ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از مراسم معرفی رسمی محصولات شیائومی در ایران [به همراه گزارش ویدیویی]

درست در زمانی که شرکت هایی مثل اپل و سامسونگ بازار موبایل را در کل جهان به تسخیر خود آورده بودند، برندی به اسم شیائومی در چین بر سر زبان ها افتاد. این برند در سال ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۱

درست در زمانی که شرکت هایی مثل اپل و سامسونگ بازار موبایل را در کل جهان به تسخیر خود آورده بودند، برندی به اسم شیائومی در چین بر سر زبان ها افتاد. این برند در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمان اندکی توانست به چالشی اساسی برای کمپانی های رقیب تبدیل شود.

استراتژی شیائومی که بر پایه تولید محصولات با کیفیت و البته ارزان بنا شده بود، به این شرکت کمک کرد تا به سرعت به یکی از برترین نام های حوزه تکنولوژی تبدیل شود. علیرغم اینکه مدت زمان زیادی از تاسیس این شرکت نمی گذرد، اما شیائومی اکنون در بازار بزرگ چین حرف اول را می زند و سهم بازار بیشتری را در مقایسه با برندهای بین المللی دیگر در اختیار دارد.

این شرکت هم اکنون بیش از ۸ هزار کارمند دارد و ارزش تقریبی آن بالغ بر ۴۶ میلیارد دلار برآورد می شود. جالب است بدانید که شیائومی در سال ۲۰۱۴ توانسته بیش از ۶۰ میلیون دستگاه را به فروش رساند و درآمدی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار را کسب نماید.

شیائومی در حال حاضر بعد از اپل و سامسونگ، سومین تولید کننده بزرگ موبایل دنیا به حساب می آید. این اتفاق در حالیست که بر خلاف دو برند دیگر، شیائومی هنوز در سطح جهانی حضور گسترده ای ندارد و چینی ها تنها با تمرکز بر بازار کشور خودشان، توانسته اند چنین جایگاهی را به دست آورند.

اما پس از موفقیت در چین، شیائومی اکنون آرام آرام مشغول گسترش بازارهایی است که می خواهد محصولاتش را در آنها عرضه نماید. هند یکی از اولین کشورهایی بود که شیائومی در خارج از مرز های چین، به آن وارد شد و اکنون نوبت به خاورمیانه رسیده است که پذیرای محصولات شیائومی باشد.

دیشب در هتل اوین تهران، مراسمی برگزار شد که طی آن شرکت اسوشید به عنوان توزیع کننده انحصاری محصولات شیائومی در ایران معرفی گشت. در ادامه با گزارش دیجیاتو از این مراسم پرحاشیه همراه باشید.

در ابتدای این مراسم، Ravi Mattew، از شرکت Task FZCO به روی صحنه آمد. متیو در صحبت های خود عنوان کرد که Task FZCO توانسته نمایندگی انحصاری محصولات شیائومی در خاورمیانه و شمال آفریقا را به دست آورد و اکنون قصد دارد شرکت آسوشید را به عنوان توزیع کننده رسمی و انحصاری محصولات این شرکت در ایران معرفی نماید.

در ادامه مراسم نوبت به اعلام رسمی همکاری شیائومی با همراه اول رسید و به همین خاطر عطوفی، معاون بازاریابی همراه اول، بر روی سن آمد تا توضیحات لازم را به حاضرین ارائه دهد.

IMG_2117

عطوفی در سخنان خود اعلام کرد که شرکت متبوعش از چهار سال پیش، به دنبال یک برند مناسب می گشته تا بتواند محصولاتش را به همراه خدمات متنوع اپراتور اول، در اختیار مشترکین قرار دهد. عطوفی در ادامه اذعان کرد که در نهایت همراه اول توانسته با شیائومی به توافق برسد و محصولات این شرکت چینی در طول یک ماه آینده در قالب باندل همراه اول، به دست ۴۶ میلیون مشترک فعال این اپراتور خواهد رسید.

اما به نظر می رسد که شیائومی و همراه اول هنوز نتوانسته اند در مورد جزییات این همکاری با یکدیگر به توافق برسند. دیشب درحالی که تلاش داشتیم تا جزییات این طرح را متوجه شویم، به تضاد هایی در حرف های مسئولین دو شرکت رسیدیم که مرور آن ها می تواند حاوی نکات جالبی باشد. در ابتدا از شما دعوت می کنیم تا مصاحبه ما با معاون بازاریابی همراه اول را مشاهده نمایید.

همانطور که در ویدیو بالا دیدید، عطوفی اعلام می کند که براساس توافق دو شرکت، محصولات شیائومی تنها برای کاربران همراه اول در دسترس خواهد بود و کاربران دیگر اپراتورها نمی توانند با سیم کارت خود از این موبایل ها استفاده نمایند.

اما در ادامه وقتی به سراغ Ravi Mattew رفتیم، متوجه شدیم که شیائومی از این موضوع بی اطلاع است. مصاحبه ما با نماینده شرکت TASK FZCO را در ادامه مشاهده نمایید.

همانطور که در ویدیو نیز مشخص است، متیو اعلام می کند که شیائومی محصولات خود را خارج از طرح باندل همراه اول نیز در ایران به فروش می رساند و تمام کاربران می توانند از موبایل های این شرکت، استفاده نمایند. حال مشخص نیست که در نهایت آنچه که متیو می گوید در ایران محقق می شود، یا اینکه همراه اول سخن خود را در این همکاری به کرسی خواهد نشاند.

در ادامه مراسم نیز بیژن خیابانی، به عنوان مؤسس شرکت اسوشید، صحبت های مهمی را در رابطه با فعالیت شیائومی در ایران عنوان کرد.

خیابانی در ابتدای سخنان خود به بحث گارانتی اشاره کرد و ضمن اعلام مدت زمان ۲ سال برای عرضه خدمات پس از فروش شیائومی در ایران، تاکید کرد که تمرکز شرکت بر روی بحث تعویض دستگاه در صورت خرابی است.

Untitled-1

وی در ادامه عنوان نمود که خریداران موبایل های شیائومی در ایران، می توانند از ۵ گیگابایت حافظه در فضای ابری گنجه بهره مند گردند. گنجه نام سرویس خدمات ابری همراه اول است که البته هنوز اطلاعاتی در مورد آن در وبسایت این اپراتور قرار نگرفته است!

خیابانی در پایان به صورت مشخص در مورد قیمت محصولات شیائومی در ایران اظهار نظر نکرد، اما بیان داشت که محصول Mi 4 قرار است با قیمت تقریبی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در کشورمان به فروش رسد. شایان ذکر است که این محصول در بازار جهانی با قیمت ۲۳۵ دلار به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • مرتضی
    مرتضی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    با سلام مگه دوستان همراه اولی این گوشی و این برند رو هم با محصولات ایران خودرو و سایپا اشتباه گرفتن که همچین قیمتهای کاذبی میدن؟؟؟ پس اصل مشتری مداری و رعایت حقوق مصرف کننده چی میشه؟؟؟ یا بازار رقابتی بر مبنای حقیقت و درستی.وقتی قیمت جهانی 1 محصول 235 دلاره چرا قیمت حدودی 1/200 میدن و قیمت واقعی و دقیق نمیدن؟؟؟ چرا نمایندگی این همه گرون فروشی میکنه که وقتی توی بازار و مغازه ها میاد اونا هم روی قیمت بکشن.اینجوری که سر به فلک میزاره.بابا انصاف شمارو شکر.همراه اولی هم که هستید.مثلا شما هموطنید؟؟ شریک دزد و رفیق قافله.

  • مینا
    مینا | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    من یه شیا نوت ۳ خریدم
    کلا خیلی راضیم ولی هر یه ساعت که باهاش کار میکنم حدود ۸تا ۹ درصد شارژش میره
    یعنی مشکل داره باتریش؟

  • حمید رضا
    حمید رضا | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    تا اونجا که من میدونم شیائومی تو هیچ جای دنیا نمایندگی مستقیم برای فروش گوشی از طرف خود شرکت نداره و فروشش را فقط بصورت آنلاین انجام میده. و تو کشورهایی که بازار فروش داره انبار محصول برای ارسال به وجود میاره. اینجوری تو هزینه ها صرفه جویی میشه و قیمت ها هم کمتر پای مشتری در میاد. ناگفته نمونه که شیائومی تو ایران حالا حالا ها بازار فروشی تشکیل نمیده.1: این که ایران جمعیتی نداره البته در مقابل چین و هند و برزیل 2: فعلا بازار دست رقباست و 3: بحث گمرکه، که این موضوع رو قیمت تموم شده پای مشتری تاثیر میذاره.
    البته امکان عرضه یکی دو محصول از قبل تولید شده هست! :-)))

  • علی
    علی | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    دوستان یه موضوع را توجه کنند؛قیمت تک فروشی مصرف کننده 260 دلار است، من اطلاع کامل از روال قیمت گذاری در مقیاس وتعداد عمده از تجارت چین دارم که در اکثر مواردتا50درصد از قیمت مصرف کننده کاهش میاد، حتی در مورد برخی اقلام صنعتی تک فروشی مغازه یک مورد از 250تومان تمام شده برای نمایندگی، 1700تومان فروش میرفت، بقیه ماجرا خودتان.

  • مم
    مم | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    آشغاله آشغال

    • حمید رضا
      حمید رضا | ۷ بهمن ۱۳۹۴

      تا حالا با گوشیاش کار کردی که این جوری دهن کجی میکنی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی