ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۰ درصد کاهش تقاضا برای تبلت ها در فصل اول ۲۰۱۶

آخرین گزارش موسسه آماری IDC حکایت از آن دارد که در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶، در سراسر جهان ۴۶.۷ میلیون تبلت به فروش رسیده است. اگر این آمار را با محاسبات سال گذشته از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

آخرین گزارش موسسه آماری IDC حکایت از آن دارد که در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶، در سراسر جهان ۴۶.۷ میلیون تبلت به فروش رسیده است. اگر این آمار را با محاسبات سال گذشته از همین مقطع زمانی مقایسه کنید، متوجه کاهش تقاضای ۱۰ درصدی خواهید شد.

این در حالیست که اگر دوره یاد شده با سه ماهه قبلی اش، یعنی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ مقایسه شود، این سقوط به ۳۳ درصد می رسد.

جالب اینجاست که در کنار کاهش یافتن تقاضا برای تبلت ها، میانگین قیمت آنها یکسان بوده و ۲۴۱ دلار باقی مانده است. البته باید خاطر نشان کرد که تبلت های هیبریدی هم توسط IDC در دسته بندی تبلت ها قرار می گیرند.

در آمار IDC گفته می شود که سهم تبلت های ویندوزی فروخته شده ۱۴ درصد است در حالی که همین شرکت تا ۲۰ درصد از درآمد همین بازار را از آن خود می کند. یکی از دلایل این مسئله نیز قیمت بالای تبلت های مایکروسافت به شمار می رود. در این بین اپل ۲۲ درصد از فروش تبلت ها را بر عهده داشته اما ۳۹ درصد از درآمد همین بازار را کسب کرده است.

همچنین IDC گزارش می دهد که ۶۴ درصد تبلت هایی که در سه ماهه اول ۲۰۱۶ به فروش رفته اند، از سیستم عامل اندروید استفاده کرده اند. با این حال ۴۱ درصد از درآمد این بازار به سازندگان تبلت های اندرویدی تعلق گرفته چرا که قیمت این ابزارها معمولاً بسیار پایین انتخاب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی