ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشات از افزایش فروش تبلت های ویندوزی و افت بازار انواع اندرویدی حکایت دارند

شرکتی به نام Strategy Analytics که در زمینه رضایتمندی مشتریان از محصولات الکترونیک تحقیق می کند به تازگی گزارشی را در مورد استقبال و میزان استفاده کاربران از دستگاه های تبلت در سرتاسر جهان منتشر کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

شرکتی به نام Strategy Analytics که در زمینه رضایتمندی مشتریان از محصولات الکترونیک تحقیق می کند به تازگی گزارشی را در مورد استقبال و میزان استفاده کاربران از دستگاه های تبلت در سرتاسر جهان منتشر کرده و در آن یادآور شده که علیرغم نامطلوب بودن اوضاع کلی، ظاهرا محصولات ویندوزی در شرایط مطلوبی به سر می برند.

براساس گزارش این شرکت، میزان صادرات تبلت در سه ماهه سوم امسال به رقم 46.6 میلیون دستگاه رسید که البته ده درصد از میزان برآورد شده در بازه زمانی مشابه سال قبل کمتر است و یک درصد هم از فروش فصل دوم امسال پایین تر. خبر همانطور که تایید می کنید برای تولید کنندگان تبلت در سرتاسر دنیا خوشایند نیست با این همه اینطور به نظر می آید که تبلت های ویندوزی حالا 16 درصد از کل سهم بازار این محصولات را به خود اختصاص داده اند که این میزان رشد سال به سال 25 درصدی را نشان می دهد.

در عین حال اما محصولات مبتنی بر اندروید بیشترین ضرر را از فروش خوب تبلت های ویندوزی داشته اند و سهم بازارشان به رقم 65 درصد تنزل یافته است. البته این رقم همچنان بخش عمده ای از سهم بازار را شامل می شود با این همه شرکت Strategy Analytics تایید کرده چنین پدیده ای نتیجه تغییر نگرش کاربران نسبت به تبلت هاست که این روزها ترجیح می دهند از این دستگاه ها بیشتر برای انجام امور اداری بهره بگیرند تا سرگرمی.

ipad-pro_story

پیتر کینگ مدیر استراتژی های تبلت و نمایشگرهای تاچ این شرکت می گوید: مایکروسافت با ارائه سرفس پرو و سرفس بوک توانست جای پای محکمی را در این حوزه برای خود ایجاد نماید. اکنون در حالی که اپل تلاش دارد آیپد پرو را به جایگزینی برای تبلت و لپتاپ بدل نماید، بسیاری از شرکت های تولید کننده پی سی تبلت های اندرویدی را کنار گذاشته و در مقابل به خاطر کارایی بالای محصولات دو در یک [و البته گران قیمت] ویندوزی و همچنین تنوع کاربردهایشان به این محصولات روی آورده اند.

در عین حال در دنیای اپل تبلت های بهره مند از iOS تنها شش درصد نسبت به سه ماهه سوم 2015 کاهش فروش داشته اند اما روی هم رفته سهم بازار این شرکت 0.8 درصد افزایش را تجربه کرده و امروز به رقم 19.9 درصد رسید. طبق اعلام  Strategy Analytics جدیدترین تبلت اپل یعنی آیپد پرو حتی توانسته به رشد سهم بازار اپل کمک کند.

در نهایت با وجود افت ده درصدی اعلام شده، متوسط قیمت فروش تبلت ها هفت درصد افزایش یافت که این هم به خاطر گرایش هر چه بیشتری تولید کنندگان به ابزارهای دو در یک و همچنین کامپیوترهای قابل تبدیل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    با سرفیس دایال کاربردی تر هم میشه

    • Nexusfive
      Nexusfive | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

      دایال نه دکمه ولوم ضبطمون ،‌ چند روزیه دکمه ولوم ضبطمون از جاش کنده شده با کنفرانس اخیر مایکروسافت به یه سر نخی هایی رسیدم ، حتما دکمه ولوم ضبطتتون رو چک کنین که سر جاش باشه

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    دلیل اصلی افت (نسبی) محبوبیت تلبت های اندرویدی ، عدم پایبندی جامعه توسعه دهنده به قابلیت های بالای اونهاست ؛ تبلت ها بدلیل صفحه نمایش بزرگتر شون پتانسیل بسیار بالایی در اجرای برنامه های تخصصی برای طیف کاربرای خاص رو دارن که متاسفانه گوگل پلی در این زمینه فقیر هم نباشه مطمئنا غنی نیست و تو خیلی از حوزه ها دچار کمبود شدیده ! برای مثال ابزار IDE خوبی تابحال براش توسعه داده نشده (حداقل چیزی مثل sublime text که آفلاین هم باشه) در این بخش با این که تبلتم اندرویدی هست بنظرم IOS بهتر عمل کرد هر چند این برتری هم نسبی بود! ؛ پس دلیل این افت خیلی واضحه چون یک کاربر ، تبلت رو به گوشی یا حتی فبلت ترجیح میده که کارهای متفاوت دیگه ای فراتر از صرفا بزرگتر ویدیو دیدن رو با هاش انجام بده نه این که برنامه هایی که برای گوشی هم بهینه محسوب میشن رو با تبلت اجرا کنه و زحمت جابجایی ش رو هم متحمل بشه .مگه توسعه دهنده ها فراموش کردن که زمان تولد تبلت ها ، فلسفه پدید اومدن شون قرار گیری بین لپتاپ و گوشی بود ؟؟؟ ولی عملا حالا فقط با یک ماکت چند برابر بزرگتر از یه گوشی مواجه اند و بیشر از تبلت من دوست دارم بهشون بگم : "ماکروفون!" .
    چیزی که دیگه الان تقریبا همه متوجه اون هستن اینه که نسل پیش روی سیستم عامل ها ، سیستم عامل های یکپارچه هستند و از همین حالا هم استارت ادغام کردن اون ها بوسیله اپل و مایکروسافت و تا حدی گوگل (اندرومدا) زده شده ؛ پس :
    اصلا جای تعجب نیست که ویندوز (اکوسیستمی که بهشت نرم افزار های مهندسی ، تخصصی و صنعتی هست) در تبلت داره پیشرفت میکنه چون در واقع ویندوز سرجای خودش ایستاده و قابلیت های تبلت ها (باتری بهتر و وزن و ضخامت کمتر) به سمت اون رفته و محبوبیتش رو بیشتر کردن واون رو هر چه بیشتر از لپتاپ ها دور میکنن تا جایی که لپتاپ از رده خارج بشه و پس از اون برن به نبرد با اولترابوک ها که اگر گرافیک و cpu کم مصرف برای تبلت ها تا اون موقع پیشرفت زیادی نکرده باشه کماکان اولترابوک ها در صحنه می مونن ! ولی این سوی میدون اندرویدی ها رو داریم که بنظر من تنها شانس شون برای حفظ برتری ، جدی تر گرفته شدن توسط توسعه دهنده ها و اضافه کردن قابلیت هایی برای کاربری دسکتاپی هست .

    • Nexusfive
      Nexusfive | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

      فندق جون داره میگه سهم تبلت رفته رفته با کاهش رو به رو میشه خوب معلومه با وجود فبلت دیگه هیچ کس نمیاد سمت تبلت ، ربطی هم به سیستم عامل و کاربرداشون نداره

  • amir
    amir | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    یعنی اختلا اپل با مایکروسافن فقط 4 درصد شده ؟ ایول

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    ?

مطالب پیشنهادی