ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار فروش بازار تلفن های هوشمند
کسب و کار

گزارش آماری موسسه GfK از فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۱۶

موسسه GfK به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات بازار در کشور آلمان، به تازگی گزارش خود از میزان فروش تلفن های هوشمند در اولین سه ماهه از سال ۲۰۱۶ در سرتاسر دنیا را منتشر ساخته. لازم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

موسسه GfK به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات بازار در کشور آلمان، به تازگی گزارش خود از میزان فروش تلفن های هوشمند در اولین سه ماهه از سال ۲۰۱۶ در سرتاسر دنیا را منتشر ساخته. لازم به ذکر است که اعداد و ارقام ارائه شده در این گزارش بر اساس آمارهای به دست آمده از پایانه های فروشگاهی (POS) تهیه و تنظیم شده اند.

اولین چیزی که در آمارهای ذکر شده خودنمایی می کند، اثر رشد ۱۹ درصدی بازار چین بر فروش جهانی موبایل است. ضمناً در حال حاضر هنوز هم تلفن های هوشمند میان رده و اقتصادی از رونق خوبی در میان کاربران برخوردار هستند.

از طرف دیگر به نظر می رسد که بازارهای تثبیت شده غربی،‌ روز به روز به سمت اشباع شدن پیش می روند. اما در عوض بازار چین با تقاضا برای ۱۰۹.۲ میلیون دستگاه موبایل، در این دوره زمانی بیشترین حجم فروش را در اختیار داشته است. آمریکای شمالی با ۴۵.۵ و خاور میانه و آفریقا با ۴۲ میلیون واحد فروش در رتبه های بعدی این فهرست قرار گرفته اند.

موبایل سازان موفق شده اند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را در اروپای غربی به فروش برسانند. این رقم برای اروپای مرکزی و شرقی ۱۷.۵ و آمریکای لاتین حدود ۲۴.۸ میلیون دستگاه است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بیشترین رشد فروش متعلق به چین با ۱۹ درصد است و مناطقی چون خاورمیانه و آفریقا به همراه آمریکای شمالی هر کدام با ۵ درصد افزایش تقاضا در جایگاه بعدی قرار دارند. کمترین میزان رشد فروش در این دوره متعلق به قاره اروپا با ۱ درصد بوده است. در این میان بیشترین تنزل نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز از آن آمریکای لاتین است. این ناحیه نسبت به سه ماهه اول سال گذشته با ۱۱ درصد کاهش عرضه مواجه بوده است.

موسسه GfK علاوه بر آمارهای سه ماهه گذشته، پیش بینی خود از فروش اسمارت فون ها در کل سال ۲۰۱۶ را نیز ارائه داده. بر طبق این برآورد، تا انتهای سال ۴۱۱.۵ میلیون دستگاه از انواع تلفن های هوشمند در کشور چین عرضه خواهد شد. این عدد برای آمریکای شمالی ۱۹۷.۴ و برای خاور میانه و آفریقا ۱۸۲.۷ میلیون دستگاه تخمین زده شده است.

GfK باور دارد که در طی سال جاری، بیشترین رشد بازار موبایل (حدود ۱۴ درصد) متعلق به کشورهای در حال توسعه جنوب شرق آسیا (شامل مالزی، اندونزی، کامبوج، فیلیپین، تایلند، ویتنام و شبه جزیره هند) خواهد بود.

GfK-smartphone-sales-Q1-2015-vs-Q1-2016_2 GfK-smartphone-sales-forecast-2016_1 Developed-APAC-and-emerging-APAC-countries-list_1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی