ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل میزان سفارش چیپ های آیفون را در سه ماهه دوم سال 2016 کاهش داده است

به گزارش وب سایت DigiTimes و به نقل از منابع آگاه، اپل میزان سفارش چیپ های آیفون را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش داده. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

به گزارش وب سایت DigiTimes و به نقل از منابع آگاه، اپل میزان سفارش چیپ های آیفون را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش داده. با وجود حجم بالای تولید آیفون SE چهار اینچی و آیپد پروی 9.7 اینچی، تقاضای اپل برای چیپ تنها اندکی بیشتر از سه ماهه نخست 2016 است.

با این وجود، برخی از تولیدکنندگان مدارهای مجتمع اشاره کرده اند که اپل، تولید آیفون 6 اس و 6 اس پلاس را در سه ماهه دوم کاهش می دهد و احتمالا معادل نیمی از واحدهای سه ماهه نخست را عرضه خواهد کرد.

بنابر آخرین اخبار، اپل قصد دارد تا 4 الی 5 میلیون واحد از آیفون SE را طی سه ماهه دوم 2016 به بازار آورد و این می توان بدان معنا باشد که آیفون SE شانسی برای جبران کاهش فروش دستگاه های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نخواهد شد.

نکته جالب اینجاست که تا به امروز، 3.4 میلیون واحد از آیفون SE توسط مردم چین پیش خرید شده و امکان دارد بیش از نیمی از دارندگان آیفون SE را چینی ها تشکیل دهند. این اتفاق اگرچه چندان دور از ذهن نیست اما مطمئنا تغییری مهم برای اهالی کوپرتینو به حساب خواهد آمد.

با گذشت یک هفته از آغاز پیش فروش آیفون SE، اسمارت فون 4 اینچی مورد بحث در قیاس با سایر موبایل های آیفون، عملکردی نه چندان رضایت بخش به نمایش گذاشته است. بعد از معرفی آیفون SE از سوی ساکنین کوپرتینو، بسیاری از کاربران نسبت به طراحی تکراری و نمایشگر کوچک آن واکنش نشان دادند.

اما با همه این مسائل، می توان انتظار داشت که میزان سفارشات اپل برای چیپ در سه ماهه سوم 2016 افزایش یابد؛ یعنی زمانی که نسل بعدی آیفون و احتمالا اپل واچ از راه خواهند رسید. تیم کوک، پیش تر در گزارش مالی اپل گفته بود که طی ماه مارس، شاهد رکودی در نرخ درآمد خواهیم بود و به نظر می رسد که کاهش تقاضا برای چیپ نیز ناشی از همین مسئله باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی