ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چندین نفر از کارکنان Nest برای کار روی ابزارهای هوشمند خانگی به گوگل منتقل شدند

تمرکز و فعالیت های گوگل در زمینه حوزه ی خانه های هوشمند روز به روز افزایش می یابد و بر همین اساس کمپانی مادر این شرکت یعنی آلفابت، تصمیم گرفته بخشی از کارمندان Nest، دیگر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

تمرکز و فعالیت های گوگل در زمینه حوزه ی خانه های هوشمند روز به روز افزایش می یابد و بر همین اساس کمپانی مادر این شرکت یعنی آلفابت، تصمیم گرفته بخشی از کارمندان Nest، دیگر زیر مجموعه ی خود را به گوگل انتقال دهد.

بر اساس گزارش های دریافتی، مهندسینی که برای این نقل و انتقال در نظر گرفته شده اند پیشتر روی پلتفرم نست متمرکز بوده اند، اما حالا قرار است تحت نظارت Hiroshi Lockheimer مدیر بخش اندروید، این بار حضور گوگل را در خانه های هوشمند پر رنگ تر کنند.

این فعل و انفعالات در حالی اتفاق می افتند که گوگل قصد دارد محصول جدیدی به نام Google Home را به عنوان رقیب آمازون اکو معرفی نماید، محصولی که مدتی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت رونمایی شد.

در اینجا لازم به ذکر است که شرکت نست که سال 2010 تاسیس شده بود، پس از مدت کوتاهی به موفقیت فراوان دست پیدا کرد و در سال 2014 به مبلغ 3.1 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد.

اما پس از مدتی به نظر می رسید چشمه ی خلاقیت این شرکت خشکیده و با وجود فشارهای گوگل این سرمایه گذاری آنطور که توقع می رفت به درآمدزایی منجر نخواهد شد. این مشکلات در نهایت جدایی یکی از موسسان نست به نام Tony Fadell را از این مجموعه رقم زد و Matt Rogers، دیگر موسس، عنوان مدیر ارشد محصول را بر عهده گرفت.

هرچند حالا جدا شدن تعداد زیادی از کارکنان نست در ادامه ی تغییر و تحولات پیشین نگران کننده به نظر می رسد، اما لازم است اشاره کنیم که این شرکت به فعالیت خود به عنوان زیر مجموعه ی آلفابت در زمینه ی طراحی و تولید لوازم خانگی هوشمند مثل ترموستات، دوربین، حسگر دود و نرم افزار مورد نیاز آنها ادامه خواهد داد.

در این میان مدتی است از گوگل خبر می رسد که Rick Osterloh مدیر پیشین موتورولا مدیریت ساخت یک مجموعه ی خانگی تازه از سخت افزارهای گوگل را بر عهده گرفته، که شامل موارد متنوعی از جمله کروم کست، کروم بوک، ابزارهای نکسوسی، روتر وان هاب، باقی مانده های عینک گوگل و پروژه ی آرا خواهد بود.

حالا که به تمام این تغییر و تحولات نگاه می کنیم، مشخص است که گوگل از مدتی پیش برنامه ی جامعی را دنبال می کند تا زیرمجموعه های خود در زمینه ی ابزارهای خانگی هوشمند از جمله نست، اندروید و بخش جدید تحت مدیریت Rick Osterloh را همراه و همسو نماید، برنامه ای که اگر با قدرت ادامه پیدا کند، پروژه ی Google Home را بدون تردید به رقیب بسیار سرسختی برای پلتفرم آمازون اکو تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی