ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای پوشیدنی های اندرویدی

با وجود بیش از 4000 اپلیکیشن اختصاصی برای پوشیدنی های اندرویدی، دیگر هیچ بهانه ای برای گلایه از امکانات پیش فرض این دستگاه های هوشمند باقی نمی ماند. اگر صاحب یکی از این گجت ها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

با وجود بیش از 4000 اپلیکیشن اختصاصی برای پوشیدنی های اندرویدی، دیگر هیچ بهانه ای برای گلایه از امکانات پیش فرض این دستگاه های هوشمند باقی نمی ماند. اگر صاحب یکی از این گجت ها هستید، حتما باید چند مورد از این اپلیکیشن ها را رویش نصب کنید تا بیشترین بهره ممکن را از پوشیدنی هوشمندتان ببرید. یک اپ خوب Android Wear  باید به ارزش گجت پوشیدنی شما بیفزاید، از نیازتان به اسمارت فون بکاهد و به طور کلی زندگی تان را آسان تر از گذشته کند.

در حال حاضر محبوب ترین دسته از این اپلیکیشن ها، آنهایی هستند که برای گجت پوشیدنی شما واچ فیس می سازند. با این حال، اپلیکیشن های دیگری هم در گوگل پلی وجود دارند که برای هدفی به غیر از شخصی سازی واچ فیس طراحی شده اند؛ ابزاری بسیار کاربردی که می توانند گجت های پوشیدنی را به یک وسیله کارآمد و مفید برای انجام امور روزانه شما تبدیل کنند.

به همین خاطر، در جعبه ابزار این هفته برترین اپلیکیشن های کاربردی پوشیدنی های اندرویدی را برایتان گردآوری کرده ایم که در ادامه به معرفی قابلیت های منحصر به فردشان خواهیم پرداخت.

Shazam

اپلیکیشن Shazam به عنوان یکی از نامزدهای قطعی ارائه در Android Wear، سال گذشته با پشتیبانی از این پوشیدنی ها بروزرسانی شد. با استفاده از اپ ساعت هوشمند می توانید اپلیکیشن اصلی در اسمارت فون را از روی مچ تان کنترل کنید. با کنترل شازام از روی ساعت هوشمند مسلما راحت تر از بالا و پایین کردن اپ موبایل می توانید به تعویض آهنگ هایتان بپردازید.

دانلود (رایگان)

Lifeline & Lifeline 2

بازی های ماجراجویانه دیالوگ محور خانه جدیدی در ساعت های هوشمند یافته اند، و Lifeline یکی از بهترین آنهاست. در این بازی باید به تیلور، تنها بازمانده سقوط یک فضاپیما در سیاره ای غریب کمک کنید تا از مهلکه بگریزد. با پیشروی در بازی باید در موقعیت های مختلف تصمیمات خاصی را اتخاذ کنید که همگی آنها می توانند در مسیر داستانی موثر باشند. ضمنا این بازی نسخه دوم و طولانی تری هم دارد که ماجراهای کاراکتر دیگری به نام آریکا را دنبال می کند؛ کسی که برای نجات برادر و گرفتن انتقام پدر و مادرش پا به مسیر خطرناکی گذاشته.

دانلود (0.1 دلار)

Vibrations for Android Wear

vibrations-for-android-wear-53103c-w240

این اپلیکیشن کاربردی می تواند ساعت هوشمندتان را به یک جواهر ارزشمند تبدیل کند. با آن می توانید برای اعلان های اپلیکیشن های مختلف، الگوهای لرزشی متفاوتی در نظر بگیرید. مثلا برای اعلان های جیمیل، سه لرزش و برای واتس اپ چهار لرزش تعیین کنید تا هنگام حضور در جلسات کاری مهم یا سر میز شام برای آگاهی از اعلان ها ناچار به چک کردن ساعت هوشمند یا موبایل تان نباشید.

دانلود (99 سنت)

IF by IFTTT

IFTTT مخفف If This Then That است. با این سرویس می توانید اپلیکیشن هایتان را به یکدیگر متصل کرده تا زنجیره ای از اعمال را به طور خودکار انجام دهند. به عنوان مثال، اگر اپلیکیشن هواشناسی شما بارش باران را پیش بینی کند پس چراغ های Philips Hue تان باید به رنگ آبی دربیاید. نسخه Android Wear این اپ می تواند از طریق لمس صفحه ساعت به اتوماسیون بسیاری از کارها از جمله ارسال پیامک های خودکار بپردازد.

دانلود (رایگان)

SofaScore Live Scores

اگر برای اطلاع از نتایج مسابقات ورزشی به ساعت هوشمندتان متکی هستید، شاید بد نباشد که اپلیکیشن SofaScore را دانلود کنید. با داشتن این اپ می توانید نتایج مسابقات زنده بین دو تیم را به همراه اتفاقات مهم در محیطی شیک و گرافیکی دنبال کنید. جالب است بدانید که لیگ های 17 رشته ورزشی مختلف شامل فوتبال، کریکت، بسکتبال و تنیس در SofaScore پشتیبانی می شوند.

دانلود (رایگان)

Google Keep

all3-4

نسخه Android Wear گوگل کیپ یک اپلیکیشن منظم و رنگارنگ برای ساخت فهرست وظایف و یادداشت برداری است. همگام سازی محتوای این اپ با فضای ابری، آن را به ابزاری بسیار مناسب و کاربردی برای ایجاد فهرست های خرید و یادداشت برداری در موقعیت هایی که فرصت نوشتن ندارید تبدیل کرده. در نسخه ساعت هوشمند کیپ می توانید آرشیو یادداشت هایتان را ببینید، برای کارهایتان یادآور گذاشته یا از طریق فرمان صوتی و نقاشی یادداشت جدیدی به آن اضافه نمایید.

دانلود (رایگان)

Wear Audio Recorder

best android wear apps

اگر در کلاس درس نشسته اید، مشغول مصاحبه با کسی هستید یا حتی صدای خنده داری را در مترو می شنوید، با این اپلیکیشن به سرعت می توانید صداهای اطرافتان را ضبط کنید. Wear Audio Recorder از زبان طراحی متریال گوگل پیروی کرده و امکان همگام سازی محتوا در دو فضای ابری گوگل درایو و دراپ باکس را در اختیارتان می گذارد. یکی از قابلیت های بسیار خوب این اپ،‌ امکان ضبط با نمایشگر خاموش است تا دیگران متوجه ضبط صدایشان توسط شما نشوند.

دانلود (رایگان)

Endomondo

best apps Sony SmartWatch 3

Endomondo، پلتفرم فوق العاده محبوب ورزش و تناسب اندام، به تازگی برای پوشیدنی های اندرویدی به روز شده تا بتوانید آمار دویدن ها، دوچرخه سواری ها و کوهنوردی هایتان را از طریق ساعت وارد دیتابیسش کنید. ضمنا کاربران سونی اسمارت واچ ۳ در صورت نصب این اپ، برای ثبت آمار فعالیت های خود یک مزیت بزرگ دارند و آن هم عملکرد مستقل اپ ساعت هوشمند از اسمارت فون است، بدین معنی که خود ساعت با اتکا به GPS می تواند به تنهایی داده های مربوط به فعالیت شما را به پلتفرم اندوموندو بفرستد.

دانلود (رایگان)

Hole19

best android wear apps

Hole19 یکی از جامع ترین دستیارهای ورزش گلف در اندروید محسوب می شود که نسخه ساعت هوشمند آن، مختصات بیش از 34 هزار زمین گلف در سراسر دنیا را در خود گردآوری کرده. به همراه داشتن و چک کردن دائم اسمارت فون هنگام بازی گلف کار چندان آسانی نیست، به همین خاطر بهتر است برای مشاهده امتیازات و فاصله تان تا توپ از نسخه Android Wear این اپلیکیشن استفاده کنید.

دانلود (رایگان)

Evernote

به هیچ عنوان نمی توان دست رد به سینه این اپلیکیشن زد. نسخه ساعت هوشمند Evernote (که احتمالا روزانه از نسخه موبایلش استفاده می کنید) اطلاعات ارزشمند اپ موبایل را به روی مچ تان می آورد. رابط کاربری این نسخه درست مثل اپلیکیشن اصلی بسیار ساده و منظم است، و از طریقش می توانید به چک کردن و تیک زدن فهرست های انجام کار و اضافه کردن یادآورهای جدید از طریق فرمان صوتی بپردازید.

دانلود (رایگان)

Interval Timer

چه مشغول دوچرخه سواری باشید، چه دویدن و چه وزنه زدن در باشگاه، Interval Timer برای ثبت زمان فعالیت ها و بازه های استراحت می تواند برایتان بسیار مفید و کاربردی ظاهر شود. رابط کاربری این اپ شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما تا وقتی در باشگاه خیس عرق نشده باشید به ارزش واقعی این سادگی پی نخواهید برد.

دانلود (رایگان)

Todoist

Todoist هم یکی دیگر از اپلیکیشن هایی است که با آن می توانید به ساخت فهرست های تیک دار اقدام کنید. کار با نسخه ساعت هوشمند این اپ، درست مثل اپلیکیشن های اسمارت فون و تحت وب آن به آسانی انجام می گیرد. برای بالا آوردن فهرست ها و اعمال ویرایش در آن فقط چند اشاره کوچک بر صفحه ساعت هوشمند کافیست.

دانلود (رایگان)

Video for Android Wear & YouTube

اینکه چقدر اپ Video for Android Wear را بپسندید بستگی به احساس تان از تماشای ویدئو در صفحه ساعت های هوشمند دارد. اگر نظرتان مثبت است، حتما امتحانش کنید. با این اپلیکیشن می توانید ویدئوهای اسمارت فون و ویدئوهای یوتوب را مستقیما در صفحه ساعت هوشمند تماشا کنید. این اپ از هدفون های بلوتوث پشتیبانی می کند، ضمنا می توانید تصویر در حال نمایش را از طریق کروم کست روی تلویزیون هم استریم کنید.

دانلود (رایگان)

Toggles Wear

Toggles-Wear-Custom

روشن و خاموش کردن گزینه های مختلف در اسمارت فون (مثل وای فای، حالت هواپیما و ...) کار ملال آوری است؛ بنابراین بهتر است آیکن های مخصوص این کار را به روی مچتان بفرستید. با Toggles Wear می توانید در یک صفحه صدای موبایل را تنظیم کنید، درصد باقی مانده باتری را ببینید و همزمان از میزان مصرف دیتا هم مطلع شوید.

دانلود (1.31 دلار)

Wear Buddy

best android wear apps

ما اپلیکیشن هایی مثل Wear Buddy را دوست داریم: کوچک و ساده هستند و اختصاصا برای پوشیدنی های اندرویدی طراحی شده اند. با این اپ می توانید درصد باقی مانده از باتری موبایل تان را مشاهده کنید و در صورتی که تلفن هوشمندتان گم شد، با ردیابی از طریق ساعت آن را بیابید. همچنین در صورت تمایل می توانید گزینه ای را در اپ فعال کنید که در صورت ترک خانه بدون تلفن هوشمند، با یک زنگ هشدار موضوع را به اطلاع تان برساند.

دانلود (رایگان)

InstaWeather

از نامش پیداست که چه کاری انجام می دهد: در هر نقطه ای از زمین که باشید، با InstaWeather پیش بینی دقیقی از وضعیت آب و هوا را روی صفحه ساعت هوشمند شما انجام می دهد. اپلیکیشن برای این کار هفت واچ فیس قابل شخصی سازی دارد که اطلاعاتی همچون نقشه های رادار، پیش بینی های ساعتی، شدت و جهت باد و موارد دیگر رویش حک شده اند.

InstaWeather رایگان است، اما برای دسترسی به امکاناتی مثل واچ فیس های بیشتر، رادار زنده انیمیشنی و پیش بینی های دقیق تر می توانید نسخه کامل و حرفه ای آن را خریداری کنید.

دانلود (رایگان)

!Tweechip

معتادان به توئیتر این اپلیکیشن را از دست ندهند. با توئیچیپ می توانید نوشته های تایملاین را از روی مچ دست بخوانید، توئیت هایی که می پسندید را فیو کرده و هر کدام را که خواستید ریتوئیت کنید. طراحی ساده این اپ باعث می شود که برای چک کردن آخرین تحولات توئیتر، دیگر لازم نباشد که موبایل تان را از جیب تان بیرون بیاورید.

دانلود (رایگان)

UP by Jawbone

با اپلیکیشن UP کمپانی Jawbone می توانید تعداد شمار تعداد قدم های روزانه تان را در صفحه ساعت هوشمند داشته باشید. این اپ پایشگر سلامتی کاملا رایگان است، و یکی از بهترین اکوسیستم های سلامتی و تندرستی برای ذخیره داده های فعالیت های ورزشی شما به شمار می آید.

دانلود (رایگان)

Wunderlist

ووندرلیست را هم می توانید به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های سازنده فهرست انجام کارها مد نظر داشته باشید. با این اپلیکیشن می توانید فهرست هایتان را در صفحه ساعت هوشمند ببینید، و با گفتن یک OK Google آیتم های جدیدی به آن اضافه کنید. مضاف بر این، امکان تعیین یادآور برای پروژه ها و دادن پاسخ به نظرات دیگران هم در نسخه Android Wear این اپ گنجانده شده.

دانلود (رایگان)

Find My Phone (Android Wear)

Find-My-Phone-featured

در حالی که کاربران اپل واچ چنین قابلیتی را به طور پیش فرض در اختیار دارند، اندرویدی ها می بایست از یک اپ شخص ثالث برای دسترسی به این قابلیت استفاده کنند. همانطور که از نام اپ پیداست، با آن می توانید موبایل تان را وادار به آلارم زدن بکنید، صدایش را بالا و پایین ببرید یا حالت ویبره یا چراغ قوه اش را روشن کنید تا قادر به ردیابی و پیدا کردن آن باشید.

دانلود (رایگان)

PixtoCam

با این اپ می توانید از صفحه ساعت هوشمندتان در حکم یک ویزور برای دوربین موبایل استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید هنگام گرفتن سلفی، زاویه کادر را با تماشای تصویر دوربین از صفحه ساعت چک کنید. مضاف بر این، به تنظیماتی همچون فلش، زوم دوربین و تایمر هم از روی مچ تان دسترسی دارید و می توانید در لحظه مناسب، با یک اشاره روی صفحه ساعت عکس تان را بگیرید.

دانلود (1.99 دلار)

هفته آینده، جعبه ابزار را با قسمت دوم مطلب معرفی برترین لاک اسکرین های اندرویدی ادامه خواهیم داد. شما چه اپلیکیشن های دیگری را در پوشیدنی های اندرویدی خود استفاده می کنید؟ حتما آن را با ما و دیگر کاربران در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    آخرین اپلیکیشن به نظر من خیلی کاربردی هست. برای گرفتن سلفی

مطالب پیشنهادی