گیرد، از آن استفاده کرده یا نهایتا با آن گجت «دیده» شود.

خبر خوب برای کره ای ها این است که آنها قادر به انجام همه این کارها هستند؛ مثال بارز همه مباحث مورد بحث در گلکسی اس ۶ اج خلاصه شده است. تکنولوژی نوین استفاده شده در نمایشگر خمیده GS6 Edge باعث شد تا کاربران واقعا آن را بخواهند و اگر سامسونگ برخی سیاست هایش را به شکل صحیحی پیش می برد، این تلفن همراه می توانست شرایط بخش موبایل شرکت کره ای را در سال جاری بهبود بسیار بیشتری ببخشد.

توسعه محدود گلکسی اس ۶ اج از سوی سامسونگ یک اشتباه بود و شرکت کره ای با دستان خودش باعث شد تا جدیدترین تکنولوژی هایش در قالب یک تلفن هوشمند بازده مالی مناسبی نداشته باشند.

مشکل دیگری که در اکوسیستم سامسونگ در دوران آقای شین وجود داشت، این بود که این کمپانی کمی بیش از اندازه به ایده های رقابش چشم می دوخت و سپس آنها را در محصولات خانگی اش و با اندکی تغییر به کار می برد. در دوران آقای JK Shin، سیاست «من هم همینطور» سامسونگ پر رنگ تر از هر زمان دیگری اجرا می شد. از سوی دیگر این شرکت توجه نمی کرد که گاهی اوقات، رقبا ایده هایشان را برای محصول خود بهینه ساخته اند و همیشه هم نمی توان با نیم نگاهی روی دست برگه ی دیگران، موفق بود.

IMG_3461

اما سومین بخش؛ سامسونگ باید به عنوان یک رهبر در دنیای اندروید شناخته شود. این روزها کاربران جوان تر دنیای تکنولوژی علاقه بسیار بیشتری به محصولات شرکت های نوپایی همچون وان پلاس یا شیائومی نشان می دهند و این زنگ خطری است برای آینده ی کره ای ها.

آقای «کو» به عنوان رهبر جدید سامسونگ موبایل باید جذابیت را به این برند برگرداند؛ همان جذابیتی که در سال های ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۳ وجود داشت. اما بهترین راه برای تعهد نشان دادن به ایجاد جذابیت چیست؟ شاید سامسونگ بتواند همان بسته های امنیتی اندروید که به شکل ماهانه از سوی گوگل منتشر می شوند را به دست کاربرانش برساند. این شروع خوبیست.

برند مورد بحث باید بتواند همانند HTC بگوید که گلکسی های بی شمارش را همزمان با بروز رسانی شدن نکسوس های گوگل یا در مقطع زمانی بسیار کوتاهی پس از آن آپدیت خواهد کرد. اگر سامسونگ نمی تواند از پس بروز رسانی موبایل های متعددی که به بازار ارسال می کند برآید، بهتر است تعداد آنها را کاهش داده و تولیدشان نکند. موبایل های قدیمی تر که بروز رسانی نشده اند، آسیب پذیری های امنیتی بسیار زیادی دارند و سامسونگ هم باید خطری که کاربران را تهدید می کند را احساس نماید.

مشخصا به ثمر نشاندن هیچکدام این راهکارها ساده نیست؛ اما بهترین ها در زندگی هیچوقت ساده به دست نیامده اند و حال باید دید آیا سامسونگ می خواهد بهترین باشد یا خیر.

شرکت کره ای توانایی های بسیاری دارد و می تواند اوضاع را تغییر دهد. به عنوان بزرگترین بازیگر کنونی دنیای اندروید، این شرکت وظیفه دارد تا مشکلات محصولاتش را حل کرده و با بالاتر بردن استانداردها، سایر رقبایش در برای بهتر کردن خود به چالش بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • حسام
    حسام | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    چرا مسولین پاسخگو نیسن من اندروید ۶ میخواااااام
    اینو ایمیل کنین برای سامسونگ کره بدونن چقدر ما حرصشونو میخوریم :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی