ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گیتس ایده های ترامپ را به برنامه فضایی آپولو تشبیه کرد

ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حوزه های مختلفی از جمله تجارت و رسانه شهرت دارد و باشگاه های گلف متعلق به وی نیز در سرتاسر دنیا دایر هستند و فعالیت می کنند. اما به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حوزه های مختلفی از جمله تجارت و رسانه شهرت دارد و باشگاه های گلف متعلق به وی نیز در سرتاسر دنیا دایر هستند و فعالیت می کنند. اما به غیر از کسب و کار پرسود فروش املاک و همچنین میزبانی و تولید برنامه های پرطرفدار تلویزیونی، این شخصیت به خاطر مساله دیگری هم نامش را بر سر زبان ها انداخته و آن اظهار نظرهای عجیب و غریبی است که در رابطه با موضوعات مختلف دارد.

حتما در گوشه و کنار در مورد نظرات خاص وی پیرامون مهاجران آسیایی ساکن در آمریکا یا حتی تحقیقات صورت گرفته در زمینه گرمایش زمین خوانده اید که البته نگرانی خیلی ها را برانگیخت.

سخن کوتاه می کنیم و به اصل موضوع یعنی تماس تلفنی اخیر وی با بیل گیتس می پردازیم که به تازگی خبرساز شده است. آنطور که به نظر می رسد موسس مایکروسافت حسابی تحت تاثیر اظهارات وی قرار گرفته و حتی ترامپ را با جان اف کندی مقایسه کرده، با ذکر این توضیح که تلاش های کندی در نهایت پشتیبانی و حمایت آمریکایی ها از برنامه فضایی آپولو را موجب گردید و ترامپ نیز می تواند چنین دستاوردی داشته باشد.

گیتس ترامپ را با جان اف کندی مقایسه می کند

گیتس باور دارد که ترامپ به خوبی می تواند مردم را در مورد طرح هایش هیجان زده نماید. اما مشکلی که در رابطه با این نظریه مطرح می شود چیست؟ کندی در واقع نتوانست بخش اعظم آمریکایی ها را با خود همراه کرده و حمایت شان از برنامه آپولو را فراهم نماید.

جالب است بدانید اگر امروز از دیگران سوال کنید که در دهه 1960 میلادی میزان حمایت آمریکایی ها از این برنامه فضایی چقدر بوده اغلب، از ارقام 80 یا حتی 90 درصد سخن می گویند، در حالی که طبق واقعیت پشتیبانی از این برنامه بین 35 تا 45 درصد متغیر بود [در کل دهه 1960 میلادی].

البته زمانی در خبرها مطرح شد که این حمایت به بیشتر از 50 درصد رسیده که این موضوع هم به ماه های قبل و بعد از فرود آپولو روی ماه یعنی جولای 1969 باز می گردد.

گیتس در مصاحبه ای که امروز با نشریه CNBC داشت اظهار نمود: درست همانطور که کندی با صحبت کردن در مورد برنامه فضایی آمریکا توانست ملت را با خود همراه نماید، معتقدم که ترامپ نیز در حوزه های آموزش و همچنین توقف بیماری های شایع یا حتی مقوله انرژی می تواند امور را سازمان دهی کند و با کنار زدن موانع حقوقی، جایگاه نخست در زمینه نوآوری را برای آمریکا حفظ نماید.

با حرف های گیتس موافق باشید یا خیر، اگر کتب تاریخی را تورق نمایید متوجه خواهید شد که بودجه پیشنهادی برای برنامه آپولو از سوی بسیاری از آمریکایی ها مورد مخالفت قرار گرفت.

اگر سوالتان این است که چرا باور کلی آمریکایی ها در مورد برنامه فضایی آپولو تا این حد با واقعیت فرق دارد باید اشاره کنیم که به باور نویسنده این مطلب مساله به تخیلات کودکانی باز می گردد که در جریان انفجار جمعیتی بعد از جنگ جهانی دوم به دنیا آمدند و گیتس نیز یکی از این افراد است.

دوران کودکی این گروه جمعیتی مصادف شده بود با برنامه آپولو و روشن است که کودکان نیز درک درستی از هزینه های آن دوران و مخالفت های بزرگسالان خود با برنامه فضایی کشورشان نداشته اند و صرفا تحت تاثیر هیجان فرود روی ماه قرار گرفته اند.

این گروه فقط سخنرانی های وسیعی را به یاد دارند که پیرامون این موضوع در تلویزیون مشاهده می کردند و البته تصاویری که از فرود آپولو روی ماه پخش می شد. آنها به خاطر نمی آورند که به باور خیلی از آمریکایی ها برنامه فضایی آپولو صرفا هدر دادن پول بوده است.

با در نظر داشتن آنچه در بالا گفته شد، شاید درک حرف های بیل گیتس کمی برایتان راحت تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ آذر ۱۳۹۵

    منم به ترامپ امیدوارم.

  • CATer
    CATer | ۲۴ آذر ۱۳۹۵

    به نظرم گیتس داره با این حرفا ترامپ رو خر میکنه که انقدر سمت تکنولوژی جفتک نزنه و سرشو با چیزای دیگه گرم کنه

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۴ آذر ۱۳۹۵

    یه سری اشکالات وارد بود اولا هرچه ترامپ حرف عملش خیلی فرق داره این نهایتش بتونه تو ضمینه اقتصاد یه کار انجام بده چون بیزینس منه تازه اگر بتونه در مورد اپولو چیزایی که خوندم موافق نیستم اتفاق تاریخی بود یک ذره هزینه برای کار بزرگ عیب نیست اگه کشور منم در اینده ابر قدرت بشه انتظار دارم قدم های بلند و تاریخ ساز برداره

مطالب پیشنهادی