ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با راه اندازی قابلیت Family Library، امکان به اشتراک گذاری اپلیکیشن ها را فراهم می آورد

کمپانی گوگل، امروز در بیانیه ای به توسعه دهندگان اعلام کرده است که در آینده نزدیک، می توان منتظر قابلیتی به نام Family Library بود که امکان به اشتراک گذاری اپلیکیشن های خریداری شده را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

کمپانی گوگل، امروز در بیانیه ای به توسعه دهندگان اعلام کرده است که در آینده نزدیک، می توان منتظر قابلیتی به نام Family Library بود که امکان به اشتراک گذاری اپلیکیشن های خریداری شده را میان اعضای یک خانواده فراهم می آورد. با استفاده از این قابلیت که در اوایل ماه آتی میلادی شروع به کار خواهد کرد، شش کاربر اندرویدی می توانند تمام اپلیکیشن های گوگل پلی خود را با یکدیگر شریک شوند که از تلاش گوگل برای رقابت با اپ استور اپل و ویژگی مشابه آن، که از سال 2014 شروع به کار کرده بود، حکایت دارد.

گوگل از توسعه دهندگان خواسته است که قابلیت Family Library را برای خریدهای گذشته کاربران فعال سازند و از تاریخ 2 جولای (12 تیرماه) به بعد نیز، ساکنین مانتین ویو این ویژگی را به صورت پیش فرض فعال خواهند کرد. ضمنا گوگل به توسعه دهندگان اخطار داده که در صورت فعال سازی Family Library برای خریدهای قبلی کاربران، دیگر قادر به برگشتن از تصمیم خود نخواهند بود.

هنوز مشخص نیست که گوگل چطور می خواهد اعضای یک خانواده را شناسایی و هویت آنها را تایید کند. اپل در اپ استور خود، از یکی از اعضای خانواده می خواهد که به عنوان مدیر اکانت ایفای نقش کند و به همین شکل، دیگر اعضای خانواده می توانند با استفاده از یک کارت اعتباری واحد و به جای وی، خریدهای خود را به انجام رسانند.

بنابراین امکان دارد که گوگل هم دست به اقدامی مشابه اپ استور بزند. البته وقتی از اهالی مانتین ویو خواسته شد که برنامه های خود برای تحقق این امر را روشن سازند، فعلا از ارائه پاسخی دقیق به آن سر باز زدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی