ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سود حاصل از اپلیکیشن ها تا سال 2020 به رقم 79 میلیارد دلار در سراسر دنیا می رسد

بازار این روزهای اپلیکیشن های موبایل ابدا با شش یا هفت سال گذشته قابل قیاس نیست؛ چه از لحاظ تعداد اپلیکیشن های در دسترس و چه از منظر سودی که عاید توسعه دهندگانش می کند. این روزها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

بازار این روزهای اپلیکیشن های موبایل ابدا با شش یا هفت سال گذشته قابل قیاس نیست؛ چه از لحاظ تعداد اپلیکیشن های در دسترس و چه از منظر سودی که عاید توسعه دهندگانش می کند. این روزها اپلیکیشن های موبایل به منبع درآمد بسیار بزرگ و تجارت پرسودی برای توسعه دهندگان تبدیل شده اند. البته همه توسعه دهندگان از این طریق درآمد میلیونی ندارند، اما هستند کمپانی هایی که با ارائه محصولاتی پرطرفدار درآمد کلانی از این طریق به جیب می زنند.

طبق گزارش جدید موسسه آنالیز آماری Ovum، قرار است که تجارت اپلیکیشن های موبایل طی پنج سال آینده بیشتر از این هم رونق بگیرد. در این گزارش می خوانیم که سود حاصله از اپلیکیشن های موبایل تا پنج سال آینده یعنی سال 2020، به رقم قابل توجه 79 میلیارد دلار در سراسر دنیا خواهد رسید.

بد نیست بدانید که این میزان سود، تقریبا 2.2 برابر بیشتر از سودی است که اپلیکیشن ها طی سال گذشته برای توسعه دهندگان خود به ارمغان آورده اند. در حالی که انتظار می رود نمودار سود حاصل از اپلیکیشن ها تا پنج سال آینده شیب صعودی به خود بگیرد، پیش بینی می شود که در تعداد دانلود اپلیکیشن ها نیز شاهد رشدی قابل توجه باشیم. طبق پیش بینی Ovum میزان دانلود اپلیکیشن ها در بازه 2016 تا 2020 تقریبا 2.5 برابر بیشتر از همین میزان در بازه 2008 تا 2015 میلادی خواهد بود.

Mobile-App-Revenue

گفتنی است که در این افزایش، دو عامل خرید درون برنامه ای و زمان صرف شده توسط کاربر برای کار در اپلیکیشن تأثیر بسزایی خواهند داشت. اگر به آمار و ارقام و نمودارها نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که میزان سود حاصله از اپلیکیشن ها در بازه 2016 تا 2020 تقریبا سه برابر همین میزان در بازه 2008 تا 2015 خواهد بود که نشان می دهد اهمیت اسمارت فون ها در زندگی روزمره مردم روز به روز در حال افزایش است.

همچنین پیش بینی می شود که میزان دانلود اپلیکیشن ها تا پایان سال 2020 به عدد 378 میلیارد دانلود برسد، که در مقایسه با آمار 211 میلیارد دانلود در سال 2015 افزایش قابل توجهی را نشان خواهد داد. ضمنا بد نیست بدانید که بخش اعظم آمار دانلود و نصب اپلیکیشن ها در بازه زمانی 2013 تا 2020 میلادی مربوط به کاربران کشور چین بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی