ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

الگوبرداری از برجسته ترین کارآفرینان جهان به چه معناست؟

مارک ای لاک یک کارآفرین، سخنران، مربی و نویسنده ی کتاب «میانبر های موفیت و رضایتمندی» است. او با عوض کردن الگو های زندگی خود و الگوبرداری از کارآفرینان پر انرژی و موفقی که جزو ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

مارک ای لاک یک کارآفرین، سخنران، مربی و نویسنده ی کتاب «میانبر های موفیت و رضایتمندی» است. او با عوض کردن الگو های زندگی خود و الگوبرداری از کارآفرینان پر انرژی و موفقی که جزو ۱ درصد برتر صنعت خود هستند به موفقیت های شگرفی دست پیدا کرده است.

الگوبرداری یا مدل سازی یعنی نسخه برداری از رفتار یک فرد دیگر. خود مارک شاهدی است بر این حقیقت که این کار نتیجه می دهد. زندگی او با الگوبرداری از کارآفرینان برجسته دستخوش تحولات شگرفی شده است.

اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که چارچوب ذهنی خود را عوض کنید. این یعنی خودتان را از وابستگی به امنیت و آسایشی که آحاد مردم به آن اعتیاد دارند رها کنید و یاد بگیرید پذیرای عدم قطعیت باشید. به بیان دیگر، صرفاً زنده بودن را متوقف کنید و به دنبال پیشرفت در زندگی باشید.

سه گانه ی طلایی

اولین الگویی که مارک از رویش مدل سازی کرد شامل تغییر بزرگی در استراتژی کسب و کار او می شد. او کار کردن با افراد یا شرکت های کوچک تا متوسط را کنار گذاشت و در عوض شروع کرد به کار کردن با سازمان های بزرگ.

این کار او باعث شد توجه بیشتری روی مشتریان کمتری معطوف و به همین دلیل بتواند ارزش فوق العاده زیادی برای آنها فراهم کند. این ساز و کار جدید باعث شد مارک از زمان، سرمایه گذاری و انرژی خود بهره ی به مراتب بیشتری ببرد و ظرفیت مالی خود را افزایش دهد. ظرفیت مالی هر فردی به میزان ارزشی بستگی دارد که فراهم می کند.

هر کسی برای این که قادر باشد عملکردی در سطح ممتاز داشته باشد، باید بتواند از کارآفرینان موفق الگوبرداری کند، الگوهای زندگی اش را تغییر دهد و از موضع قدرت زندگی خود را پی بگیرد.

الگوهایی که در ادامه می آیند تحت عنوان الگوهای «سه گانه» نیز شناخته می شوند که توسط آنتونی رابینز به مردم شناسانده شد.

۱- تنکردشناسی یا فیزیولوژی

تنکردشناسی به حرکات بدن اشاره دارد. الگوهای حرکتی و تنفسی بدن ما روی سطح انرژی و احساسات ما تأثیر مستقیم دارند.

در طول روز به نحوه ی ایستادن، نشستن، و حرکت خود توجه کنید.

  • اغلب اوقات نگاهتان رو به پایین است یا رو به بالا؟
  • عمیق نفس می کشید یا خفیف؟
  • آیا از روی عادت هنگام خستگی روی میز خود خم می شوید؟
  • چقدر صاف می نشینید و شانه هایتان را عقب می دهید؟

فیزیولوژی بدن ما تفاوتی در حد عملکرد با حالی بی انرژی و خسته و یا حالتی سرشار از انرژی و اشتیاق را رقم می زند. اگر به دنبال شواهد بیشتری هستید، محققین تحقیقات بیشتری نیز در این باره انجام داده اند که می توانید روی اینترنت آنها را پیدا کنید.

۲- زبان

زبان شیوه ای برای برقراری ارتباط با دیگران است، چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی. تک تک کلماتی که به کار می بریم قدرت دارند، بنابراین لازم است هوشمندانه آنها را انتخاب کنیم. کلماتی که استفاده می کنیم حالت احساسی و در نتیجه نتایج ما را تحت تأثیر قرار می دهند.

افکاری که در مغزمان داریم احساسات را درون ما شکل می دهند که این، با حال و هوای ما در لحظه برابری می کند. هر چیزی در زندگی، تا زمانی که ما برچسبی به آن نزده ایم خنثی است. بنابراین نگاه خود ما به دنیاست که تجربه ی زندگی مان را رقم می زند.

به همین دلیل است که دو نفر ممکن است در یک جلسه حضور داشته باشند، اما برداشت هایشان از آن کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد. به همین ترتیب، اگر خواهر و برادر داشته باشید، چیزی که شما از یک رویداد به خصوص به یاد می آورید می تواند از آنچه خواهر یا برادرتان به یاد می آورد به کلی متفاوت باشد.

  • آیا زبانی که در زندگی روزمره ی خود به کار می گیرید انرژی بخش است یا بد قلق و تند؟
  • از چه کلماتی بیشتر استفاده می کنید؟ من می توانم، من این کار را خواهم کرد، من هستم، یا نمی توانم، باید، و مجبورم؟

۳- تمرکز

توجه کنید ببینید چه چیزهایی توجه شما را به خود جلب می کنند. چه چیزهایی بیش از هر چیز دیگر توجه شما را به خود معطوف می دارند؟

  • راه حل ها یا مشکلات؟
  • پیشرفت کردن یا صرفاً گذران کردن؟
  • راه حل های کوتاه را انتخاب می کنید یا طولانی؟

تنها ۵ درصد از هر آنچه که به صورت روزانه انجام می دهیم آگاهانه است و ۹۵ درصد باقیمانده به صورت ناخودآگاه انجام می شود. اساساً عملکرد ما بر اساس سال ها انجام دادن کارهای روزمره و الگوهای رفتاری تکراری شکل می گیرد. به همین علت است که تغییر می تواند برای برخی افراد چالش برانگیز باشد.

برای جمع بندی باید گفت، هر نتیجه ای که در زندگی خود به آن دست پیدا می کنیم به الگوهایی بر می گردد که به طور مداوم به کار می گیریم؛ فرقی نمی کند وزن کم کردن باشد یا افزایش فروش، پیدا کردن عشقی حقیقی و یا سرمایه گذاری در بازار مسکن.

تمام آنچه که گفتیم این بود که باید الگوهای موجود خود را ارزیابی و سپس بر اساس الگوهای رفتاری کارآفرینان موفق، تغییرات لازم را روی آنها اعمال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    "هر نتیجه ای که در زندگی خود به آن دست پیدا می کنیم به الگوهایی بر می گردد که به طور مداوم به کار می گیریم"

مطالب پیشنهادی