ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های اندرویدی به لطف تغییرات جدید، بیشتر شبیه به اپ های iOS می شوند

در آینده نزدیک، اپلیکیشن های اندرویدی بیشتر از هر زمان دیگری شبیه به اپ های iOS می شوند. روز گذشته گوگل به توسعه دهندگان اعلام کرد که در برخی موارد باید یک نوار را در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

در آینده نزدیک، اپلیکیشن های اندرویدی بیشتر از هر زمان دیگری شبیه به اپ های iOS می شوند. روز گذشته گوگل به توسعه دهندگان اعلام کرد که در برخی موارد باید یک نوار را در قسمت پایینی اپلیکیشن خود قرار دهند که در واقع از آن برای رفتن به سایر بخش ها استفاده خواهد شد و به این ترتیب دستورالعمل های طراحی خود را بهبود داد.

اگر به نظرتان این سبک و سیاق آشناست باید بگوییم که در واقع علت، شباهت آن با سیستم مسیریابی و نویگیشن در اپلیکیشن های مبتنی بر iOS است.

حالا گوگل تلاش دارد تا با اختصاص دادن یک نام جداگانه، «نوار مسیریابی انتهایی»، این روش طراحی را به نام خود تمام کند. در واقع شرکت ساکن مانتین ویو برخلاف آنچه در iOS شاهد هستیم تلاش دارد که این نوار را طوری طراحی کند که با اسکرول کردن فرد ناپدید شود و از این طریق بخش بیشتری از صفحه پیش روی کاربر قرار بگیرد.

دکمه ها هم برای نشان دادن این امر که انتخاب شده اند، اندکی بزرگ می گردند؛ در مواردی که چند دکمه روی این نوار قرار دارد دکمه ی های لایت شده ممکن است سایر دکمه ها را به کناری هل دهد تا از این طریق وضعیت آن بهتر به نمایش در بیاید.

image

تا به امروز گوگل به دکمه «همبرگری» خود وابسته بود؛ همان سه خطی که در گوشه بالایی اپلیکیشن ها نمایش داده می شدند و از آن برای رفتن به بخش های مختلف استفاده می گردید.

البته همین وابستگی به مکانیزم کشویی این منو به نوعی اپلیکیشن های اندرویدی را از سایر موارد متمایز می کرد (و همزمان در فضای صفحه نیز صرفه جویی می شد) اما از سویی، وجود آن یعنی اضافه شدن یک گام دیگر برای حرکت فرد از یک بخش اپلیکیشن به بخش دیگر آن.

حالا اما، به لطف نوار پایینی اضافه شده به اپلیکیشن ها، کاربران با سرعت و سهولت بیشتری می توانند به بخش های مختلف یک اپ سر بزنند.

البته این به معنای پایان عمر منوی همبرگری نیست و آنطور که اپل گفته، نوار جدید در مواردی ظاهر می شود که یک اپ سه تا 5 بخش اصلی داشته باشد. بنابراین، اگر این بخش ها دو تا باشند، توسعه دهندگان همچنان باید از تب ها بهره بگیرند و اگر هم شمارشان از شش عدد فراتر رفت استفاده از منوی همبرگری ضروری خواهد شد.

اما حتی در این صورت هم آنطور که گوگل گفته، می توان از منوی همبرگری به عنوان جایگزینی برای نوار انتهایی اپ استفاده کرد.

این شرکت پیشتر استفاده از نوار مسیریابی یاد شده را در اپلیکیشن های خود آغاز کرده و گوگل پلاس یکی از مواردی است که چند ماه پیش به آن مجهز شد.

دو هفته پیش هم یک نوار سه دکمه ای به بخش انتهایی گوگل فوتوز اضافه شد. اگر خاطرتان باشد، تا پیش از این اتفاق کاربران برای دسترسی به بخش های مختلف اپ یاد شده باید صفحات را به کناری سوایپ کرده یا روی دکمه همبرگری اشاره می کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    و دل سوخته ای دیگر...

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    دقیقاً از چند وقت پیش این دکمه ها در گوگل پلاس دیده شدن و حتی آپدیت جدید کافه بازار هم این دکمه ها رو داره... درواقع برای کاربران مبتدی، خیلی بهتر و دم دست تر از منوی کشوییه و کار رو سریع تر و آسون تر میکنه...

  • Hesam
    Hesam | ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

    ویندوزفون هم که همینطوریه

مطالب پیشنهادی