ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی بعدی اپل با یک روز تاخیر در هشتم اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد

اپل ظاهراً بنا دارد تا سرمایه گذاران خود را یک روز بیشتر منتظر نگه دارد؛ این غول دنیای تکنولوژی پیش از این اعلام کرده بود که با بسته شدن بازارها در روز دوشنبه، ۲۵ آوریل، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اپل ظاهراً بنا دارد تا سرمایه گذاران خود را یک روز بیشتر منتظر نگه دارد؛ این غول دنیای تکنولوژی پیش از این اعلام کرده بود که با بسته شدن بازارها در روز دوشنبه، ۲۵ آوریل، گزارش مالی اش را منتشر خواهد کرد. گزارش مالی که جزئیات عملکرد شرکت مذکور در سه ماهه دوم سال مالی اش (از ژانویه الی مارس) را بازتاب خواهد داد و البته انتظار می رود طی آن برای اولین بار شاهد "نرخ منفی رشد" برای تعداد آیفون های به فروش رفته باشیم. اکنون و طبق شواهد موجود انتشار این گزارش یک روز به تعویق افتاده و به ۲۶ آوریل موکول شده است.

ناگفته نماند بسیاری از اهل فن انتظار داشتند تا اهالی کوپرتینو برای سه ماهه پیشین نیز خبر از کاهش فروش سالانه تلفن های هوشمند خود بدهند. اپل در بازه ی زمانی مشابه سال قبل رکورد عرضه ی ۷۴.۵ میلیون آیفون را به ثبت رسانده بود و در نهایت در آخرین گزارش خود اعلام کرد ۷۴.۸ میلیون از همین اسمارت فون ها توسط کاربران خریداری شده است؛ به این ترتیب کماکان نرخ رشد فروش آیفون مثبت باقی ماند، هر چند که میزان آن بسیار ناچیز و اندک بود.

بد نیست یادآور شویم در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵، اپل ۶۱.۲ میلیون تلفن هوشمند فروخته است و حالا در گزارش مالی آتی خود می بایست رقمی بیش از این را به سمع و نظر عموم برساند، هر چند بسیاری از تحلیل گران بر این باور هستند که محقق شدن این مهم اصلاً و ابداً امکان پذیر نیست.

کمی پیش تر و طی سال جاری کارشناسان تخمین زدند که در بهترین شرایط و برای فصلی که از آن گذر کردیم -و قرار است به زودی گزارش مالی اش اعلام شود- می توان انتظار خریداری شدن ۵۴.۶ میلیون آیفون را داشت؛ با این وجود عده ای دیگر از افراد نیز باور دارند آیفون SE قدری اوضاع را بهبود داده، ولی حتی چنین محصولی هم قادر نیست از منفی شدن رشد فروش اسمارت فون های اپل جلوگیری به عمل آورد.

اما پرسش مهم تر اینکه، چرا برند اول جهان اعلام گزارش مالی خود را یک روز به تعویق انداخته است؟ ظاهراً علت در مراسم یاد بودی خلاصه می شود که برای «بیل کمپبل» در روز دوشنبه برگزار خواهد شد. آقای کمپبل یکی از بزرگترین مشاورین، منتور و عضو هیئت مدیره کمپانی مورد بحث بوده است که در سن ۷۵ سالگی و بر اثر سرطان درگذشته. طبق شنیده ها برگزاری این مراسم سبب شده تا اپل انتشار گزارش مالی اش را یک روز به تعویق بیاندازد و دلیل خاص دیگری برای این اتفاق وجود ندارد.

بر اساس زمانبندی جدید، تیم کوک و یارانش جزئیات عملکرد سه ماهه دوم سال مالی برند متبوع شان را روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت، راس ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد به وقت ایران اعلام خواهند کرد. لذا تا تاریخ یاد شده می بایست منتظر بمانیم تا ببینیم آیا به واقع تحلیل ها در مورد منفی شدن نرخ فروش آیفون صحت خواهند یافت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Metal
    Metal | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خيليها منتظر آيفون ٧ هستند و شايعات باعث شده خيليها براي خريدنش دست نگهدارند
    بايد با فروش آيفون 5s مورد مقايسه باشد يعني با دو سال قبل !
    چون شرايط اون موقع با حالا برابر است
    و قطع يقين بدونيد بهتر از اون موقع خواهد بود

  • Metal
    Metal | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    امكان پذير است
    كافيه كمي صبر كنيد تا آمار و خودشون با چشمهاي از حدقه بيرون زدشون ببينند

  • Metal
    Metal | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    string(881) "در سه ماهه قبل فروش آيفو به شكل دقيق اين بوده است
    74 ميليون و ٧٧٤ هزار عدد آيفون فروش رفته
    به ارزش ٥١ ميليارد و ٦٣٥ ميليون دلار كه نسبت به سه ماه سال قبلش كه فروش ٧٤ ميليون و ٤٦٨ هزار عدد به ارزش داشت ٥١ ميليارد و ١٨٢ ميليون دلار داشت افزايش فروش داشته است
    اين آمار رسمي خود اپل است كه بايد دقيق باشد تا احازه حظور در بورس و أوراق بإهدار را داشته باشد و نميتواند دروغ باشد و توسط خود اپل انتشار داشته است
    حالا خودتون قضاوت كنيد

مطالب پیشنهادی