ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت شانه به شانه سامسونگ و ال جی در بازار پنل های OLED

سامسونگ و ال جی دو رقیب کره ای دیرینه در حوزه تکنولوژی هستند که چندی است حساب ویژه ای روی کسب و کار پنل های OLED باز کرده اند و تلاش دارند در این حوزه با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

سامسونگ و ال جی دو رقیب کره ای دیرینه در حوزه تکنولوژی هستند که چندی است حساب ویژه ای روی کسب و کار پنل های OLED باز کرده اند و تلاش دارند در این حوزه با یکدیگر پیکار کنند.

برای مثال سامسونگ در نظر دارد سرمایه هنگفتی را در زمینه تولید پنل تلویزیون های OLED صرف نماید و الجی هم می خواهد توان و انرژی اش را صرف ساخت انواع کوچک تر این پنل ها کند که در اسمارت فون ها به خدمت گرفته می شود.

براساس اعلام منابع آگاه در صنعت تولید نمایشگر، سامسونگ مشغول برنامه ریزی است تا تجهیزات تولید پنل های OLED بزرگ ویژه تلویزیون را در سه ماهه سوم امسال در کاخانه Tangjeong واقع در جنوب استان Chungcheong نصب کند و سرمایه اولیه ای معادل با 2 الی 3 تریلیون ون کره را به آن اختصاص داده است.

گفته می شود این شرکت هم اکنون مراحل پایانی آزمایشات روی نسل هشتم پنل های OLED خود را پشت سر می گذارد و به محض اتمام، احتمال پروسه تولید انبوه آنها را آغاز خواهد کرد.

در عین حال الجی نیز ظاهرا می خواهد سرمایه گذاری های اضافه ای را در جهت بهبود تکنولوژی پنل های نمایشگر OLED ویژه موبایل خود انجام دهد. این شرکت سال قبل یک کارخانه تولید پنل های OLED منعطف را با سرمایه ای بالغ بر 1.5 تریلیون ون کره راه اندازی کرد و در سه ماهه چهارم 2015 نیز تصمیم گرفت که تاسیسات تولیدی دیگری را با سرمایه 10 تریلیون ونی راه اندازی کند.

در حال حاضر سامسونگ صدرنشین بازار پنل های OLED موبایل است و 95 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد. این شرکت آنطور که در گزارشات آمده است قراردادی را هم با اپل به امضا رسانده و قرار شده که به موجب آن برای آیفون های آتی پنل های OLED تولید کند.

طبق برآوردهای صورت گرفته، بازار این پنل ها امسال ارزشی برابر با 25 میلیارد دلار دارد. با این همه، سامسونگ باز هم می خواهد در بازار پنل های تلویزیونی با ال جی رقابت کند.

ال جی نیز از آن سوی سعی می کند سهم بازار خود را در حوزه موبایل بالا ببرد چراکه اپل ظاهرا قصد دارد اسمارت فون های آتی اش را به نمایشگر OLED مجهز نماید.

از طرفی تولید کنندگان چینی موبایل هم اعلام کرده اند که محصولات آتی خود را همراه با این نوع پنل ها عرضه می کنند و برای نمونه هوآوی و شیائومی طبق برخی خبرها ساخت و تولید این موبایل ها را آغاز کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی