ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive
تکنولوژی

از دیدگاه HTC، در چهار سال آینده فروش ابزارهای مرتبط با واقعیت مجازی از موبایل ها پیشی خواهد گرفت

مدیر بخش واقعیت مجازی Vive در کمپانی HTC، آقای «Wang Tsung-ching»، معتقد است که محصولات واقعیت مجازی در طی ۴ سال آینده از لحاظ فروش، اسمارت فون ها را پشت سر خواهند گذاشت. او نگاه چندان مثبتی به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

مدیر بخش واقعیت مجازی Vive در کمپانی HTC، آقای «Wang Tsung-ching»، معتقد است که محصولات واقعیت مجازی در طی ۴ سال آینده از لحاظ فروش، اسمارت فون ها را پشت سر خواهند گذاشت. او نگاه چندان مثبتی به صنعت تلفن های هوشمند ندارد. از دیدگاه او نُه سال پس از عرضه اولین آیفون، تلفن های هوشمند دیگر جذابیت گذشته را از دست داده اند.

Wang می گوید که وضعیت فعلی بازار موبایل ها مشابه شرایطی است که رایانه های رومیزی بعد از ۳۰ سال به آن دچار شدند. تکرار همین چرخه صعود و افول است که او را مجاب کرده باور داشته باشد تا سال ۲۰۲۰ ابزارهای واقعیت مجازی محبوب ترین پلتفرم رایانه ای در سرتاسر دنیا خواهند شد.

چندان عجیب نیست که یک مدیر، عرصه فعالیت خود را بیش از اندازه بزرگ جلوه دهد، اما به نظر می رسد اظهارات آقای Wang بیش از حد اغراق آمیز، و البته شاید هدفمند باشند. آن هم با وجود مشکلات متعددی که این کمپانی تایوانی در فروش اسمارت فون هایش در چند سال اخیر داشته است.

بعد از پایان کابوس وار سال ۲۰۱۵، HTC تمام امید خود را به پرچمدار جدیدش یعنی HTC 10 بسته است. این اسمارت فون تا به اینجای کار بازخوردهای مثبتی را از طرف کارشناسان این صنعت دریافت کرده، اما هنوز انتقاداتی در مورد نحوه قیمت گذاری و نگرانی های از بابت میزان فروش آن وجود دارد.

به رغم تمام اینها، کمپانی تایوانی سرمایه زیادی را در زمینه ابزارهای واقعیت مجازی، به عنوان موتور درآمدزای بعدی، خرج کرده است. HTC Vive در حال حاضر در کنار Oculus Rift و PSVR سونی از مهمترین بازیگران این عرصه به شمار می رود شرکت سازنده امیدوار است همکاری با غول دنیای گیم یعنی Valve به موفقیت محصول شان یاری برساند.

میزان فروش اولیه هدست واقعیت مجازی تایوانی ها تا به امروز امیدوار کننده بوده و درآمد قابل توجهی را راهی حساب های آنان کرده است، اما هنوز نمی توان با قاطعیت در مورد میزان موفقیت آن در سال پیش رو قضاوت کرد.

این اولین بار نیست که این شرکت با سابقه مسیر کاری خود را تغییر می دهند. آنها قبل از این و پیش از آن که به یک موبایل ساز تبدیل شوند، در صنعت تولید رایانه های رومیزی فعالیت داشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی