ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساندار پیچای: اجازه ندهید که ترس ارزش هایتان را نابود کند

دونالد ترامپ تاجر و از شخصیت های تلویزیونی ایالات متحده آمریکاست که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 کرده است. او که اخیرا لفاظی های متعصبانه ای را در مورد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

دونالد ترامپ تاجر و از شخصیت های تلویزیونی ایالات متحده آمریکاست که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016 کرده است. او که اخیرا لفاظی های متعصبانه ای را در مورد مسلمانان به راه انداخته مورد انتقاد بسیاری از مقامات دولتی و حتی مدیران شرکت های خصوصی سرتاسر دنیا قرار گرفته و در تازه ترین رویداد، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل به موج جدید پیش داوری ها علیه مسلمانان (به خاطر صحبت های تند ترامپ) پاسخ داده و به تصریح علل مهاجرتش به آمریکا پرداخته.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

او اظهار داشته: بارها و بارها شنیده ایم که آمریکا سرزمین فرصت هاست و برای میلیون ها میلیون مهاجری که سالانه به این کشور قدم می گذارند این جمله توصیفی ملموس از چیزی است که ما در این کشور می یابیم.

پیچای ادامه داده: به همین دلیل است که موج تازه پیش داوری ها و رفتارهای متعصبانه ای که این روزها در رسانه های آمریکایی علیه مسلمانان می بینم مرا متعجب کرده است. این روزها در خبرها می خوانیم که «بله، کشور ما بدون وجود صداها، ایده ها و حضور گروه های خاصی از افراد محل بهتری برای زندگیست» و این پیش داوری ها متاسفانه صرفا برمبنای محلی مطرح می شوند که این گروه ها از آن می آیند یا براساس دین آنها.

مدیرعامل گوگل به گروهی از مدیران ارشد سیلیکون ولی ملحق شده که دربرابر این اظهارات متعصبانه (به خصوص صحبت های دونالد ترامپ) به پا خواسته اند. روز چهارشنبه همین هفته، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز اعلام نمود که شرکتش برای «حفاظت از حقوق مسلمانان می جنگد» و تلاش خواهد کرد تا «محیطی ایمن و صلح آمیز را ایحاد نماید».

شایان ذکر است که علیرغم صحبت های مطرح شده از سوی پیچای برای از بین بردن تبعیض های نژادی در جایی که «طیف گسترده ای از نژادها و فرهنگ ها را در خود جای داده» باز هم لازم است شرکت او و رقبایش کارهای زیادی را در داخل کمپانی های خود انجام دهند تا تنوع جنسیتی و نژادی را در آنها بالا ببرند.

نخبگان سیلیکون ولی همواره از استعدادهای بزرگ بین المللی برای پیشرفت کسب و کار خود استقبال می کنند و به همین خاطر است که مهاجرت به این نقطه نگرانی های زیادی را در آمریکا به دنبال داشته و مقامات متعصب آمریکایی را برآن داشته تا به مقابله با این روند بپردازند.

پیچای در ادامه اظهار داشته: من برای انتشار این مطلب نیز مناقشاتی را با دیگر مدیران داشتم، چراکه ظاهرا این اواخر، انتقاد نسبت به اظهارات متعصبانه علیه گروه های خاص، به متشنج تر شدن اوضاع انجامیده اما احساسم این است که باید این حرفها گفته شوند و به خصوص این وظیفه بر عهده آنهایی است که زیر بار انتقاد و حمله دیگران قرار ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بهروز
    بهروز | ۲۳ آذر ۱۳۹۴

    بله هندی هستن و مسلمون

  • سعید
    سعید | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    دمش گرم

  • میطی
    میطی | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    آرزو می‌کنم همهٔ متعصبان، چه از نوع داعشی، چه از نوع ترامپی، چه از نوع اپلی، چه از نوع مایکروسافتی، چه از نوع مسلمون، چه از نوع مسیحی، چه از نوع بی دین، همه و همه تعصباتشون رو کنار بذارن و زندگی در صلح و صفا رو انتخاب کنن.

  • مهدی کریمی واجارگاهی
    مهدی کریمی واجارگاهی | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    پیجار مسلمونه ؟

    • سعیذ
      سعیذ | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

      نه هندو هستن ایشون

  • arqolami
    arqolami | ۲۱ آذر ۱۳۹۴

    دیجیاتو عزیز کامل ترجمه میکردی دیگه!
    https://medium.com/@sundar_pichai/let-s-not-let-fear-defeat-our-values-af2e5ca92371#.nkap2wtrv

مطالب پیشنهادی