ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی جدیدترین مادربردهای MSI با ۳۶ ماه گارانتی شرکت Green

روز چهارشنبه شرکت پردیس سیاره سبز (گرین) با برگزاری همایشی در هتل اوین تهران اعلام کرد که مادربردهای گیمینگ و جدید MSI که از پردازنده های نسل هفتم اینتل پشتیبانی می کنند را با ۳۶ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۹

روز چهارشنبه شرکت پردیس سیاره سبز (گرین) با برگزاری همایشی در هتل اوین تهران اعلام کرد که مادربردهای گیمینگ و جدید MSI که از پردازنده های نسل هفتم اینتل پشتیبانی می کنند را با ۳۶ ماه گارانتی به فروش خواهد رساند.

دکتر «میرنقی»، مدیر بازاریابی شرکت گرین با اشاره به گسترش فعالیت های شرکت گرین، عنوان نمود که سیاره سبز همکاری تازه ای را با کمپانی MSI آغاز کرده و مادربردهای گیمینگ MSI که از پردازنده های نسل هفتم اینتل پشتیبانی می کنند و به چیپست های سری ۲۰۰ اینتل مجهز هستند، به سبد کالای گرین افزوده می شوند.

مهدی میرنقی در میان صحبت هایش البته به رضایت نه چندان زیاد کاربران از ارائه خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت که طبق نظرسنجی «اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران»، ۷۷ درصد از خریدان از خدمات پس از فروش شرکت ها رضایت ندارند و اعلام نمود که شرکت گرین در تلاش است تا این شرایط را در کشور تغییر دهد.

پس از میرنقی، نوبت به «شالیکاریان»، کارشناس بازاریابی شرکت گرین رسید تا توضیحات فنی را در خصوص مادربردهای جدید MSI بیان کند. شالیکاریان خبر داد که چهار خانواده از مادربردهای پشتیبان نسل هفتم از پردازنده های اینتل به ایران راه یافته اند که به شرح زیر هستند.

  • Enthusiast:  طراحی شده برای گیمرهای حرفه ای
  •  Performance: طراحی شده برای گیمرهای حرفه ای با سطح بودجه متوسط
  • Arsenal: طراحی شده برای کاربران علاقمند به گیمینگ با سطح بودجه محدود
  • Pro: طراحی شده برای کاربران خانگی و اداری با قیمت مناسب

از ویژگی های این مادربردها می توان به قابلیت هایی مانند نورپردازی RGB LED موسوم به «Mystic Light»، اپلیکیشن Gaming App برای پلتفرم های iOS و اندروید، و همچنین اورکلاک بسیار ساده اشاره کرد.

وجود کانکتور های متعدد برای اتصال سیستم های خنک کننده (فن، ایرکولر و واترکولر) برای کاربران حرفه ای از سایر ویژگی های محصولات مورد بحث است. همچنین تنظیم سرعت چرخش و ایجاد پروفایل اختصاصی در بایوس و محیط ویندوز از امکانات مادربرد های MSI Kaby Lake به شمار می روند. اما اورکلاک آسان در یک ثانیه و دستیابی به فرکانس های پیش فرض به صورت سخت افزاری از روی مادربرد و همچنین به صورت نرم افزاری از طریق نرم افزار MSI Command Center امکان پذیر است.

از سوی دیگر فناوری DDR4 BOOST برای حافظه های DDR4 سبب پایداری بیشتر و همچنین دستیابی آسان به فرکانس بالاتر می شود. با وجود عرضه حافظه های رم در فرکانس های متعدد، اما تاثیر آنهار روی کارایی بسیار اندک بوده ولی با استفاده از فناوری انحصاری DDR4 BOOST می توان عملکرد بالاتری به خصوص در بازی ها دریافت کرد.

پشتیبانی از انواع حافظه ها مانند M.2 Gen3 x4 و U.2 در ابعاد و استاندارد های مختلف توسط مادربرد های MSI صورت می پذیرد. قابلیت نصب سه حافظه M.2 Gen3 x4 و فعالسازی فناوری XBOOST، سرعت انتقال اطلاعات را به میزان سه برابر در مقایسه با مادربرد های رقیب افزایش می دهد. 

به کارگیری شیلد فلزی در اسلات های PCI، اسلات های حافظه رم و Turbo M.2 به افزایش طول عمر و جلوگیری از تخلیه الکترواستاتیک منجر می شود. XBOOST در واقع یکی از فناوری های انحصاری MSI است که افزایش 20 درصدی در سرعت تجهیزات ذخیره سازی USB و 10 درصدی در سایر تجهیزات ذخیره سازی را به ارمغان می آورد.

در این همایش همچنین اشاره شد که MSI توجه ویژه ای به تکنولوژی نوظهور ولی پرطرفدار «واقعیت مجازی» دارد. از این رو یک چیپست اختصاصی با نام VR BOOST وظیفه تامین توان دو عدد پورت USB را برای اتصال هدست واقعیت مجازی بر عهده دارد. مسیر خروجی این دو پورت به صورت مجزا تامین می شود و در نتیجه پهنای باند خالص در اختیار هدست واقعیت مجازی قرار می گیرد. 

MSI همچنین خبر داد که در این مادربردها، هدر اختصاصی برای ارائه پورت USB 3.1 Type-C در جلوی کیس جای گرفته است تا کاربران به راحتی قادر باشند موبایل های جدیدی که از این پورت پشتیبانی می کنند را مورد استفاده قرار دهند.

MSI مدعیست که اولین برند تولید کننده مادربرد در جهان است که از چیپست شبکه Killer E2500 و چیپست شبکه Intel به صورت ترکیبی استفاده می کند. تاخیر بسیار کمتر، مدیریت پهنای باند به صورت هوشمند و محافظت از پورت شبکه تا 15 کیلو ولت از دیگر ویژگی های انحصاری MSI در بخش شبکه به شمار می رود.

از سوی دیگر گیمرها بیش از هر کاربر دیگری به صدا و کیفیت آن اهمیت می دهند. فناوری Audio Boost 4 به ارائه نسبت سیگنال به نویز 120 دسی بل، کیفیت صدای 32 بیتی و پشتیبانی از Dolby Sound Digital می پردازد. MSI برای افزایش کیفیت صدا در کانکتور های جلو و پشت کیس، از آمپلی فایر های مجزا استفاده می کند تا تداخلی میان این دو بخش رخ ندهد.

در ادامه تست عملکرد و تاثیرگزاری فناوری M.2 Shield توسط کارشناس فنی شرکت انجام شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی