ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری در حال توسعه سه موبایل اندرویدی است

اگرچه بلک بری با عرضه موبایل Priv، اقبال چندانی در دنیای سامسونگی اندروید به دست نیاورد ولی اینک خبر می رسد که شرکت کانادایی تصمیم گرفته تا در سال جاری تلاش خود برای توسعه و ساخت محصولاتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

اگرچه بلک بری با عرضه موبایل Priv، اقبال چندانی در دنیای سامسونگی اندروید به دست نیاورد ولی اینک خبر می رسد که شرکت کانادایی تصمیم گرفته تا در سال جاری تلاش خود برای توسعه و ساخت محصولاتی اندرویدی را با ارائه سه موبایل مبتنی بر این پلتفرم ادامه دهد.

بنابر شایعاتی که انتشار یافته اند، سه موبایل بلک بری در حال حاضر با نام های رمز نئون، آرگون و مرکوری در دست توسعه بوده و هر یک امکانات خاص و قیمتی متفاوت دارند.

نئون

گفته می شود اولین موبایلی که تا پیش از پایان سال جاری میلادی از سوی بلک بری معرفی می شود، نئون است. این محصول میان رده با نمایشگری ۵.۲ اینچ و رزولوشن تمام اچ دی از راه می رسد و خوشبختانه کیبورد فیزیکی آن نیز حذف شده. شاسی دستگاه آلومینیومی است اما درب پشتی آن از پلاستیک ساخته شده.

قلب تپنده اش چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ از کوالکام بوده و همچنین ۳ گیگابایت رم خواهد داشت و حجم حافظه داخلی آن نیز به ۱۶ گیگابایت می رسد. گفته می شود باتری دستگاه نیز ۲۶۱۰ میلی آمپر بوده و از نسل دوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام بهره می گیرد. دوربین های این موبایل نیز ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی هستند.

هنوز خبری از قیمت نیست ولی «اوان بلس» در «VentureBeat» اشاره داشته که بلک بری تصمیم دارد قیمتی رقابتی برای نئون برگزیند. از طرفی، در بازه زمانی جولای تا آگوست باید انتظار محصول مورد بحث را کشید.

آرگون

پس از نئون نوبت به آرگون می رسد تا عرضه شود و گویا قدرتمندترین موبایل این سری نیز همین تلفن هوشمند است. این موبایل نمایشگری ۵.۵ اینچی با کیفیت QHD دارد و با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰، چهار گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و نسل سوم از تکنولوژی شارژ سریع همراه خواهد شد.

همچنین محصول مورد اشاره قرار است از درگاه USB-C بهره گیرد و به سنسور اثر انگشت نیز مجهز گردد. گفته می شود دوربین های این موبایل نیز ۲۱ و ۸ مگاپیکسلی هستند.

مرکوری

BlackBerry_Rome

مانند Priv، مرکوری قرار است به کیبوردی فیزیکی مجهز گردد. البته کیبورد این موبایل همانند Priv کشویی نیست و در پایین نمایشگر جای گرفته. در بالای همین کیبورد، می توان نمایشگری ۴.۵ اینچ با کیفیت Full HD را یافت که از نسبت تصویر ۳ به ۲ برخوردار است.

اما چیپست اسنپدراگون ۶۲۵، حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری در کنار دوربین های ۱۸ و ۸ مگاپیکسلی از سایر مشخصات این موبایل هستند.

بلک بری قیمت بالایی برای Priv مشخص کرده بود و همین مسئله موجب گشت تا خریداران چندان علاقه ای به آن نشان ندهند. این بار ولی شرکت کانادایی با موبایل هایی متنوع پا به میدان خواهد گذاشت تا بتواند توجه کاربران علاقمند به پلتفرم اندروید را به موبایل های تازه اش جلب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    تا چند سال دیگه اپل هم گوشی اندرویدی میزنه

  • pooria_oo
    pooria_oo | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    "خوشبختانه کیبورد فیزیکی آن نیز حذف شده"
    :|

  • rozbeh amoei
    rozbeh amoei | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    باید برای قیمت گذاری این گوشی ها سیاست جدیدی در پیش بگیرد

مطالب پیشنهادی