ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی نوکیا از کاهش درآمد کمپانی خبر می دهد

نوکیا این روزها حال چندان خوشی ندارد. پس از اینکه عمده کارمندانش توسط مایکروسافت اخراج و بخش های مختلف آن فروخته شدند، این کمپانی که زمانی بزرگ ترین تولیدکننده تلفن های همراه بود حالا با ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

نوکیا این روزها حال چندان خوشی ندارد. پس از اینکه عمده کارمندانش توسط مایکروسافت اخراج و بخش های مختلف آن فروخته شدند، این کمپانی که زمانی بزرگ ترین تولیدکننده تلفن های همراه بود حالا با انتشار گزارش مالی خود از کاهش درآمدی هنگفت خبر می دهد، حتی بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود.

همه دلایل را که کنار هم بگذاریم به این نتیجه می رسیم که هیچ تصمیمی به اندازه خریداری آلکاتل-لوسنت روی این کاهش درآمد تاثیر نداشته است. طی سه ماهه اخیر، نوکیا با کاهش درآمد 49 درصدی، فقط 370 میلیون دلار درآمد کسب کرد. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که رقم درآمد نوکیا 400 میلیون دلار باشد، اما نوکیا با کاهش 8 درصدی نسبت به پیش بینی ها، حتی ضعیف تر هم خود را جلوه داده است.

نوکیا گفته که کاهش درآمد آن ها به دلیل فروش پایین محصولات شبکه موبایل شان بوده و به همین سبب میزان سوددهی نیز سقوط قابل توجهی را تجربه کرده است.

در دو ناحیه اروپا و آمریکای شمالی، میزان فروش تجهیزات شبکه موبایل با کاهش 12 درصدی مواجه بوده است. رجیو سوری، مدیرعامل نوکیا گفته که در سه ماهه بعدی انتظار بهبود درآمدهای خود را دارند.

با اعلام این اخبار باید شاهد کاهش ارزش سهام نوکیا باشیم. خرید 1.73 میلیارد دلاری آلکاتل-لوسنت توسط نوکیا به جهت رقابت با اریکسون و هوآوی انجام پذیرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
مطالب پیشنهادی